کد خبر : 1469857 | 03 آبان 1396 ساعت 13:56 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی عملکرد دروازه‌بان‌های سرخابی در لیگ هفدهم

کدام گلرها انتخاب نهایی شفر و برانکو هستند؟

سرخابی ها در بازی های لیگ هفدهم از چهار گلر درون دروازه خود استفاده کردند. هم استقلالی ها و هم پرسپولیسی ها، دو دروازه بان اصلی خود را در بازی های به انجام رسیده مورد استفاده قرار دادند.

کدام گلرها انتخاب نهایی شفر و برانکو هستند؟

به گزارش "ورزش سه هر دو تیم اصلی پایتخت در جریان بازی های لیگ هفدهم تنها به یک دروازه بان اتکا نکردند و برخلاف فصل های قبل ترجیح دادند در برخی بازی ها دروازه بان اصلی خود را تغییر داده و به گلر نیمکت نشین اعتماد کنند؛ بدین ترتیب چهار گلر که تنها یکی از آنها ملی پوش است، در دیدارهای سرخابی ها در فصل هفدهم لیگ برتر درون دروازه ایستادند.

 

علیرضا بیرانوند – پرسپولیس؛ 7 بازی

 

از 8 دیداری که پرسپولیسی ها در لیگ هفدهم به میدان رفتند، بیرانوند در 7 بازی به میدان رفت و تنها به دلیل حضور در بازی های ملی، او یک بازی را از دست داد. بیرانوند که در سال های اخیر نفر اول کی روش برای ایستادن درون دروازه تیم ملی نیز محسوب می شود، در جریان بازی هایی که برای پرسپولیسی ها به میدان رفت 5 بار دروازه خود را باز شده دید و البته در 3 دیدار نیز اقدام به کلین شیت کرد. بهترین گلر فصل پیش لیگ برتر به طور متوسط هر 126 دقیقه، یک بار دروازه خود را باز شده می بیند. او قطعا انتخاب اصلی برانکو در دربی هشتاد و پنجم خواهد بود.

 

سیدمهدی رحمتی – استقلال؛ 5 بازی

 

گلر اصلی و کاپیتان آبی پوشان بعد از بازی پنجم این تیم به ناگاه نیمکت نشین شد. رحمتی که در یکی دو فصل اخیر حواشی فراوانی را حول خود می دید باسابقه ترین دروازه بان بین گلرهای فعلی دو تیم است. او در 5 دیدار ابتدایی که برای آبی پوشان به میدان رفت 2 بار موفق به کلین شیت شد و دروازه خود را بسته نگه داشت. رحمتی البته در سه بازی دیگر، 4 بار اسیر مهاجمان حریف شد. این تعداد گل باعث شد تا میانگین زمانی باز شدن دروازه این گلر سابقا ملی پوش 112.5 دقیقه باشد. در رابطه با بازی رحمتی در دربی هنوز چیزی محتمل نیست. هرچند گمانه زنی می شود وی در این دیدار نیمکت نشین باشد؛ اما جلسه خصوصی اخیر شفر با این دروازه بان می تواند وی را تبدیل به سورپرایز سرمربی آلمانی در دربی سازد.

 

سیدحسین حسینی – استقلال؛ 4 بازی

 

گلر جوان آبی ها که در معدود دیدارهای فصل قبل نیز برای تیمش به میدان رفته بود، پس از بازی های هفته پنجم لیگ برتر باز هم تبدیل به سنگربان اصلی آبی ها شد. او در 4 بازی برای استقلالی ها دروازه بانی کرد و در یکی از این بازی ها، دروازه خود بسته نگه داشت و البته 4 بار نیز اسیر مهاجمان حریف شد و با این حساب وی هر 90 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده دید. با توجه به حضور حسینی درون دروازه استقلال در بازی های اخیر، حضورش در دربی محتمل است مگر آنکه شفر بخواهد تصمیمی برخلاف آنچه تصور می شود بگیرد.

 

بوژیدار رادوشوویچ – پرسپولیس؛ 1 بازی

 

گلر کروات سرخ پوشان که در 6 دیدار فصل قبل نیز درون دروازه این تیم ایستاده بود، در هشتمین بازی سرخ پوشان فرصت یافت برای اولین بار در فصل اخیر درون دروازه این تیم بایستد و البته او در تنها دیدار خود، 1 بار نیز مغلوب مهاجم جوان خوزستانی ها شد تا تنها در نود دقیقه حضور در میدان، نتواند طعم کلین شیت را بچشد. با توجه به حسابی که پرسپولیسی ها روی دروازه بان اصلی خود باز کرده اند، وی در دربی روی نیمکت خواهد نشست.

 

شرح جدول:


دروازه بان ها به ازای هر کلین شیت نیم امتیاز مثبت به دست می آورند و در صورت کسب پنالتی نیز یک امتیاز مثبت می گیرند. هر گل خورده نیز نیم امتیاز منفی  خواهد داشت.

 

1249541

دیدگاه‌ها