کد خبر : 1472431 | 15 آبان 1396 ساعت 09:59 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

پنجم نوامبر، 14 آبان: روز عقاب زاده‌ها!

صبح دیروز کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران فهرست ۲۶ نفره ی بازیکنان تیم ملی برای شرکت در اردوی اتریش و انجام بازی دوستانه مقابل تیم ملی پاناما را اعلام کرد.

پنجم نوامبر، 14 آبان: روز عقاب زاده‌ها!

به گزارش "ورزش سه" ، در بین نفرات دعوت شده از سوی کی روش اصلی ترین سورپرایز لیست تیم ملی مربوط به چارچوب دروازه بود. کی‌روش که پیش از این هم نشان داده بود به امتحان کردن دروازه بان های مختلف عادت دارد، این بار شاید دور از ذهن ترین گزینه ممکن را در بین سه سنگربان منتخب خود قرار داد. امیر عابدزاده دروازه بان ۲۴ ساله تیم فوتبال ماریتیمو پرتغال امروز برای اولین بار به تیم ملی فوتبال دعوت شد تا شانس هر چند اندک خود برای حضور احتمالی در جام جهانی ۲۰۱۸ و ماندن در لیست نفرات منتخب کی روش را بیازماید.


اگرچه امیر امروز برای اولین بار به تیم ملی کشورش دعوت شد؛ اما "عابدزاده" نامی نیست که برای دروازه تیم ملی ایران به گوش فوتبالدوستان ایرانی ناآشنا بیاید. احمدرضا همان دروازه بانی بود که سال‌ها با عکس العمل های خیره کننده و عملکرد فوق العاده اش از دروازه تیم ملی ما حراست کرد و آنقدر در این مسیر اوج گرفت که حالا او را کمتر با نام کوچکش، بلکه با لقبش "عقاب آسیا" به یاد می آورند. عقابی که شاید صعود غرورانگیز ۲۰ سال قبلمان به جام جهانی ۹۸ را بیش از هرکسی به او مدیون باشیم، امروز و در آستانه ی جام جهانی دیگر، یک یادگار به تیم ملی تحویل داده است.

 

1175608


اما پنجم نوامبر تنها برای اسطوره دروازه بانی کشور ما روز خاصی نیست. ۳۰ سال پیش در چنین روزی پیتر اشمایکل دروازه‌بان افسانه‌ای دانمارک و اسطوره باشگاه منچستر یونایتد صاحب فرزند شد. هرچند کسپر، برای رسیدن به جایگاه والای پدرش راه آسانی در پیش ندارد، اما او ۲ سال پیش یکی از ارکان اصلی شکل‌گیری غیرمنتظره ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر انگلیس بود و از آنجا نشان داد که گاهی تاریخ‌سازی باید در رگ و ریشه ی افراد باشد. دروازه بان تیم لستر تاکنون ۲۶ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته و بدون تردید اصلی ترین و شایسته ترین گزینه برای حفاظت از میراث پدرش در چارچوب دروازه دانمارک به شمار می رود.


حالا که پنجم نوامبر، به روز خاطره انگیزی برای خانواده ی دو دروازه‌بان اسطوره‌ای در ۲ نقطه ی جهان تبدیل شده است، باید دید امیر و کسپر تا کجا می‌توانند به افسانه ی عابدزاده و اشمایکل در کشورهایشان ادامه دهند.

 

1252124

 

علی عشقی

دیدگاه‌ها