کد خبر : 1478807 | 14 آذر 1396 ساعت 15:52 | 28.8K بازدید | 0 دیدگاه

سایپا نیم فصل را خوشحال تمام کرد؛

سایپا 1 پیکان 0؛ پایان ناکامی 6 ساله

تیم فوتبال سایپا در آخرین هفته از نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر با شکست سایپا تا حدودی شرایط خود را در جدول رده بندی بهبود بخشید.

سایپا 1 پیکان 0؛ پایان ناکامی 6 ساله

به گزارش "ورزش سه"، سایپا در شرایطی پا به این دیدار گذاشته بود که شش سال از آخرین برد این تیم برابر پیکان می گذشت و سرانجام موفق شد در دیداری که موقعیت های زیادی هم به همراه نداشت، با گل دقیقه 70 محمد سلیمانی دیگر تیم خودرو ساز پایتخت را از پیش رو بردارد و با 23 امتیاز شرایط خود را در جدول بهبود بخشد.



سایپـا تهران- پیکان تهران / ساعت 15:00- ورزشگاه پاس قوامین
سیدمهدی سیدعلی – رحیم شاهین – علی اکبر عظیم پور – علی اصغر مومنی – ناظر: خداداد افشاریان
اخطار: روزبه شاه علیدوست (86) از سایپا

 

ترکیب سایپا

حامد فلاح زاده، رضا علیاری، روزبه شاه علی دوست، آرش رضاوند، مهدی ترابی، رضا اسدی، رضا جعفری( 79 محمد سلطانی)، حامد شیری ،امید خالدی، حسین کامیاب(45 علی قلی زاده)، محمد سلیمانی (92 طاها شریعتی)

سرمربی: علی دایی

 

ترکیب پیکان

پیام نیازمند، آرمان قاسمی، حجت حق وردی، مهدی شیری، ابوالفضل رزاقپور، امیرحسین کریمی(44 محمد خدابنده لو)، صادق بارانی، بختیار رحمانی، فراز امامعلی( 74 مهدی مومنی)، آرفنگ دافه و کنت ایکه چوکو(69 امیر روستایی)

سرمربی: مجید جلالی

 

شرح بازی:


بازی دو تیم در نیمه اول را می توان به سه قسمت تبدیل کرد. در 20 دقیقه ابتدایی شاگردان علی دایی صاحب توپ و میدان بودند؛ ولی نتوانستند موقعیت های خوبی ایجاد کنند و چند شوت به دروازه داشتند. از دقیقه 20 تا 35 بازی به تعادل کشیده شد و پیکان تا حدودی از لاک دفاعی خود بیرون آمد؛ ولی در دقایق باقی مانده باز هم این تیم سایپا بود که نمایش بهتری داشت؛ ولی نتوانست موقعیت سازی خوبی داشته باشد تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

در نیمه دوم با حضور علی قلی زاده سایپا با سرعت بیشتری حمله می کرد و موقعیت های خوبی هم ایجاد کرد و روی یکی از همین موقعیت ها بود که موفق شد با حرکت قلی زاده و پاس او به گل برتری برسد. پیکان اما که این هفته ها از روند خوب خود فاصله گرفته در این دیدار نمایش پرطراوتی نداشت و حملات احساسی دقایق پایانی نیز مانع شکست آنها نشد.

 

شرح گل:

 


1-0 (سایپا): در دقیقه 70 حرکت علی قلی زاده با پاس در عرض این بازیکن همراه شد و محمد سلیمانی موفق شد با یک ضربه بغل پا دروازه شاگردان مجید جلالی را باز کند.

 

بهترین بازیکن:

 


علی قلی زاده را می توان بهترین بازیکن میدان دانست؛ چرا که حضور او باعث طراوات بیشتر در خط حمله نارنجی پوشان شد و موقعیت های خوبی با حرکت های خود ایجاد کرد. ضمن اینکه گل محمد سلیمانی هم روی پاس این بازیکن سرعتی به دست آمد.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ۲: نفوذ امامعلی درون محوطه سایپا و ضربه اش به تیر دروازه سایپا خورد.

دقیقه 18: شوت حسین کامیاب از پشت محوطه جریمه راهی اوت شد.
دقیقه 24: شوت سنگین حامد شیری از پشت محوطه جریمه راهی به چارچوب دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 29: داخل محوطه جریمه توپ به محمد سلیمانی مهاجم جوان تیم سایپا رسید و این بازیکن پس از چرخشی که داشت به توپ ضربه زد که واکنش نیازمند این موقعیت را دفع کرد.

دقیقه ۳۲: فرار بوباکارداف از راست که بعد از دریبل دو بازیکن ضربه ای زمینی زد را گلر سایپا به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۱: در شلوغی محوطه جریمه توپ زیر پای کنت افتاد و ضربه این بازیکن از کنار دروازه سایپا به اوت رفت

دقیقه 73: ضربه ایستگاهی از محلی مناسب و چسبیده به محوطه جریمه توسط بختیار رحمانی زده شد که فلاح زاده به خوبی توپ را برگشت داد و در ریباند هم مهاجم پیکان با بی دقتی توپ را به آسمان زد.

 

اتفاق ویژه:

 


تیم سایپا پس از 6 سال موفق شد تیم پیکان را شکست دهد. آنها در دو بازی رفت و برگشت فصل گذشته هم برابر پیکان شکست خورده بودند. همچنین می توان به ادامه روند ناکامی پیکان اشاره کرد که پس از 7 برد پیاپی، طی 4 هفته اخیر تنها 2 امتیاز کسب کرده است.

 

حواشی:

 

* حدود 100 تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا می کنند.

* آمبولانس ها با تاخیر چند دقیقه ای در ورزشگاه پاس قوامین مستقر شدند.

* دیدار دو تیم علیرغم اینکه 20 دقیقه را پشت سر گذاشته، بدون هیچ صحنه ی خطرناکی دنبال می شود و سایپا کم و بیش تیم برتر میدان است.

* احسان قائم مقامی به همراه برادران دایی و ایوب کلانتری از جایگاه ویژه این دیدار را دنبال می کنند.

* درویش مدیرعامل سایپا هم در جایگاه ویژه حضور دارد.
*امیرحسین کریمی بازیکن تیم پیکان پس از مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و خدابنده لو جایگزین او شد.
* رضا جعفری هم مانند امیرحسین کریمی بازیکن تیم پیکان به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نشد.
* بازیکنان سایپا بعد از گلی که به ثمر رساندند در صدد حفظ نتیجه هستند و در برخی صحنه ها پیکانی ها معتقدند که تیم حریف وقت تلف می کند.

دیدگاه‌ها