کد خبر : 1473773 | 22 آبان 1396 ساعت 11:44 | 42.1K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی آدیداس از پرداخت نشدن حق کپی رایت

در انتظار رونمایی رسمی از پیراهن ایران در جام جهانی

با اعلام دبیر کل فدراسیون و مدیر تیم های ملی فوتبال از توافق کامل با شرکت آدیداس برای لباس تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه خبر داد.

در انتظار رونمایی رسمی از پیراهن ایران در جام جهانی

به گزارش "ورزش‌سه"، با مشخص شدن اکثر تیم هایی که در جام جهانی روسیه حضور پیدا خواهند کرد، شرکت آلمانی آدیداس طرح لباس تعدادی از این تیم های ملی را آماده و از آنها رونمایی کرده است. کشورهایی مانند اسپانیا، آلمان، ژاپن، کلمبیا و ... از حالا مشخص است در جام جهانی 2018 چه لباس هایی بر تن می کنند و در این شرایط خیلی ها منتظر رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران هستند.


در شرایطی که تیم ایران بعد از روسیه میزبان و برزیل سومین تیم راه یافته به جام جهانی بود، اینکه چرا تا به حال طرح لباس یوزهای ایرانی مشخص نشده عجیب به نظر می رسد. حتی شایعاتی درباره اختلاف میان فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس برای تولید البسه به گوش می رسید و گفته می شد این شرکت حاضر نیست لباس های ایران را در جام جهانی بدهد.


با این وجود مسئولان فدراسیون همه این مسائل را رد و اعلام می کنند به زودی مراسم رونمایی از لباس تیم ملی در جام جهانی برگزار خواهد شد.


محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون و مدیر تیم های ملی در این باره گفته است: «از سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آدیداس منعقد شده بود که پس از مذاکرات رئیس فدراسیون در آلمان با این شرکت، این تفاهم‌نامه رسما به بخش خاورمیانه ارجاع داده و در نهایت امضا شد. در این مدت، لباس تیم ملی توسط شرکت آدیداس تأمین شد و قرار است در تاریخ 10 بهمن ماه لباس تیم ملی در جام جهانی به فیفا ارائه شود. در آن روز، لباس‌های تعیین شده تیم‌ها باید به تأیید فیفا برسد. برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های این کار صورت گرفته است.»


وی ادامه داد: «در ماه مارس (10 اسفند تا 10 فروردین 97)، طبق برنامه‌ریزی اعلام شده آدیداس از لباس تیم ملی و همچنین کشورهای تونس و مصر رونمایی می‌کند. دلیل انتخاب این زمان به خاطر نگرانی‌های شرکت مذکور برای رعایت قانون کپی رایت بود. ضمن اینکه در رابطه با کیفیت، طراحی و نوع تکنولوژی استفاده شده لباس نیز، مذاکرات صورت گرفته و همه چیز پیش بینی شده است.قرارداد نهایی و یک ساله هم در ماه جاری مجددا با آدیداس امضا می‌شود. تفاهم نامه‌ای که سال پیش در همین مقطع انجام شد، به قرارداد یک ساله تبدیل می‌شود.»


مدیر تیم های ملی فوتبال همچنین از آماده بودن طرح تیم ملی حرف زده و اعلام کرده برای جلوگیری از کپی رایت و محرمانه بودن آن، منتشر نشده است. در این خصوص موضوع اصلی وجود طرح یوزپلنگ ایرانی روی لباس ها است. فیفا که همیشه با کشورهای تحت حمایت خود مشکلاتی برای زدن طرح غیرفوتبالی روی پیراهن داشته؛ اما همواره با ایران درباره طرح یوزپلنگ همکاری شده است.


ساکت در صحبت های خود حرفی درباره یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن ایران در جام جهانی نزده؛ اما بعید است فیفا مشکلی با طرح قبلی داشته باشد و احتمالا در جام جهانی روسیه نیز این طرح وجود داشته باشد.


چیزی که مسلم است حالا همه فوتبالدوستان در انتظار رونمایی از پیراهن تیم ملی در جام جهانی هستند و باید دید در نهایت آدیداس چه زمانی از این پیراهن رونمایی می کند. خصوصا اینکه مسئولان آدیداس از پرداخت نشدن حق کپی رایت در ایران همواره گلایه مند بودند و مشخص نیست چه اتفاقی در ماه های مانده تا جام جهانی در این باره رخ می دهد.

دیدگاه‌ها