کد خبر : 1481338 | 25 آذر 1396 ساعت 17:23 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

اهمیت پیروزی بر صنعت نفت در آمار برانکو (گزارش)

پرسپولیسی ها در آستانه رسیدن به آمار 70 درصد پیروزی در فصل جاری هستند.

اهمیت پیروزی بر صنعت نفت در آمار برانکو (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، از زمان حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس نزدیک به 4 سال است که میگذرد و سرخ ها همواره پیشرفتی محسوس با این سرمربی کروات داشته اند. به صورت ظاهری، آن ها از میانه های جدول دل کنده و به صدرنشینی عادت کرده اند اما بدنیست نگاهی به روند افزایشی پیروزی قرمزپوشان و روند کاهشی شکست ها داشته باشیم:

 

در قواره قهرمانِ معمولی!

پرسپولیسی ها اگرچه لیگ پانزدهم را خوب آغاز نکردند اما دوران ناکامی را پشت سر گذاشتند و آنقدر بردند که به صدر جدول رسیدند ولی در پایان، به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفتند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ 33 بار به میدان رفتند که 18 بار با پیروزی، 9 بار با تساوی و 6 بار با شکست، زمین را ترک کردند و موفق به کسب 64 درصد امتیازات گشتند. آن ها در 54 درصد مسابقات پیروز شدند و به ازای هر مسابقه 1.99 امتیاز به دست آوردند تا در قواره یک قهرمان معمولی فصل را به پایان برسانند.

 

مقتدرتر از همه؛ بهتر از همیشه!

دومین فصل حضور برانکو در پرسپولیس را میتوان بهترین سال پرسپولیسی ها در دهه 80 و 90 دانست. آن ها تمام تیم ها را قلع و قمع کردند و سه هفته مانده به اتمام لیگ، در خانه اصلی ترین مدعی قهرمانی یعنی تراکتورسازی تبریز، قهرمانی را جشن گرفتند. باتوجه به مسابقات آسیایی و البته حذف زودهنگام در جام حذفی، پرسپولیسی ها 39 بازی انجام دادند که در 23 تا پیروزی را به ارمغان آوردند و 10 بار متوقف شدند و 6 مرتبه هم طعم تلخ شکست را تجربه کردند. این بار درصد پیروزی ها 5 درصد افزایش یافت و 3 درصد نیز از شکست ها کاسته شد و میانگین امتیازات در هر مسابقه به بالای 2 رسید.

 

لیگ هفدهم؛ حالا وقت معجزه است!

پرسپولیسی تا اینجای فصل، عالی ظاهر شده اند. در 21 بازی 14 بار پیروز شده و تنها 2 بار مغلوب شده اند که یکی به نایب قهرمان آسیا یعنی الهلال بوده و دیگری با یک ضربه آزاد به پیکان تهران! آن ها در 66 درصد مسابقات هر 3 امتیاز را به دست آورده اند و در صورت پیروزی مقابل صنعت نفت، آمار پیروزی ها را به 70 درصد نیز خواهند رساند؛ رکوردی اعجاب آور که حتی اگر کسب شود، مشقت زیادی برای حفظ دارد.

دیدگاه‌ها