کد خبر : 1469786 | 03 آبان 1396 ساعت 09:38 | 142.8K بازدید | 6 دیدگاه

تصمیم‌های مهم برانکو برای فتح دربی

چالش‌های مهم ترکیب اصلی پرسپولیس در دربی 85

سرمربی کروات سرخپوشان در جدال مقابل نفت، بدون توجه به غیبت ستاره‌هایش یک گام به جلو برداشت؛ اما مسلما دربی دیداری متفاوت است که ستاره‌ها می‌توانستند کار او را آسانتر کنند.

چالش‌های مهم ترکیب اصلی پرسپولیس در دربی 85

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و احمد نوراللهی سه ستاره‌ای هستند که قادر به همراهی پرسپولیس در دربی نیستند. بازیکنانی که هر کدام به نوبه‌ی خود می‌توانستند تغییری جالب توجه در ترکیب این تیم ایجاد کنند و شرایط را برای دستیابی به هدف برای برانکو آسان کنند. با این حال برانکو بدون این بازیکنان و با جانشینانی که البته نشان داده‌اند برای موفقیت از هیچ تلاشی خودداری نمی‌کنند، امیدوار به پیروزی در دربی هشتاد و پنج است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به چالش‌های ترکیب پرسپولیس در جدال مقابل استقلال.


بیرانوند یا بوژیدار؟ مسلما آقای شماره یک


هر چقدر انتقادات نسبت به بیرانوند این روزها افزایش یافته باشد؛ اما دربی مسلما جایی برای تغییرات عجیب درون دروازه نخواهد بود و شماره یک پرسپولیس در سومین دربی خود به دنبال اولین پیروزی خواهد بود. او در فصل گذشته یک تساوی و یک شکست را تجربه کرد. تیمش در شرایطی که رکورد جالبی در خط دفاعی داشت، ناگهان سه گل در دربی دریافت کرد و اکنون فرصت بزرگی برای دستیابی به اولین پیروزی در دربی است. بازیکنی که پیش از این و با پیراهن نفت تهران نمایش‌های خیره‌کننده‌ای مقابل استقلال به جا گذاشته و امیدوار به تکرار آن این بار با پیراهن پرسپولیس است.

 

1249097

 


زوج دفاعی؛ بازگشت کاپیتان و اما و اگرها


با بازگشت سیدجلال حسینی به ترکیب سرخپوشان اینکه در کنار او شجاع خلیل زاده یا محمد انصاری به میدان بروند، با اما و اگرهایی همراه است. انصاری در سمت چپ نتوانست در جدال مقابل نفت عملکرد خوبی داشته باشد و شجاع خلیل زاده نیز مدتی است به دوران پراشتباه خود بازگشته است. دربی اما دیداری است که هر اشتباه کوچکی می‌تواند بزرگترین فاجعه را به همراه داشته باشد. اینکه برانکو روی تغییر زوج دفاعی در این جدال ریسک کند هم خیلی کم است و به نظر می‌رسد شماره 3 و 4 سرخپوش همان زوج موردنظر او در دربی باشند.

 

1247228

 


سمت چپ و راست دفاعی؛ تخصصی‌ها


حسین ماهینی احتمالا انتخاب اول برانکو در سمت راست خواهد بود تا بعد از دو دربی گذشته اکنون در پست تخصصی خود به میدان برود. رقیب او در این پست صادق محرمی است که به دلیل دوری از شرایط آرمانی، مسلما در این جدال هم نیمکت نشین خواهد شد تا شماره 13 به دنبال جبران اتفاقات دربی فصل گذشته باشد؛ دیداری که مجبور شد در پست هافبک دفاعی به میدان برود و البته از پس وظایف خود برنیامد؛ اما این بار شرایط متفاوت است.


در سمت چپ هم محمد انصاری با حضور در پست تخصصی خود به دنبال یک روز امیدوارکننده خواهد بود. جدال او با ملی‌پوشان استقلال در این سمت جالب توجه خواهد بود و برانکو امیدوار است این بار برخلاف دیدار مقابل نفت، او را آماده و سرحال در سمت چپ ببیند.

 

 

1249385

 


هافبک دفاعی؛ کدام سیستم؟


حضور بازیکنی در پست هافبک دفاعی پرسپولیس بستگی به نوع سیستم مدنظر برانکو در این جدال خواهد داشت. در غیاب احمد نوراللهی، سرمربی سرخپوشان محسن ربیع خواه و کمال کامیابی نیا را در اختیار دارد که بسته به نوع سیستم خود باید از هر دو به صورت همزمان یا یکی از این دو استفاده کند. با این حال به نظر می‌رسد در جدال دربی، کمال در پست 6 حاضر شود و به نوعی 4 ضلعی دربی 82 و برد رویایی آنها شکل گیرد.

 

1238387

 


هافبک‌های هجومی؟ بشار یا مسلمان؟


در صورتی که برانکو رای به حضور کمال کامیابی نیا در پست هافبک دفاعی بدهد، محسن مسلمان، بشار رسن و وحید امیری سه ضلع هجومی سرخپوشان را شکل خواهند داد. بشار رسن در سمت راست، جانشین فرشاد احمدزاده خواهد شد و مسلمان نیز وظیفه هرم هجومی را در اختیار خواهد داشت و وحید امیری در سمت چپ به میدان می‌رود. با این حال در صورتی که ربیع خواه به این ترکیب اضافه شود، نیمکت نشینی بشار رسن محتمل خواهد بود تا کمال، مسلمان و امیری سه ضلع دیگر خط میانی را شکل دهند.

 

 

 


مهاجمان؛ همان همیشگی و در سودای گلزنی


زوج خط حمله پرسپولیس هم در غیاب مهدی طارمی کاملا قابل پیش بینی است و برانکو در چند دیدار قبلی از گادوین منشا و علی علیپور سود برده و احتمال هرگونه تغییر در این پست نزدیک به صفر است. منشا در فصل گذشته علیرغم موفقیت بزرگ در کسب عنوان دومین گلزن لیگ، در نهایت موفق به گلزنی به استقلال نشده است و آمادگی این روزهای او، برانکو را امیدوار به قرار گرفتن نام او به عنوان گلزن دربی می‌کند و علیپور نیز بعد از اینکه عنوان جوانترین گلزن دربی را به خود اختصاص داد، اکنون 2 فصل و چهار دیدار است که برای تکرار آن موفقیتی نداشته و شاید آمادگی این روزهای او نیز بتواند شرایط برای ثبت دومین گل دربی را برای او میسر کند.

 

دیدگاه‌ها