کد خبر : 1471140 | 09 آبان 1396 ساعت 17:48 | 80.2K بازدید | 0 دیدگاه

هفتمین برد پیکان

سپاهان 0 ـ پیکان1؛ کرانچار مرد از بس شانس ندارد

سپاهان در شرایطی که نمایش خوبی مقابل پیکان داشت، ناباورانه و در دقایق پایانی مغلوب فراز امامعلی شد.

سپاهان 0 ـ پیکان1؛ کرانچار مرد از بس شانس ندارد

به گزارش "ورزش‌سه"، با گلی که فراز امامعلی در دقیقه (2+90) به ثمر رساند، پیکان هفتمین برد متوالی خود را به دست آورد و با 23 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. شاگردان کرانچار در این بازی نمایش خوبی داشتند و به خوبی توپ را در میانه ی میدان به گردش در می آوردند؛ اما در پایان این آرامش پیکان بود که بر استرس سپاهانی ها غلبه کرد و آنها با سهل انگاری سعید آقایی و شاهین ثاقبی مدافعین چپ و راست سپاهان و البته تیزهوشی امیرحسین کریمی و فراز امامعلی موفق شدند به گل دیرهنگامی برسند؛ گلی که باعث رسیدن آنها به رتبه دوم و ادامه روند موفقیت آمیز عجیب آنها شد.

 


فولاد مبارکه سپاهان- پیکان تهران – ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 16:45‏
داور: رضا عادل – رضا سخندان – جعفر مهاجر – حسین زمانی – ناظر: محمدرضا فلاح

 

اخطار:

 

شاهین ثاقبی (10) از سپاهان و آرمان قاسمی (29) از پیکان

 

ترکیب سپاهان:


لی اولیویرا، سعید آقایی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، میلاد سرلک، حسین پاپی، شاهین ثاقبی، مهرداد محمدی( 57 رضا میرزائی)، علی کریمی، جلال علی محمدی(77 رسول نویدکیا)، ساسان انصاری( 85 مروان حسین).
سرمربی: زلاتکو کرانچار


ترکیب پیکان:


پیام نیازمند، امیرحسین صادقی، حجت حق وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، صادق بارانی، ابوالفضل ابراهیمی(55 ماهان رحمانی)، آرفنگ دافه( 64 مهدی مومنی)، فراز امامعلی و امیر روستایی.
سرمربی: مجید جلالی

 

شرح بازی:


سپاهان در نیمه اول این بازی صاحب توپ و میدان بود و علیرغم اینکه با مصدومیت چند بازیکن دفاعی خود به این دیدار پا گذاشته بودند، چندان از طرف مهاجمان پیکان تحت فشار قرار نگرفتند و اگر در حملات کمی دقت بیشتری داشتند، می توانستند نیمه اول را با پیروزی تمام کنند؛ اما حملات پر دامنه ی سپاهانی ها جواب نداد، تا سنت گل نزدن آنها در نیمه اول ادامه داشته باشد و برای پیروزی در این مسابقه حساس چشم به دیدارهای آینده داشته باشند. در نیمه دوم باز هم بازی در اختیار سپاهان بود و پیکان در آرامش به دفاع می پرداخت. در دقایق پایانی استرس طلایی پوشان برای زدن گل بیشتر شده بود و همین کار را برای آنها سخت تر هم کرد و شتاب زدگی بود که در دقایق پایانی کار دست آنها داد تا به جای اینکه گل بزنند، روی یک غافلگیری، اولین شکست در نقش جهان را تجربه کنند. در واقع این آرامش پیکان و بازی حساب شده ی آنها بود که بر شتاب زدگی و استرس سپاهانی ها غلبه کرد.

 

1250859


بهترین بازیکن:

 

فراز امامعلی یکی دیگر از بازیکنان گمنام پیکان است که برای دومین هفته متوالی برای تیمش سرنوشت ساز می شود. امامعلی که سال گذشته در دیدار مقابل پرسپولیس به میدان رفته بود در این بازی جانشین مرتضی آقاخان مصدوم شد و گلی حساس و فوق العاده را روی پاس امیرحسین کریمی کشف سابق کرانچار در سپاهان به ثمر رساند.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 2: شوت بازیکنان سپاهان در همان دقایق ابتدایی به صورت زمینی از سمت راست گلر راهی اوت شد.

دقیقه 17: شوت جلال علی محمدی به سمت دروازه پیام نیازمند در بین راه به مدافعین پیکان برخورد کرد و در اختیار نیازمند قرار گرفت.
دقیقه 20: شوت از راه دور ساسان انصاری بی دقت بود و خطری دروازه نیازمند را تهدید نکرد.
دقیقه 21: شوت محکم مهاجمین سپاهان از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 26: شوت امیر کریمی از پشت محوطه جریمه راهی به چارچوب پیدا نکرد و راهی اوت شد.

دقیقه 29: ضربه زیبای ساسان انصاری به سمت دروازه در شرایطی که در موقعیت ارسال سانتر قرار داشت، با برخورد با دیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 32: ارسال ثاقبی از سمت راست و ضربه سر کریمی می توانست گل اول این بازی باشد، اما واکنش نیازمند توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 35: ضربه ایستگاهی علی کریمی پس از برخورد به دیواره پیکان به کرنر رفت. در برگشت سپاهان می توانست به گل برسد؛ اما مدافعین پیکان مانع شدند.

دقیقه 45: شوت خطرناک مهرداد محمدی از پشت محوطه جریمه در شرایطی که پیام نیازمند از دروازه بیرون آمده بود، با اختلاف اندکی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 60: نفوذ حسین پاپی از سمت چپ خط دفاعی پیکان و ارسال او می توانست به گل اول بازی تبدیل شود؛ اما مهدی شیری به موقع ظاهر شد و توپ را از جلوی پای علی محمدی دور کرد.

دقیقه 65: کرنر ارسالی بارانی و ضربه سر قاسمی موقعیت خطرناکی را برای پیکان ایجاد کرد ولی ضربه ی این بازیکن پس  از برخورد به زمین و دیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 70: شوت رضا میرزایی از زاویه بسته با  واکنش خوب نیازمند گلر پیکان برگشت داده شد.

دقیقه 79: پیام نیازمند بازهم در مقابل ضربه میرزائی واکنش خوبی داشت تا مهره ی تاثیرگذاری برای تیمش باشد.

دقیقه 88: تیم سپاهان روی کرنر ارسالی می توانست در دقایق پایانی به گل برسد؛ اما مهاجمین سپاهان در چند رفت و برگشت موقعیت های بسیار خوبی را از دست دادند تا همچنان در حسرت گل باشند.

 

 

1250860

 

اتفاق ویژه:

 

در شرایطی که تیم سپاهان فرصت پیروزی مقابل پیکان را داشت در یکی از حملات متعدد خود توسط شاهین ثاقبی یک فرصت عالی را از دست داد تا در برگشت روی اشتباه و سهل انگاری آقایی و واکنش ضعیف ثاقبی و اولیویرا گل ناباورانه ای را از فراز امامعلی دریافت کند.

 

حواشی:


* حدود ۳۰۰۰ هوادار سپاهان برای تشویق تیم محبوب خود به ورزشگاه آمدند.
* پیش از شروع مسابقه ساسان انصاری، سعید آقایی و سیاوش یزدانی به سمت نیمکت پیکان رفتند که مجید جلالی به گرمی از آنها استقبال کرد.
* امیرحسین کریمی، بازیکن اسبق سپاهان نیز به سمت نیمکت این تیم رفت و دقایقی با آنها هم صحبت شد.
* هواداران سپاهان در نیمه اول بی وقفه تیم خود را تشویق کردند.
* مربیان ۲ تیم نیز در ابتدای بازی چند دقیقه ای به خوش و بش پرداختند.
* فرصت سوزی بازیکنان سپاهان در موقعیت های گلزنی باعث شد تا بارها هواداران این تیم با صدای بلند آه بکشند و به این طریق ناراحتی خود را ابراز کنند.
* هواداران سپاهان، با شعار ساسان آقای گل به این بازیکن انگیزه دادند.
* به دلیل از دست دادن موقعیت های گل فراوان توسط بازیکنان سپاهان، هواداران این تیم شعار «بسه دیگه آبرمون رفت» سر دادند.

* هواداران سپاهان با شعار طاهری حیا کن سپاهانو رها کن ورزشگاه را ترک کردند.

* شعارهای هواداران سپاهان هیأت مدیره باشگاه سپاهان را نیز در برگرفت و از آنها خواستار پاسخگویی در مورد نتایج سپاهان بودند.

* هواداران به مدت ۵ دقیقه شعار " بازیکن بی غیرت" را بلندتر از همیشه فریاد می زدند.

* هواداران سپاهان در پایان مسابقه، امیر حسین کریمی و رحمان احمدی ۲ بازیکن سابق سپاهان را تشویق کردند.

* هواداران سپاهان سرپرست سپاهان را نیز با شعار بی غیرت سرزنش کردند!

دیدگاه‌ها