کد خبر : 1475081 | 29 آبان 1396 ساعت 09:33 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان – تراکتور؛ بازی تماشایی روز در نقش جهان

سپاهان و تراکتورسازی هنوز نتوانسته اند در این فصل توقعات هواداران خود را برطرف کنند و در جایگاهی دور از انتظار در جدول به سر می برند.

سپاهان – تراکتور؛ بازی تماشایی روز در نقش جهان

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان و تراکتورسازی عصر امروز درحالی به مصاف هم می روند که دو تیم هفته هاست طعم برد را نچشیده اند و برای جلب حمایت هواداران خود و سر و سامان بخشیدن به جایگاه شان در جدول محکوم به کسب سه امتیاز هستند. دو تیم تا کنون 18 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که 5 بازی به سود تراکتورسازی به اتمام رسیده و 9 بازی هم به سود سپاهان رقم خورده و 4 بازی نیز به تساوی منجر شده است. هر دو بازی فصل گذشته 2 تیم در تبریز و اصفهان به سود سپاهان به اتمام رسیده است. جالب است بدانید احسان حاج‌صفی در تقابل های تراکتورسازی و سپاهان 3 گل به ثمر رسانده که هر 3 با پیراهن سپاهان بوده،  او یک بار دروازه تراکتورسازی را گشوده و 2 بار نیز سابقه گل به خودی را داشته است. مهدی شریفی نیز که سابقه حضور در دو تیم را دارد، یک گل برای سپاهان و یک گل برای تراکتورسازی به ثمر رسانده است. اما پایان خدمت سربازی شریفی و عدم حضور او در ترکیب تراکتورسازی مهمترین سوژه بازی امروز است.

 


سپاهان:


سپاهان در حالی به مصاف تراکتورسازی می رود که به نظر می رسد کاسه صبر هواداران این تیم لبریز شده و در صورت عدم نتیجه گیری باید شاهد سونامی رو نیمکت این تیم باشیم. سپاهان که در هفته دهم مقابل گسترش فولاد نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکرد، در دیدار هفته یازدهم نیز علی رغم نمایش خوب مقابل پیکان با تک گلی که در دقیقه 94 دریافت کرد، بازنده از زمین مسابقه بیرون آمد تا مورد هجمه بی امان هواداران معترض خود قرار گیرد. سپاهان حالا می خواهد با کسب سه امتیاز بازی خانگی به شرایط خود در جدول سر و سامان بدهد. زلاتکو کرانچار هنوز نتوانسته توقع فوتبال دوستان نصف جهان را برآورده کند. شاید تنها نقطه روشن طلایی پوشان برد شهرآورد اصفهان در هفته چهارم بود و پس از آن هیچگاه از طوفان زرد خبری نبود و حتی نسیمی هم به سمت زاینده رود نوزید.


آمار:


سپاهانی ها در 6 بازی که میزبان بوده اند یک بار برنده، یک بار بازنده و 4 بار با نتیجه مساوی از زمین خارج شده اند. جالب است بدانید شاگردان کرانچار تنها تیمی هستند که در 11 هفته گذشته هنوز موفق به گلزنی در نیمه اول نشده اند. سپاهان در 11 بازی خود همیشه در 30 دقیقه های پایانی آسیب پذیر بوده و از 11 گل خورده خود، 8 گل را در این بازه زمانی دریافت کرده اند. آنها 4 بار نیز موفق به ثبت کلین شده اند.

 


ترکیب احتمالی:


لیی اولیویرا، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، علی کریمی، سعید آقایی، رسول نویدکیا، مهرداد محمدی، ساسان انصاری، حسین پاپی، مروان حسین و جلال‌الدین علی‌محمدی

 


موثرترین بازیکن:


سپاهان جلال الدین علیمحمدی را با 4 گل زده به عنوان بهترین گلزن در ترکیب خود می بیند و حسین پاپی نیز با ارائه بازی های خوبش به یکی از مهره های کلیدی سپاهان تبدیل شده است. ساسان انصاری، علی کریمی و مهرداد محمدی ستاره های افول کرده اصفهانی ها هستند که در این فصل نتوانسته اند کمک حال تیم شان باشد. رسول نویدکیا نیز هیچگاه مثل برادرش محرم آن نقش محوری را در سپاهان نداشته تا این تیم در میانه میدان نبود یک فرمانده مقتدر را حس کند. شاهین ثاقبی نیز به دلیل محرومیت در این بازی حضور نخواهد داشت.


تراکتورسازی:


تراکتوری ها که با برد 5 بر یک مقابل فجرسپاسی شیراز در جام حذفی و قهرمانی در جام شهداء با روحیه ای مضاعف به لیگ برتر بازگشته اند، در هفته یازدهم به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل ذوب آهن نرسیدند و حالا باید در تقابل با دیگر تیم اصفهانی اینبار در ورزشگاه نصف جهان به میدان بروند. گل محمدی که این فصل را با دستان خالی و بدون در اختیار داشتن مهره های اسمی به ایستگاه دوازدهم رسانده، بی صبرانه منتظر تعطیلات نیم فصل است تا بتواند با جذب ستاره های موردنظرش در نیم فصل دوم شرایط بهتری را رقم بزند. تراکتوری ها تا قبل از بازی امروز با 2 امتیاز در رده دهم حضور دارند.


آمار:


نکته جالب توجه در مورد تراکتوری ها اینکه آنها 12 گل خورده در کارنامه ی خود دارند که از این تعداد، 7 گل را در 15 دقیقه های پایانی دریافت نموده اند. این تیم در فاصله ی زمانی بین دقایق 75 تا 90 متزلزل نشان داده و موفق به حفظ نتیجه نشده است. موضوع مهمی که گل محمدی و شاگردانش باید تمرکز بیشتری نسبت به آن داشته باشند. ایران پوریان مدافع تراکتوری ها با 4 گل بهترین گلزن این تیم است و شاگردان گل محمدی تاکنون 3 بار موفق به ثبت کلین شیت شده اند. تراکتوری ها که در 5 بازی مهمان بوده اند، 2 برد و 3 باخت را تجربه کرده اند.


ترکیب احتمالی:



فرزین گروسیان، علی طاهران، عارف آغاسی، محمد نادری، محمد ایران‌پوریان، سینا عشوری، محمدرضا مهدی زاده، محمد نوری، امیر نصرآزادانی ‎، محمدرضا آزادی، محمد مسلمی پور


موثرترین بازیکن:


محمد ایران پوریان با 4 گل زده هم بهترین گلزن تیمش تا اینجای کار است و هم اینکه عنوان گلزن ترین مدافع لیگ هفدهم را به خود اختصاص داده است. مهدی کیانی همچنان محروم است و شهرام گورزی هم به دلیل از دست دادن برادرش روحیه حضور در این بازی را ندارد. گل محمدی با اعتماد دوباره به جوانانی مثل نصرآزادانی و آزادی امیدوار به کسب امتیاز از بازی امروز است.
دیدار دو تیم ساعت 14:45 امروز با قضاوت محمدرضا اکبریان و کمک های هادی طوسی و علی اکبر نوری در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها