کد خبر : 1474101 | 23 آبان 1396 ساعت 18:18 | 69.7K بازدید | 0 دیدگاه

جوان‌ها در سودای ژنرالی ؛

جنگ خشن هافبک‌های دفاعی لیگ برای روسیه

با محرومیت عزت اللهی سرمربی تیم ملی کار سختی برای انتخاب دو هافبک دفاعی خود پیش رو دارد.

جنگ خشن هافبک‌های دفاعی لیگ برای روسیه

به گزارش "ورزش سه"، بررسی روند تیم ملی در مسیر جام جهانی 2018 و دیدارهای تدارکاتی تیم ملی برابر توگو، روسیه، پاناما و ونزوئلا نشان می دهد که سرمربی تیم ملی همچنان برای پست هافبک دفاعی به جمع بندی نرسیده است.


سعید عزت اللهی لژیونر فوتبال ایران طی یک سال گذشته از جمله بازیکنان اصلی و همیشگی ترکیب کی روش بوده اما سرمربی تیم ملی در اولین دیدار جام جهانی شانس استفاده از این بازیکن را ندارد و او قطعا یکی از سه دیدار تیم ملی در مرحله گروهی را از دست خواهد داد تا کار کی روش برای انتخاب دو بازیکن اصلی خود در این پست، سخت تر از گذشته شود.


سرمربی تیم ملی که تا جام جهانی 2014 به زوج با ثبات و تاثیر گذار نکونام و تیموریان عادت داشت و با استفاده از این دو بازیکن تاثیر گذار نگرانی در مرکز زمین نداشت، گزینه های زیادی برای حضور در این منطقه از زمین در اختیار دارد و باید تا قبل از شروع جام جهانی، انتخاب نهایی خود را انجام دهد.

ادامه حضور احسان در پست غیر تخصصی


احسان حاج صفی بازیکنی است که بیشتر از سایر هافبک های دفاعی ایران در این پست به میدان رفته است. این بازیکن نمایش های قابل قبولی نیز در مرکز زمین تیم ملی در کنار عزت اللهی داشت و در دیدارهای حساس تیم ملی توانست نمره قبولی بگیرد تا احتمالا زوج عزت اللهی و حاج صفی بیشترین شانس را برای حضور در جام جهانی داشته باشد اما حاج صفی به خوبی می داند که نمی تواند از همین حالا برای بازی در دومین جام جهانی متوالی مطمئن باشد.

 

1246202

 

علی کریمی به اوج باز می گردد؟


حضور در لیگ کرواسی اتفاقی بود که علی کریمی را از مسیر پیشرفت دور کرد اما سرمربی تیم ملی طی یکسال گذشته به این بازیکن اعتماد کرد و در چند دیدار نیز از ابتدا به او بازی داد. کریمی با بازگشت به سپاهان رفته رفته به دوران اوج خود نزدیک می شود اما برای حضور در جام جهانی نیاز به فرم به مراتب بهتری دارد و باید برای متقاعد کردن کی روش تلاش بیشتری انجام دهد. نمایش کریمی در دیدار با ونزوئلا و تاثیر او روی تنها گل تیم ملی از جمله نشانه های مثبتی است که شانس این بازیکن را برای حضور در ترکیب تیم ملی افزایش می دهد.

 

 

ماموریت دشوار برای ابراهیمی


هافبک تاثیر گذار استقلالی ها طی 4 فصل گذشته بعد از مصدومیت هنوز از روزهای آرمانی خود فاصله دارد. ابراهیمی در مسیر صعود تیم ملی به جام جهانی هیچگاه مهره ثابت کی روش نبود اما در تمامی اردوها حضور داشت. این هافبک دفاعی 30 ساله برابر روسیه از ابتدا برای ایران به میدان رفت اما در آخرین بازی تیم ملی در پست عجیب دفاع وسط حضور داشت تا سرمربی تیم ملی نشان دهد که ابراهیمی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی کار بسیار دشواری پیش رو دارد.

 

 

ایمانی سورپرایز کی روش در روسیه؟


اکبر ایمانی با درخشش در پدیده به اردوی تیم ملی راه پیدا کرد و در دیدارهای دوستانه تیم ملی نیز حضور داشته است. او برابر روسیه، توگو و ونزوئلا به عنوان بازیکن تعویضی به زمین مسابقه  رفت تا کی روش این بازیکن را آزمایش کند.

ایمانی می تواند امیدوار باشد تا شاید در جام جهانی تبدیل به سورپرایز کی روش شود و به شکل غیر منتظره ای در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشد.

 

1237002

 

احمد عبدالله زاده و رویایی جام جهانی


عبدالله زاده برابر پاناما و توگو از ابتدا برای تیم ملی به میدان رفت تا کی روش نشان دهد که این بازیکن جنوبی را برای جام جهانی و جانشینی عزت اللهی مد نظر دارد. این هافبک جنوبی باید برای حضور در جام جهانی به روند پیشرفت خود را ادامه دهد و امیدوار باشد تا شاید بتواند طی ماه های باقی مانده تا جام جهانی، نظر کی روش را جلب کند.

 

 

روزبه چشمی به پست تخصصی باز می گردد؟


شاید آخرین انتخاب برای کی روش در جمع بازیکنان حال حاضر تیم ملی، روزبه چشمی باشد. بازیکنی که با تصمیم کی روش این روزها در پست غیر تخصصی دفاع وسط به میدان می رود می تواند امیدوار باشد تا شاید با استفاده از تردید های کی روش، به پست اصلی خود باز گردد. روزبه چشمی از لحاظ بدنی، شرایطی مشابه سعید عزت اللهی دارد و می تواند گزینه مناسبی برای سرمربی تیم ملی در جام جهانی باشد.

 

 

کامیابی نیا، نورافکن و لیگ برتری ها امیدوارند


عدم جمع بندی کی روش برای انتخاب هافبک های دفاعی خود برای لیگ برتری ها اتفاق خوبی است. به ویژه آنکه بازیکنان با کیفیت زیادی در لیگ برتر در این پست حضور دارند و می توانند امیدوار باشند تا شاید سرمربی تیم ملی در این چرخه فرصتی در اختیار آنها قرار دهد. کامیابی نیا که سابقه حضور در تیم ملی کی روش را در کارنامه دارد، از جمله این بازیکنان است. امید نورافکن جوان دیگر بازیکنی است که کی روش او را به اردوی تیم ملی فراخوانده اما هنوز فرصتی در اختیار او قرار نداده است. بازیکنان دیگری مانند فرشید باقری، محسن ربیع خواه، رضا اسدی، حسین پورامینی و دیگر هافبک های دفاعی لیگ نزدیک به 6 ماه برای جلب نظر کی روش فرصت دارند و البته به خوبی می دانند که حضور در تفکرات تیم ملی در این مدت نیاز به ارائه کیفیتی به مراتب بالاتر از سطح کنونی آنها دارد.

 

دیدگاه‌ها