کد خبر : 1472507 | 15 آبان 1396 ساعت 15:34 | 22K بازدید | 1 دیدگاه

پرسپولیس، باشگاه هزار مدیر! (گزارش)

باشگاه پرسپولیس سابقه ای طولانی و باورنکردنی در بی ثباتی مدیریتی دارد .

پرسپولیس، باشگاه هزار مدیر! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه" ،در دوران قبل از انقلاب علی عبده به عنوان مدیر باشگاه ورزشی شرکت سی آر سی، هدایت امور را در این تیم عهده دار بود وریاست باشگاه را برعهده داشت درحالیکه در این بین مصطفی مکری هم  مدیرعامل این تیم بود .


پس از انقلاب "فیروز امینیان" اولین مدیر باشگاه پرسپولیس بود که از فروردین سال 58 تا سال 59 سمت مدیر عاملی باشگاه را عهده‌دار بود.


*بعد از امینیان ،حیدر بوستانی از مهر سال 59 تا شهریور 60  مدیر عامل پرسپولیس بود که البته در این دوره مابین سال های 57 تا 69 مدیر عامل ، پستی صوری بود واز بین کارمندان سازمان تربیت بدنی انتخاب می شد .


*از شهریور تا آذر سال 1360 "اکبر دیانی" مدیر باشگاه شد و در ادامه "محمدرضا رضائیان مدیرعامل باشگاه شداگرچه آنها کوچکترین نقشی در اداره باشگاه نداشتند. در سال های 61 تا 65 اداره باشگاه به صورت شورا بود که اعضای آن توسط تربیت بدنی انتخاب می‌شدند.


*در پاییز سال 1365 باشگاه به بنیاد مستضعفان واگذار شد که اولین مدیر انتصابی بنیاد "محمدعلی دقت‌پور" بود. وی پس از 2 ماه جای خود را به مرحوم  "عباس وکیل‌" داد.


*عباس وکیل از بهمن 65 تا خرداد 67 مدیریت باشگاه را بر عهده داشت. پس از اینکه در پایان فصل در سال 66 پرسپولیس سه جام را به دست آورد، تیم دوباره دچار مشکل شد. بنیاد مستضعفان هم بر این اساس عباس وکیل را برکنار و "محمدحسین اسلامی" را به عنوان آخرین مدیر انتخابی بنیاد مستضعفان برگزید.


*در سال 1368 تیم پرسپولیس به اداره تربیت بدنی تحویل داده شد مدتی کوتاه کاظم رحیمی بازیکن سابق این تیم مدیر عامل شد و سرانجام "عباس انصاری‌فرد" از سال 1369 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد. وی اولین مدیر منصوب سازمان تربیت بدنی بعد از انقلاب اسلامی است.


*درسال 1372 با زمزمه های حرفه ای شدن فوتبال در ایران پرسپولیس به حسین محلوجی وزیر وقت معادن وفلزات واگذار شد و او امیرعابدینی را به عنوان مدیرعامل برگزیدکه این دوره از بهترین دوره های تاریخ باشگاه است .  


*بعد از 7 سال ، حسین محلوجی در تصمیمی عجیب نامه ای را امضا کرد که حکم به انتقال این باشگاه به حوزه هنری می داد؛ نامه ای که آغاز مناقشه طولانی مالکیت در پرسپولیس بود که سه سمت داشت و در این گیرودار عباس انصاری فرد به سمت مدیرعامل برگزیده شد .


*در مهر سال 1380 مجمع باشگاه "علی میرزایی" را برای سمت مدیرعامل انتخاب کرد اما مدیریت میرزایی دیری نپایید و  با حکم قوه قضاییه تیم به سازمان تربیت بدنی واگذار شد و آنها در ابتدای سال 1381 اکبرغمخوار را برای مدیریت تیم برگزیدند.


*پس از اتمام مدیریت اکبر غمخوار،مرحوم  "حجت‌الله خطیب" از خرداد 1383 مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را عهده‌دار شد که همزمان مدیریت – اداره تربیت بدنی استان تهران را نیز بر عهده داشت.

 

*پس از برکناری  خطیب، در سال 1384 "محمدحسن انصاری‌فرد" از بین 5 گزینه تازه هیئت مدیره جدید مدیر عامل شد .


*پس از انصاری‌فرد، "حبیب کاشانی" در 27 خرداد 1386 به مدیریت باشگاه منصوب شد. وی پیش از این سمت، عضو هیئت مدیره تیم پرسپولیس بود.


*پس از استعفای حبیب کاشانی به دلیل کارشکنی های سازمان تربیت بدنی ، "داریوش مصطفوی" بازیکن اسبق پرسپولیس سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را در سال 87 به عهده گرفت.


*مصطفوی 197 روز مدیریت باشگاه را برعهده داشت و پس از آن "عباس انصاری‌فرد" از روز 16 دی 87 دوباره مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد.


*پس از جدایی انصاری‌فرد، حبیب کاشانی دوباره مدیرعامل پرسپولیس شد اما با عنوان سرپرست مشغول به کار شد .


*بعد از مشکلات شدید بین علی دایی و حبیب کاشانی ، این بار  نوبت حضور محمد رویانیان بود . او در پاییز 90 مدیریت تیم را برعهده گرفت .


*پس از رویانیان علی پروین به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد اما این انتخاب شوک آور خیلی زود با معرفی مدیر جدید سمت و سوی متفاوتی پیدا کرد.


*سپس در سال 92 نوبت حضور علیرضا رحیمی بود که با سبقه حضور موفق در باشگاه سپاهان وفدراسیون هندبال ، مدیر عامل این تیم شد، رحیمی زود فهمید که این مجموعه با همه سمت های پیشین او متفاوت بوده است .


*در سال های 92 تا 94 تغییرات متوالی مدیریت بیشتر شد، نام هایی چون سیاسی، طاهری، نژاد فلاح، منتقمی و... همه در گذار تغییرات سیر کردند وسرانجام نوبت به علی اکبر طاهری رسید.

 

* طاهری بعد از یک و نیم سال سرپرستی در نهایت مدیرعامل باشگاه شد ولی دیروز از سمت خود استعفا داد تا پرسپولیس در 50 سالگی معدل عجیبی از بی ثباتی را به نام خود ثبت کرده باشد!

دیدگاه‌ها