کد خبر : 1479765 | 18 آذر 1396 ساعت 19:31 | 51.4K بازدید | 0 دیدگاه

96 میلیارد پول ایران نوین کجاست؟

رییس سابق کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال روز گذشته حرف های عجیبی به زبان آورد.

96 میلیارد پول ایران نوین کجاست؟

به گزارش "ورزش سه"، شرکت ایران نوین در دو سالی که تبلیغات محیطی فوتبال را برعهده داشت قراردادی 160 میلیارد تومانی با فدراسیون امضا کرد اما چون این شرکت به تعهدات خود عمل نکرد، این قرارداد فسخ شد.


حالا امیر عابدینی ادعا می کند این شرکت از مجموع قرارداد 160 میلیاردی، 94 میلیارد آن را پرداخت کرده است: مجموع قرارداد با ایران نوین ۱۶۰ میلیارد تومان بود که ۵۴ میلیارد آن را در یک سال پرداخت شد و در ادامه هم ۴۰ میلیارد تومان دیگر هم به فدراسیون فوتبال داد که مجموع آن ۹۴ میلیارد تومان می‌شود. یعنی از ۱۶۰ میلیارد، ۶۶ میلیارد تومان را پرداخت نکرده است. فدراسیون فوتبال هم پذیرفته که این ۶۶ میلیارد به این شرکت خسارت وارد شده است. این به این معنا نیست که این پول را فدراسیون باید به آن شرکت بدهد بلکه به این معناست که این پول را فدراسیون که در قرارداد آمده است از این شرکت نخواهد گرفت.


هرچند فدراسیون فوتبال هرگز قدرت بازپس گیری مابقی طلبش را از ایران نوین ندارد و66 میلیارد به این شرکت بخشیده است اما در این بین یک سوال مهم پیش می آید و آن هم این است که چرا باشگاه ها در طول سال های گذشته حتی یک ریال هم از سازمان لیگ پول دریافت نکرده اند؟


طبق قانون 20 درصد از قرارداد تبلیغات محیطی به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیئت فوتبال استان ها می رسد اما سوال این است که چرا از 75 میلیارد و 200 میلیون باقی مانده باشگاه ها ریالی پول دریافت نکرده اند.


اگر فرض کنیم پول حق تبلیغات محیطی به طور مساوی بین باشگاه ها تقسیم می شود سهم هر باشگاه 4 میلیارد و 700 میلیون تومان می شود و سوال اینجا است چرا در طول این سال ها باشگاه ها ریالی نتوانسته اند از سازمان لیگ پول دریافت کنند.


به جز این باشگاه در طول این سال ها هرگز نتوانسته اند از بلیت فروشی ریالی دریافت کنند و تمام این ها باعث شده بسیاری از باشگاه ها در برآورده کردن نیازهای اولیه خود هم با مشکل روبرو باشند.

دیدگاه‌ها