کد خبر : 1475405 | 30 آبان 1396 ساعت 10:55 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

حاتمی: حاشیه های فدراسیون روی کارم تاثیری ندارد

گلایه سرمربی تیم ملی بسکتبال از کمبودها

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: مشکلات مالی تیم های باشگاهی بازیکنان را به سوی کارهای دیگر سوق می دهد که در نهایت باعث ضربه خوردن بسکتبال می شود.

گلایه سرمربی تیم ملی بسکتبال از کمبودها

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال ایران که چند روزی است تمرینات خود را در تهران برای حضور در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ آغاز کرده، امشب هم برای برگزاری نخستین بازی راهی اردن می شود. 


قبل از سفر به اردن برای رویارویی با عراق با سرمربی تیم ملی بسکتبال دقایقی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های مهران حاتمی را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.

 


لیست نهایی امروز اعلام می شود


آخرین تمرین تیم ملی امروز برگزار می شود و سپس راهی اردن می شویم. نزدیک به ۱۷، ۱۸ بازیکن در اردوی تیم ملی حضور دارند که از میان این نفرات ۱۲ نفر در لیست نهایی قرار می گیرند. سایر نفرات هم عضو تیم ملی هستند و در مراحل بعدی از آنها استفاده خواهیم کرد. امروز لیست نهایی اعلام می شود و ما با ۱۲ نفر به اردن می رویم.

 


حدادی و یخچالی به اردن نمی آیند


بهنام یخچالی که متاسفانه در تمرینات تیم ملی دچار آسیب دیدگی شد، قطعا با ما به اردن نمی آید. شاید بتوانیم از او در بازی دوم استفاده کنیم و باید ببینیم که وضعیتش چطور پیش می رود. همچنین حامد حدادی دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات اضافه شده و به دلیل خستگی تصمیم گرفتیم که او را در بازی اول همراه خود نبریم. البته در بازی دوم می توانیم از حدادی هم استفاده کنیم. ارسلان کاظمی نیز دچار مسمومیت شده بود و به همین خاطر دیروز تمرین نکرد؛ اما احتمالا می تواند ما را همراهی کند. 

 


تیم های عربی، بازیکن آمریکایی تبعه کردند


همه تیم ها شرایط خوبی دارند. تیم های عربی سرمایه گذاری می کنند و اخیرا بازیکن آمریکایی هم تبعه کرده اند. از سوی دیگر می بینید که قزاقستان در جام باشگاههای آسیا چقدر خوب کار کرد. آنها هم روی تیم خوبی مثل آستانه سرمایه گذاری کردند و تیم خوبی دارند. من هر ۳ حریف را برای ایران کاملا جدی می دانم. 

 


بسکتبال برای جوان هاست


تعدادی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی جدید و جوان هستند. به هر حال بسکتبال برای جوان ها و بازیکنانی است که در زمین زحمت می کشند و سعی می کنند ثمره ای برای تیمشان داشته باشند. جوان های خوبی داریم و امیدوارم خیلی از آنها را آینده در ترکیب اصلی تیم ملی ببینیم. 

 


فعلا برای حدادی جایگزین نداریم


می توانیم قاطعانه بگوییم که فعلا برای حامد حدادی جایگزین نداریم. او ستاره بزرگی برای بسکتبال ما بوده و هست. فکر می کنم پیدا کردن جایگزین برای او سخت است. ما سعی می کنیم جوان هایی را پیدا کنیم که بتوانند در سال های آینده کاری برای این بسکتبال بکنند. خدا را شکر که فعلا حدادی را در ترکیب تیممان داریم. 

 


به حاشیه های پیرامون فدراسیون کاری ندارم


من یاد گرفتم که خودم را وارد حاشیه نکنم. من مربی هستم و پاسخ هر سوال فنی که باشد را می دهم. به من گفتند که مربیگری کن و به مسائل دیگر کاری ندارم. مسائل حاشیه ای که پیرامون فدراسیون به وجود آمده، به من مربوط نمی شود. اصلا خودم را وارد این قضیه نمی کنم و امیدوارم هر چه به صلاح است، رخ دهد. 

 


 مسائل اقتصادی باعث افت بسکتبال می شود


وقتی مسائل اقتصادی روی کار باشگاهها تاثیرگذار باشد و باشگاهها نتوانند بازیکنان را از نظر مالی به خوبی حمایت کنند، صددرصد این روی کار بازیکنان هم تاثیر می گذارد. بازیکنان هم مجبور می شوند به راههای دیگر برای گذراندن زندگی خود متوسل شوند. این موضوع باعث می شود بسکتبال ما دچار شده و سطح آن پایین بیاید. ما شاهد هستیم بسکتبالیست های ما کم کم از حرفه ای بودن فاصله می گیرند. حتی بودند بازیکنانی که دنبال کارهای خدمت سربازی شان رفتند و سپس وارد بازار کار شدند. 

 


امیدوارم تماشاگران استقبال خوبی کنند 


اگر تبلیغات خوبی صورت بگیرد، قطعا استقبال خوبی از بازی های خانگی تیم ملی بسکتبال خواهد شد. شاید خیلی از مردم ندانند که تیم ملی ۶ آذرماه با قطر در تهران بازی دارد. از سوی دیگر ما اگر یک سالن وسط شهر داشتیم، شرایط خیلی فرق می کرد. اگر یک فرد با فرزندش بخواهد به سالن آزادی بیاید و برگردد، حداقل باید ۳۰ هزار تومان کرایه ماشین بدهد. این یک ظلم در حق تماشاگران علاقه مند به بسکتبال است. امیدوارم مسئولان بدانند که رشته ای مثل بسکتبال باید پایگاههای زیادی در سطح شهر داشته باشد تا باعث رشد این ورزش شود.

دیدگاه‌ها