کد خبر : 1477689 | 09 آذر 1396 ساعت 19:27 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

هفتمین دربی لیگ برتری مشهد

عصر جمعه و یک بار دیگر در ورزشگاه ثامن، پدیده و سیاه جامگان، دو تیم مشهدی لیگ برتر برای هفتمین بار دربی مشهد را در لیگ برتر برگزار خواهند کرد.

هفتمین دربی لیگ برتری مشهد

به گزارش "ورزش سه" جمعه دهم آذرماه 1396 و در حالی که قرار نیست دربی مشهد در ورزشگاه امام رضا برگزار شود(!)، شاگردان محمدرضا مهاجری که با 23 گل زده، عنوان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند باید به مصاف همشهری قعر جدولی خود یعنی سیاه جامگانی بروند که با خروج مرزبان و مربیگری (موقتی) عنایتی شرایط مساعدی پیش از این دیدار مهم ندارد.


به بهانه مصاف دو تیم همشهری پدیده و سیاه جامگان در لیگ برتر، خلاصه ای از آنچه در 6 دربی قبلی مشهدی ها در لیگ برتر گذشته را با هم مرور می کنیم:

 


اولین دربی: پیام یک- ابومسلم صفر


مهرماه 1387 دو تیم با سابقه و پرطرفدار ابومسلم و پیام نمایندگان فوتبال خراسان بودند. جالب آنکه پیام، برنده این دربی، دیگر رنگ لیگ برتر را ندید و ابومسلم، بازنده دربی نخست مشهدی ها به طور کامل نابود شد. (در حال حاضر پیام هم تا حدودی به سرنوشتی مشابه ابومسلم نزدیک شده است.)


اخراج سیروس سنگچولی سنگربان پیام در همان نیمه اول، قضاوت سعید مظفری زاده، سرمربی گری خداداد عزیزی و تک گل اشپیتیم آرفی، 6 کارت زرد و یک اخراجی باعث شد این دربی همه چیز داشته باشد.

 


دربی دوم: ابومسلم یک- پیام یک


دیدار برگشت دو تیم پیام و ابومسلم هم با ثبت 9 کارت زرد خشن دنبال شد. دربی ای که در آن هر دو تیم برای بقا می جنگیدند. رقابت تنگاتنگ آنها تا روز پایانی لیگ هشتم ادامه داشت که در نهایت منجر به سقوط پیام و بقای ابومسلم شد. مهدی آقا محمدی ابتدا ابومسلم را از رقیب همشهری پیش انداخت اما پیام توسط حسین کوشکی بازی را به تساوی کشاند. با این حال اشپیتیم آرفی با 18 گل زده پس از برهانی، دومین گلزن برتر فصل لقب گرفت.

 


سومین دربی: پدیده یک- سیاه جامگان صفر


این دربی در شهریور ماه 1394 برگزار شد. حضور رضا مهاجری روی نیمکت پدیده پس از لیگ برتری کردن سیاه جامگان از نکات قابل توجه مصاف تیم های پدیده و سیاه جامگان فصل پانزدهم لیگ برتر بود. تک گل مهدی خیری برتری پدیده را رقم زد.

 


دربی چهارم: سیاه جامگان صفر- پدیده یک


در آخرین روز بهمن سال 1394 نتیجه تساوی یک-یک حاصل تلاش دو تیم سیاه جامگان و پدیده در دور برگشت بود.


بازی با 5 کارت زرد، گل زود هنگام رضا ناصحی برای پدیده و گلزنی سرمربی فعلی مشکی پوشان یعنی رضا عنایتی  به تساوی کشیده شد. سیاه جامگان در این فصل پس از رسول خطیبی و سعید رمضانی سکان هدایتش را به فرهاد کاظمی سپرد و با هدایت کاظمی توانست در روز آخر در لیگ برتر باقی بماند.

 


دربی پنجم: پدیده یک- سیاه جامگان یک


دهم مرداد ماه 1395 در هفته دوم لیگ برتر شانزدهم، دو تیم مشهدی در حالی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که هر دو تیم اولین دیدار خود را مقابل تیم های اصفهانی با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. همه چیز طبق معمول پیش رفت و جدال شاگردان مهاجری و کاظمی در نهایت با تساوی یک-یک خاتمه یافت. ایوب کلانتری از روی نقطه پنالتی برای سیاه جامگان و معین عباسیان برای پدیده در نیمه دوم موفق به گلزنی شدند.

 


دربی ششم، سیاه جامگان یک- پدیده یک


29 دی ماه 95 متخصصین تساوی یک-یک بار دیگر مقابل یکدیگر صف آرایی کردند و در پایان بازهم همین نتیجه پر تکرار را به ثبت رساندند. مهاجری این بار میثاقیان را در مقابل خود می دید. تقابل این دو چهره که در فوتبال مشهد بسیار با سابقه هستند، شرایط ویژه ای را در دربی مشهد پدید آورده بود. اما با اینکه به نظر می رسید دربی و نتیجه آن با بازی های گذشته متفاوت باشد، یک تساوی یک-یک دیگر حاصل تلاش دو تیم بود. میلاد کمندانی از پدیده و عباس عسگری از سیاه جامگان گلزنان این دیدار در همان نیمه نخست بازی بودند.

 


دربی هفتم: سیاه جامگان ؟ - پدیده ؟

دیدگاه‌ها