کد خبر : 1479489 | 17 آذر 1396 ساعت 16:37 | 97.9K بازدید | 0 دیدگاه

جریمه سنگین فیفا برای شاگردان مهاجری؛

6 امتیاز از پدیده مشهد کسر شد

در حالی که نیم فصل از رقابت های فوتبال باشگاهی در ایران سپری شده، بار دیگر یکی دیگر از تیم های باشگاهی با جریمه ای سنگین از سوی فیفا مواجه شد.

6 امتیاز از پدیده مشهد کسر شد

به گزارش "ورزش سه" اولین خبر مهم امروز کسر شش امتیاز از تیم فوتبال پدیده بود که امسال نتایج خوبی را در لیگ برتر به دست آورده است. این تیم که در پایان نیم فصل با کسب 24 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته بود حالا با کسر 6 امتیاز 18 امتیازی شده و به رده دهم جدول سقوط می کند. این یعنی پدیده که می توانست با کسب چند نتیجه خوب و عدم نتیجه گیری چند تیم بالاسری به رده هایی بالاتر از پنجم برسد، باید از این به بعد با تیم های قعرنشین برای فرار از منطقه سقوط بجنگد. البته که این اولین بار نیست که یک باشگاه ایرانی به دلیل مسایل و مشکلات مدیریتی و مالی با تنبیه سنگین از سوی فیفا مواجه می شود. پرسپولیس و سپاهان در لیگ هفتم بزرگترین قربانیان کسر امتیاز از سوی فیفا هستند.


این کنزوویچِ ....
دلیل کسر شش امتیاز از تیم پدیده عدم پرداخت مطالبات کزوران کنزوویچ بازیکن اهل صربستان و مونته نگرو است. کنزوویچ در لیگ چهاردهم در پدیده عضویت داشت و به عنوان هافبک دفاعی 25 بازی برای این تیم انجام داد. کنزوویچ مثل بسیاری از خارجی هایی که به فوتبال ایران آمدند خیلی زود از ایران رفت؛ اما اثراتش تا مدت ها باقی ماند. او شاید در زمان حضورش در پدیده نتوانست نقش مهمی را در تیمش بازی کند؛ اما حالا با شکایتش و کسر شش امتیاز نشان که بازیکن تاثیرگذاری برای پدیده بوده است البته در جهت عکس!


شش امتیاز لعنتی
کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال، باشگاه پدیده را به دلیل عدم پرداخت مطالبات زوران کنزوویچ بازیکن پیشین این تیم به کسر 6 امتیاز محکوم کرد. روز دوشنبه کمیته انضباطی فیفا نامه ای را به فدراسیون فوتبال ارسال و این موضوع را نهایی کرد. وثوق احمدی مسئول کمیته تعیین وضعیت مربیان و بازیکنان فدراسیون فوتبال در این رابطه گفت:« شش امتیاز به صورت قطعی از باشگاه پدیده کسر شده است.» وثوق احمدی گفت:« طلب کنزوویچ پرداخت نشود، فیفا رای به سقوط این تیم به دسته پایین تر خواهد داد. فکر کنم باشگاه پدیده دو پرونده بلاتکلیف دیگر هم دارد که اگر آن ها هم حل نشوند مشکلات تازه ای پدید خواهند آمد.»


آرای تلخ فیفا
سال گذشته در چنین روزهایی فیفا دو باشگاه تراکتورسازی و استقلال را به دلیل بدهی از نقل و انتقالات محروم کرد، پرسپولیس نیز امسال به دلیل مشکلات پرونده مهدی طارمی گرفتار محرومیت از نقل و انتقالات شد، قبل از آن سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی در لیگ هفتم با کسر امتیاز مواجه شدند و حالا نوبت پدیده است، آن هم در حالی که تیم های ایرانی پرونده های زیادی در فیفا دارند. مشکلاتی که انگار پایانی ندارند.

دیدگاه‌ها