کد خبر : 1474187 | 24 آبان 1396 ساعت 08:31 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

دبیر فدراسیون ژیمناستیک: آذرپی حقوق ثابت‌وبیمه می‌خواست

وزیر دستور جذب مدرس خارجی داد

دبیر فدراسیون ژیمناستیک می‌گوید که وزیر ورزش دستور جذب مدرس خارجی برای آموزش مربیان داد اما می توان با ظرفیت داخلی توان ورزشکاران و مربیان را بالا برد و بعد از گزینه خارجی استفاده کرد.

وزیر دستور جذب مدرس خارجی داد

 به گزارش "ورزش سه"، محسن سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی ژیمناستیک اظهار کرد: دستور وزیر بود که به سبب آموزش مربیان، مربی خارجی جذب کنیم تا با تکنیک و علوم روز دنیا آشنا شوند. اما این به این معنی نیست که صرفا برای آموزش ورزشکاران تیم ملی، مربی خارجی جذب شود. در واقع به جای اینکه یک تیم را به صورت گلخانه‌ای آموزش دهیم می‌خواستیم یک مدرس خوب به اختیار بگیریم.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی برای این منظور شده است، گفت: از یک ماه پیش با یک مدرس خوب انگلیسی صحبت شد اما ما نخواستیم که بیاید! فدراسیون مدت‌ها اردوی منظم و اعزام برون مرزی نداشته است و به این نتیجه رسیدیم که اکنون باید با ظرفیت داخلی توان ورزشکاران و مربیان را تا حدودی بالا بیاوریم و بعد از گزینه خارجی استفاده کنیم.

 

دبیر فدراسیون ژیمناستیک در خصوص برنامه‌های تیم ملی جاکارتا نیز بیان کرد: از سوی وزارت اعزام ژیمناست‌ها به بازی‌های آسیایی جاکارتا قطعی شد. ما هم به همین منظور پروپوزالی را که شامل برنامه‌های تیم ملی از شهریور 96 تا اواخر مرداد ماه 97 است را آماده کردیم و در حضور وزیر و مسئولان وزارت به نمایش گذاشتیم.این برنامه مورد قبول مقام وزارت ورزش و معاونان وزارتخانه قرار گرفت.

 

سلیمانی خاطرنشان کرد: این پروپوزال شامل اردوهای داخلی تیم ملی، مسابقه‌های داخلی و مسابقه‌های برون مرزی تدارکاتی در راستای آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا بود. اردوها که از همان شهریور به طور منظم انجام شده است، اولین ا عزام برون مرزی هم که اسلوونی بود انجام شد. اعزام بعدی مسابقه‌های تویوتا کاپ ژاپن است که در این مسابقات فقط ورزشکاران مطرح دنیا، رزومه‌دار و مدال آور دعوت خواهند شد.

 

او به حضور قطعی کیخا در ژاپن اشاره کرد و گفت: تاکنون از ایران تنها حضور کیخا در این رقابت‌ها قطعی شده است. البته هنوز نامه شورای برون مرزی نیامده است اما با اسبقیان صحبت می‌کنیم که این مشکل زودتر برطرف شود. تمام هزینه‌های شرکت در این مسابقه‌ها و حتی پذیرش به عهده ژاپن است و تنها هزینه بلیت رفت و برگشت با ما خواهد بود.

 

دبیر فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این مورد که پیش از این از حضور سه ملی‌پوش در این رقابت‌ها سخن گفته شده بود، گفت: بله هادی خناری نژاد هم بود که به این دلیل که هنوز مدال 2015 او نیامده انتخاب نشده است و گرنه او در رزومه خود مدال آسیایی هم دارد.

 

وی در ادامه گفت:‌ رویداد بعدی رقابت های باکو است که نیمه سوم اسفندماه برگزار می‌شود. مسابقات باکو رویداد بزرگی است و تیم ایران با ترکیب پنج نفره اعزام می‌شود. در آن رقابت‌ها شاکله تیم برای بازی‌های جاکارتا مشخص می‌شود. در حال حاضر 12-13 نفر در اردوی تیم ملی ژیمناستیک هنری هستند و این مرحله از اردوها تا 15 آذرماه ادامه دارد. بعد از سومین مرحله اردو سرمربی تیم و کیخا به ژاپن می‌روند. طبق برنامه آخرین رویداد بین‌المللی که منتهی به مسابقه‌های جاکارتا خواهد بود هنوز در تقویم جهانی ثبت نشده است.

 

سلیمانی در خصوص نپذیرفتن سمت مدیریت تیم ملی ژیمناستیک هنری توسط آذرپی نیز توضیح داد: آذرپی درخواست حقوق ثابت و بیمه کرده بود که ما از پذیرفتن این موضوع معذور بودیم.

 

پرداخت‌های ما در فدراسیون به صورت ثابت نیست و به ازای کاری که انجام می‌شود پول پرداخت می‌کنیم. هر مربی که به تیم ملی دعوت می‌شود به نسبت روزهایی که در اردوی تیم ملی باشد حقوق ر دریافت می‌کند. در حال حاضر هیچ یک از عوامل اجرایی خارج از کادر فدراسیون، حقوق ثابت دریافت نمی‌کنند و قانونا کسی که در ماه 110 ساعت کار کند حقوق ثابت می‌گیرد و بیمه 30 روزه خواهد داشت.

 

سلیمانی در پاسخ به این سوال که از آکادمی ژیمناستیک تازه افتتاح شده چه استفاده‌ای می‌شود گفت: در حال حاضر در آکادمی سانس آموزشی برگزار می‌شود و در اختیار منتخبان دختر تهران است. البته قرار است در ماه آینده 2 سانس به این زمان‌ها اضافه شود. آکادمی را راه انداختیم و وسیله خریدیم اما هنوز مجموعه انقلاب اجازه ساخت چاله ابر و خوابگاه را نداده است. برای اردوهای تیم ملی سخت است که اردو در آکادمی و خوابگاه در مجموعه شیرودی باشد. البته اسپانسر قول ساخت خوابگاه را داده است ولی هنوز مجموعه انقلاب مجوز ساخت نداده است. وزیر دستور دادند که رییس فدراسیون نامه بزند و ساخت خوابگاه در دستور کار قرار بگیرد.

 

دبیر فدراسیون ژیمناستیک در پایان در پاسخ به این سوال که برای دختران ژیمناست مسابقه‌های کشورهای اسلامی در نظر گرفته شد یا خیر اظهار کرد: برای برگزاری مسابقه‌های کشورهای اسلامی به رییس کنفدراسیون آسیا پیشنهاد دادیم و او هم استقبال کرد اما خب گفت که شاید سایر کشورهای اسلامی استقبال نکنند چون همه آن‌ کشورها در بازی‌های رسمی حضور دارند و فقط ایران در مسابقه‌ها شرکت نمی‌کند. یک لباس هم طراحی کردند که استرج و چسبان بود که باز هم دختران ما نمی‌توانند از آن استفاده کنند. البته به نایب رییس بانوان تاکید کرده‌ایم که به جد به دنبال دعوت از سه چهار کشور برای حضور در مسابقه‌های کشورهای اسلامی به میزبانی ایران باشد. بنا بود که هزینه‌ها را شهرداری تبریز تقبل کند اما شهردار و استاندار تبریز عوض شدند و رئیس فدراسیون هم هنوز موفق نشده است که با نفرات جدید وارد مذاکرات شود و ببیند آیا این موضوع به قوت خود باقی است یا خیر.

 

دیدگاه‌ها