کد خبر : 1475106 | 29 آبان 1396 ساعت 10:51 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

ملایی: وزارت و کمیته المپیک هیچ حمایتی از من نکردند

قهرمان جودوی ایران در آستانه یک جایگاه تاریخی

ملی پوش جودوی ایران گفت: با اینکه قبلا در مصاحبه ای اعلام کردم که بیکار هستم؛ اما هنوز هیچ اقدامی از سوی مسئولان رخ نداده است.

قهرمان جودوی ایران در آستانه یک جایگاه تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، سعید ملایی که در ماههای اخیر به اوج آمادگی رسیده، در مسابقات گرندپری هلند که آخرین مرحله این رقابت ها در سال ۲۰۱۷ محسوب می شد، به مدال برنز دست یافت. حالا او تنها یک گام تا رسیدن به صدر رنکینگ جهانی وزن ۸۱- کیلوگرم فاصله دارد تا دست به یک کار تاریخی زده باشد. 


بعد از مدال برنزی که سعید ملایی در هلند بر گردن آویخت، با او درباره این مسابقات همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های ملی پوش جودوی ایران در گفت وگو با "ورزش سه" را می خوانید. 

 


۲ رقیب جدی ام را ضربه فنی کردم


خدا را شکر توانستم با وجود اسیب دیدگی که داشتم، بازهم مدال کسب کنم. این رقابت ها واقعا برایم سخت بود چون به ۲ تا از حریفانی که واقعا قدر بودند و جزو ۵ نفر برتر دنیا بودند، برخورد کردم. یکی از آنها که در رده بندی موفق به شکستش شدم، نفر اول دنیا بود. او را برای سومین بار متوالی ضربه فنی اش کردم. حریف گرجستانی را هم که قبلا باخته بودم، این بار شکست دادم. گرندپری در هر جای دنیا که باشد، سطح بالایی دارد و این دوره هم مثل مسابقات قبلی با حضور تمامی قهرمان های جهان برگزار شد. 

 


باید برای کسب سهمیه به راهم ادامه دهم


تورنمنت هایی که در دنیا برگزار می شود، نسبت به رقابت های جهانی سطح پایین تری دارد؛ اما گرنداسلم و گرندپری هم مسابقات معتبری محسوب می شود. باید برای اینکه در نهایت به سهمیه المپیک برسم، در این رقابت ها شرکت کنم و امتیاز به دست آورم. جایزه های هر تورنمنت هم متفاوت است.

 

1254691

 


با مصدومیت به مدال رسیدم


دور اول که طبق قرعه استراحت داشتم. دور دوم حریفی از پرتغال را با ضربه فنی شکست دادم. دور سوم حریفی از بلژیک داشتم که باختم. او ۱۰ روز قبل قهرمان جوانان جهان شده بود. این جودوکار فنی را زد که روی زانوی مصدوم من فشار آورد. نتوانستم بعد از‌ آن مسابقه را اداره کنم و باختم. برای ۲ مسابقه بعدی با تلاش پزشکان با استفاده از دارو توانستم آماده شوم و به مدال برسم. 

 


نفر دوم وزن من هم مصدوم بود


نفر دوم این وزن هم مثل من آسیب دیده هست و دوره درمانی خودش را سپری می کند. شاید در مسابقات قهرمانی کشور نفرات جدیدی بیایند. البته من با هماهنگی فدراسیون به مسابقات هلند اعزام شدم. 

 

1254689

 


برنامه بعدی ام گرنداسلم ژاپن است


من بعد از مسابقات جهانی در رقابت های گرنداسلم ابوظبی شرکت کردم و در آنجا هم به مدال برنز رسیدم. در چند هفته اخیر ریکاوری کردم؛ اما با صددرصد آمادگی در این رقابت ها شرکت نکرده بودم که خدا را شکر دست پر برگشتم. انشاالله به تهران برسم، ۷ روز بعد باید به مسابقات گرنداسلم ژاپن بروم. هدفم این است که در این چند روز آسیب دیدگی ام را برطرف کنم تا بعد از این رقابت ها به درمان کامل پایم بپردازم. 

 


می توانم اولین شماره یک جودوی ایران باشم


اگر در رقابت های گرندپری هلند فینالیست می شدم،‌ می توانستم نفر اول رنکینگ دنیا شوم. این اتفاق برای اولین بار برای یک ایرانی رخ می داد و می توانستم جایزه ۱۰ هزار دلاری را از فدراسیون جهانی بگیرم. فدراسیون جهانی هر جودوکاری که برای اولین بار در تاریخ کشورش به صدر رنکینگ می رسد، چنین جایزه ای را در نظر گرفته است. به هر حال این اتفاق رخ نداد؛ اما امیدوارم در گرنداسلم ژاپن چنین اتفاق رخ دهد. اختلافم با رقیب هلندی که قبلا ۲۵۰ امتیاز بود، الان به ۱۰۰ امتیاز رسیده است. 

 

1254690

 


وزارت و کمیته کاری برای من نکردند


با اینکه قبلا در مصاحبه ای با شما اعلام کردم که بیکار هستم؛ اما هنوز هیچ اقدامی از سوی مسئولان رخ نداده است. من هنوز بیکار هستم و حتی  بیمه ام برای من رد نمی شود. وزارت ورزش برای من هیچ کاری نکرده است. حتی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بعد از مدال جهانی که من گرفتم، کاری برای من نکردند. در صندوق قهرمانان هم ثبت نام کردم که هیچ حقوقی برای من در نظر نگرفتند. امیدوارم وزارت ورزش به فکر واریز حقوق برای من به عنوان یک قهرمان جودو باشد، چون فقط تنها درآمد حقوق مختصری است که از فدراسیون می گیرم. 

 


امیدوارم طلسم جودو شکسته شود


در آخر می خواهم از پدر و مادرم، سرمربی تیم ملی، مدیر تیم های ملی و حسن زاده مربی باشگاهی خودم تشکر کنم. خیلی ها این روزها برای موفقیت جودو تلاش می کنند. امیدوارم که طلسم مدال نگرفتن در بازی های آسیایی هم سال آینده شکسته شود و جودو به روزهای خوب برگردد.

دیدگاه‌ها