کد خبر : 1470840 | 08 آبان 1396 ساعت 12:11 | 32.5K بازدید | 0 دیدگاه

درخشان: بازیکنانم برابر استقلال به میدان بروند

سرمربی تیم بحران زده نفت تهران در نشست خبری شرکت کرد.

درخشان: بازیکنانم برابر استقلال به میدان بروند

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان سرمربی نفت تهران که بازیکنان او حاضر به حضور در اردو و آخرین تمرین این تیم نشدند، در نشست خبری شرکت کرد. سرمربی نفت بحران زده در این نشست خبری درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که مشروح آن در ادامه می آید:

 

غیبت بازیکنان ذهن من را مکدر کرد
فردا یک بازی سخت مقابل استقلالی داریم که داربی را هفته قبل از دست داد و همه فکر و ذکرش بازی و نتیجه خوب در این هفته است. با احترامی که برای استقلال قائلم، برابر آنها به میدان می رویم. ما هم به نوعی مشکلات خودمان را داریم. امیدواریم این مشکلات هم زودتر حل شود؛ اما آن چیزی که مرا آزرده خاطر کرد این بود که بازیکنان به تمرین نیامدند. این ذهن مرا مکدر کرد. این اتفاق در آستانه بازی با استقلال چرا باید رخ دهد؟ من باید تمرکزم را روی آماده سازی تیم بگذارم. شما می دانید که ما هرچقدر هم از لحاظ فنی روی بازیکنانمان کار کنیم یک مشکل بزرگ داریم و آن هم بحث روحی و روانی بازیکنان است. اگر شما به لحاظ روحی نتوانید تیم را آماده کنید، درصد بازدهی تیم پایین خواهد بود. من از این موضوع خیلی نگران شدم. تا اینجا هم جایگاهمان در جدول بد نبوده؛ ولی با این وضعیت فکر نکنم بتوانیم راه را به خوبی طی کنیم و بازی های خوبی ارائه دهیم. امیدوارم این مشکلات سریعتر حل شود. بعد از کارهای فنی چیزی به مربی ارتباط ندارد.

 

چرا مالکان نفت تیم داری می کنند؟
قبل از سوال شما جا دارد روز مربی را به همه زحمتکشان این عرصه که تلاش می کنند این ورزش را احیا کنند، تبریک بگویم. من به عنوان یک مربی فقط می توانم بحث فنی را جواب دهم. مشکلاتی که شما به آن اشاره می کنید را من نباید جواب دهم و بهتر است مسئولان به آنها پاسخ بگویند.

 

احتمال غیبت برابر استقلال؟


من اعتقاد دارم که آنها بازی کنند. با بازی نکردن چیزی حل نمی شود و بعد از بازی با استقلال هم مشکلاتشان را حل کنند.

 

با نفت ادامه می دهید؟


اینجوری نگاه کنیم که من یا هرکس دیگری که اینجا باشد، اعتبارش را برای فوتبال آورده است. من برای فوتبال کشورم اعتبارم را آوردم. نفت هم متعلق به ایران و لیگ است. ما تلاش می کنیم فوتبال احیا شود و نشنویم از آسیا حذف شده ایم. این که ما از آسیا حذف شویم سرافکندگی است و نشان می دهد که ما توانایی اداره فوتبال را نداریم. با این اتفاق نه فقط نفت، فدراسیون هم زیر سوال می رود. نفت مال این کشور است و همه باید به آن کمک کنند. نرفتنش هیچ افتخاری برای کسی ندارد. افتخار وقتی است که ما با قدرت به آسیا برویم. اینکه سالی یکبار تیمی به آسیا نرود چه چیزی گیر ما می آید. اگر تیم ها را هدایت کنیم و قهرمان کنیم کار بزرگی است. یک مثال می زنم. یک ساختمان 20 طبقه را با 3 کارگر می توانید خراب کنید؛ ولی برای ساختن چندین مهندس و نقشه کش کارگر نیاز هست. بیایید کمک کنیم تا این تیم روی پا بماند. نگذاریم آبرو و اعتبار فوتبال ما از بین برود.

 

چرا با جهانیان کار کردید؟


من مثل شما فکر نکردم. من فکر کردم آن شبی که به دنبال من آمدند سه روز مانده به سوپر لیگ بود و تیم در آستانه منحل شدن بود. من با آن سختی ها امتیازات را جمع کردم. نفت تیم تک رقمی است در جدول. هیچکس هم قبول نمی کرد کار را قبول کند. چرا برگشتم؟ چون قرارداد داشتم. سه روز با من مذاکره کردند تا برگشتم. من خواستم نفت و فوتبال از بین برود. اگر کس دیگر می خواهد برداشت دیگری کند، به خودش مربوط می شود. کار من در زمینه فوتبال است و به عنوان یک آدم حرفه ای آمدم فوتبال را کمک کنم. کار من هم مربی گری است.

 

حذف برخی تیم ها به صلاح فوتبال نیست؟


بهتر نیست چیزهایی را اصلاح کنیم؟ مثلا می خواهیم باشگاه داری کنیم. باشگاه داری با بدهی که نمی شود. ما در مدیریت باشگاه داری اشکال داریم. باید این مسائل را درست کنیم. باید زیر ساخت ها را درست کنیم. چرا باید هر ساله بدهکار باشیم؟ استقلال و پرسپولیس محبوب ترین تیم های ما هستند. چرا در شرف حذف شدن هستند؟ این دو که اعتبار دارند و تماشاگر دارند، چرا در شرف حذف شدن هستند؟ وقتی درست مدیریت نمی کنید و زیر ساخت ها مشکل دارند، معضلات جمع می شوند. اول باید این ها را درست کنیم و با برنامه جلو برویم. باید کاری کنیم که باشگاه ها درآمد داشته باشند. الان تمام باشگاه های ما بدهکار هستند. اصلا رفتن نفت را فراموش کنید. بقیه تیم ها هم در شرف حذف هستند. آیا بقیه باشگاه ها مشکل بدهی میلیاردی خود را حل کرده اند؟ ما باید ساختارهای باشگاه های خود را حل کنیم. اگر یک باشگاه بدهی نداشته باشد، با قدرت پول داشته باشد و بازیکنان خوبی بخرد، چه؟ ما پول نداریم بازیکن خوب خارجی بخریم. ما درآمدزایی از فوتبال نداریم. چرا فوتبال همیشه دنبال این است که پول از این و آن بگیرد؟ بازی پرسپولیس و الهلال را دیدید؟ بازیکنان خارجی آنها را دیدید؟ بازیکن خارجی ما دویست هزار دلار است؛ ولی خارجی آنها از یک میلیون دلار بالاتر است و برای همین از سه توپ، دوتایش را گل کرد. پول تلویزیون را گرفتیم؟ کپی رایت داشته ایم؟ چه درآمدی از فوتبال داشتیم؟ بزرگترین باشگاه ها استقلال و پرسپولیس بوده اند و اگر همراه اول و ایرانسل نبودند چه می شد؟ من پیشنهاد دارم. از دولت می خواهیم وام ده بیست ساله به باشگاه ها بدهید و بگویید که با این پول باشگاه را بسازید و بعدا پول را برگردانید. کاری که ترکیه کرد. این کمک به ورزش است. ما چند سال است که از دولت کمک می گیریم؟ یک سری قوانین هم هست که باید در این مملکت اجرا شود. یکی از آنها کپی رایت است و بقیه هم پخش تلویزیونی و بلیط فروشی است. ما با این وضعیت در آسیا هیچوقت قهرمان نمی شویم. حریفان سرمایه گذاری می کنند و موفق هستند. ما شاید در رده ملی آسیا قهرمان شویم؛ ولی در باشگاه خیلی وقت است که قهرمان نشده ایم. 25 سال است که قهرمان آسیا نشده ایم. من قول می دهم تا 20 سال آینده هم قهرمان نمی شویم. با این وضعیت کار ما سخت تر می شود.

دیدگاه‌ها