کد خبر : 1480138 | 20 آذر 1396 ساعت 13:49 | 31.4K بازدید | 0 دیدگاه

سلیمی: آقایان به وجدان خودشان هم رجوع کنند

مهر تایید رییس کمیته داوران بر تصمیم هیات ژوری!

رییس کمیته داوران فدراسیون وزنه برداری معتقد است حرکت بهداد سلیمی به درستی خطا اعلام شده است.

 مهر تایید رییس کمیته داوران بر تصمیم هیات ژوری!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که در روزهای اخیر انتقادات زیادی به هیات ژوری مسابقات جهانی وزنه برداری به خاطر رد کردن 2 حرکت بهداد سلیمی در دوضرب دسته فوق سنگین شده، رییس کمیته داوران فدراسیون وزنه برداری در مصاحبه ای عجیب اعلام کرده که تصمیم هیات ژوری درست بوده است. 


منوچهر رضاخانی در این باره به فارس گفته است: «در حرکت اول دوضرب سلیمی، دستِ چپ، دستِ راست را زد و به درستی خطا اعلام شد. حرکت دوم کاملاً درست بود، اما در حرکت سوم در آخرین مرحله بهداد وزنه را پِرِس کرد و زمانی که پاهایش را جمع کرد وزنه را به بالا هُل داد و وزنه بالاتر رفت و قطعاً خطا بود. از سوی دیگر هنگامی که او می‌خواست وزنه را رها کند باید با دستش وزنه را همراهی می‌کرد، اما به اصطلاح دراپ کرد در حالی‌که نباید وزنه را رها می‌کرد.»


وی در ادامه به نگاه عجیب و کنایه آمیز بهداد سلیمی به وزنه در هنگام بالای بردن وزنه 252 کیلوگرمی اشاره کرده و گفت: «شاید و شاید اگر سلیمی رفتار و حرکات بهتری از خود نشان می‌داد، احتمال داشت ژوری بعد از ۳ چراغ سفید داوران دخالت نکند. بهداد سلیمی قهرمان جهان و المپیک است و این ریزه‌کاری‌ها را بهتر از هر کسی می‌داند و می‌داند که چطور می‌تواند روی داوران تأثیر مثبت بگذارد. به نظرم اگر با حرکت مثبت‌تری به کارش خاتمه می‌داد، شاید احتمال داشت ژوری دخالت نکند. او به عنوان اسطوره وزنه‌برداری با رفتارش باید الگو باشد.»


البته بهداد سلیمی که صبح امروز روی خط رادیو ورزش آمده بود، در واکنش به این صحبت ها و اظهارنظر برخی از کارشناسان مبنی بر تایید تصمیم هیات ژوری گفت: «من به نظرات این افراد احترام می گذارم اما مردم قاضی هستند و می دانند که چه اتفاقاتی افتاد. با این حال به این آقایان هم می گویم که کمی به وجدان خودشان هم رجوع کنند. وقتی صحبت انجام می شود، باید وجدانشان را هم در نظر بگیرند.»


در حالی که علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده به فدراسیون جهانی اعتراض خواهد کرد؛ نظرات متفاوتی پیرامون درست یا نادرست بودن حرکت بهداد سلیمی وجود دارد.

دیدگاه‌ها