کد خبر : 1476978 | 07 آذر 1396 ساعت 09:15 | 52.7K بازدید | 15 دیدگاه

زمان استفاده از ویدئوچک در اسپانیا فرا رسیده

گل دزدیده شده بارسا و پایان تردیدها در لالیگا

با پذیرفته نشدن گل واضح لیونل مسی مشخص شد لالیگا نسبت به دیگر لیگ های معتبر جهان کمبود بزرگی دارد.

گل دزدیده شده بارسا و پایان تردیدها در لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، لالیگا دیگر باید بپذیرد که استفاده از تکنولوژی خط دروازه تبدیل به یک الزام شده است. در دیدار این هفته بارسا برابر والنسیا یک گل واضح بلوگرانا پذیرفته نشد. رئیس لالیگا خاویر تباس گفته است که تکنولوژی خط دروازه بسیار گران است اما در سال 2017 آیا می توان پذیرفت مسابقاتی مانند لالیگا از آن بی بهره باشد؟ قطعا پاسخ منفی خواهد بود.

 

با این وجود، لالیگا در حال حاضر تنها لیگی از بین 5 لیگ معتبر اروپاست که از این دستاورد بی بهره است و اگرچه قرار است از فصل آتی استفاده از آن آغاز شود، اما حداقل در ابتدا این تکنولوژی به طور کامل مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. بارسا با برتری 4 امتیازی در مقابل والنسیا به این مسابقه پای گذاشت و این در حالی بود که تیم ارنستو والورده 10 امتیاز  از رئال مادرید و اتلتیکو نیز بیشتر داشت.

 

 

1256407

 

 

علیرغم مصدومیت خاویر ماسکرانو و همچنین محرومیت جرارد پیکه از این دیدار، والورده با استفاده از فرمالن دژ خط دفاع تیمش را مستحکم ساخت و شرایط بازی به گونه ای پیش رفت که کاتالان ها در 45 دقیقه اول، والنسیایی که تا به حال در لالیگا شکست نخورده بود و امسال تیمی فوق العاده را روانه لالیگا کرده بود را تحت سلطه کامل خود قرار داده بودند.

 

کاتالانها در 45 دقیقه اول 438 پاس صحیح به یکدیگر دادند که  بیش از هر تیم دیگری در لالیگا در نیمه اول در سال اخیر بود و آنها باید با یک گل برتری به رختکن می رفتند؛ البته اگر گل صحیح لیونل مسی در دقیقه 30 که با اشتباه نتو همراه بود پذیرفته می شد.

 

 

1256405

 

 

جالب اینجاست که کمک داور در آن صحنه در موقعیت خوبی قرار داشت و باید همانند بسیاری از حاضران در استادیوم و خبرنگاران و همچنین بینندگان  تلویزیونی، صحت گل را تشخیص می داد. تکرار تصاویر تلویزیونی به وضوح حاکی از اشتباه کمک داور بود اما بازی بلافاصله علیرغم اعتراض مسی و دیگر همبازیانش ادامه یافت.

 

با این حال، ورود تکنولوژی عنصر تردید در ذهن داوران را از بین می برد. این روزها تکرار تصاویر و قضاوت بر روی آن در کسری از دقیقه صورت گرفته و دلیلی برای تاخیر افتادن در جریان بازی نخواهد بود. این همان چیزی است که باید در بازی هایی از این دست اتفاق افتد.

 

 

1256404

 

 

والنسیا بدون انجام بازی در وسط هفته و در شرایطی که سیمون زازا، کارلوس سولر و گونزالو گودس همگی در پیروزی آخر هفته گذشته مقابل اسپانیول استراحت کرده بودند در نیمه دوم، سرحال تر و بهتر هم بودند و موفق شد بعد از گذشت یک ساعت از جریان بازی با تیزهوشی رودریگرو برابر فرمالن به گل اول این دیدار هم برسند.

 

در حالیکه به نظر می رسید خفاش ها پیروز این دیدار باشند و پذیرش این شکست برابر بارسا بسیار دشوار بود، یوردی آلبا روی پاس تماشایی مسی و فرار فوق العاده خود موفق به زدن گل تساوی شد تا در نهایت فاصله 4 امتیازی بلوگرانا با والنسیا حفظ شود اما اتلتیکومادرید و رئال مادرید به فاصله 8 امتیازی تیم ارنستو والورده رسیدند.

 

 

1256406

 

 

آلبا بعد از بازی گفت: "وقتی توپ از خط سه متر عبور می کند، باید گل اعلام شود. حتی از خط نیمه نیز شما می توانستید ببینید که توپ وارد دروازه شده است و این اتفاقی باور نکردنی است که فصل گذشته هم اتفاق افتاد و احتمالا یکی از دلایلی بود که ما نتوانستیم لالیگا را فتح کنیم. چنین اشتباهاتی وحشتناک است."

 

در واقعا اشاره آلبا به گلی بود که بارسا سال قبل برابر بتیس به ثمر رسانده بود که آن توپ نیز به وضوح وارد دروازه شده بود و داور آن را نپذیرفت تا بلوگرانا در نهایت با اختلافی 3 امتیازی لالیگا را از دست بدهد.

 

به هر حال چنین تصمیماتی می تواند تأثیر فراوانی داشته باشد و زمان آن فرا رسیده است که اسپانیا بتواند از این تکنولوژی استفاده کرده تا رقابت را منصفانه تر کند؛ اتفاقی که در حال حاضر رخ نمی دهد.

 

منبع: سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها