کد خبر : 1482721 | 02 دی 1396 ساعت 12:36 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

مکوندی: باشگاه های نظامی به سازنده ها ظلم می کنند

موضع تند مربی استقلال خوزستان علیه تراکتور

مربی تیم استقلال خوزستان در آستانه بازی با تراکتورسازی نسبت به جذب بازیکنان سرباز توسط این باشگاه موضع گیری کرد.

موضع تند مربی استقلال خوزستان علیه تراکتور

به گزارش "ورزش‌سه"،  بهروز مکوندی، مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در نشست خبری قبل از بازی با تراکتورسازی حضور یافت و صحبت هایی انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:


امیدوارم مردم خوزستان را خوشحال کنیم


خوشحالم که به شهر خوب تبریز آمده‌ام و در خدمت شما هستم. امیدوارم با ارائه یک بازی خوب مردم را خوشحال کنیم. این بازی نمی‌تواند ارتباطی به بازی هفته پیش ما مقابل تراکتورسازی داشته باشد، چرا که آن بازی در جام حذفی برگزار شد و شرایط خاص خودش را داشت. هر چند که ما در آن بازی هم می‌توانستیم در وقت‌های قانونی پیروز میدان باشیم، اما کار به ضربات پنالتی کشید و آنجا توانستیم تراکتورسازی را شکست دهیم.


شکست حذفی، از ارزش های تراکتور کم نمی کند


ما شانس‌های گلزنی زیادی داشتیم، اما خوشحالم که در نهایت توانستیم به مرحله بعدی جام حذفی صعود کنیم. حذف از جام حذفی هیچ چیز از ارزش‌های تراکتورسازی کم نمی‌کند. برای این تیم تبریزی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که به‌عنوان نماینده کشورمان در آسیا عملکرد خوب و شایسته‌ای داشته باشد.


غایبان در بازی فردا


عقیل کعبی را به‌دلیل سه کارته بودن در اختیار نداریم. همچنین بهزادی، کریمی و زارع هم مصدوم هستند که بعید می‌دانم به این بازی برسند. فکر می‌کنم با تلاشی که پزشکان برای آنها کردند، اما نمی‌توانند در این بازی تیم را همراهی کنند.


کولی بالی امروز به تیم اضافه می شود


کولیبالی امروز (شنبه) به اردوی ما اضافه می‌‌شود و ان‌شاءالله مشکلات حل خواهد شد. من فکر می‌کنم حضور این بازیکن در تبریز نشان می‌دهد مشکلات پایان یافته است و امیدوارم که بتوانیم از این بازیکن در ادامه بهره لازم را ببریم.


مشکل ما پشتوانه مالی است


یکی از عمده‌ترین مشکلات استقلال خوزستان نداشتن پشتوانه مالی است. همین استقلال خوزستان که ما الان در آن حضور داریم و کنار ویسی کار می‌کنیم تا دو هفته قبل پشتوانه نداشته است. درست است که این تیم برای یک شرکت صنعتی بوده؛ اما از قبل به ما اعلام کرده بودند که ما نمی‌توانیم کمکی کنیم و خودتان دنبال اسپانسر باشید. اداره ورزش و جوانان استان هم برای ما دنبال اسپانسر بود، اما خدا را شکر شرکت واگذار شد و حالا که موسوی آمده است اوضاع کمی بهتر شده و امیدواریم باز هم بهتر شود تا بتوانیم در ادامه نتایج بهتری کسب کنیم.


باشگاه های نظامی به تیم های سازنده ظلم می کنند


نداشتن پشتوانه مالی باعث عدم نتیجه‌گیری استقلال خوزستان در نیم‌فصل اول بوده است. علاوه بر این تیم‌هایی مانند استقلال و فولاد خوزستان که روی بازیکنان جوان‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنند خدمت سربازی می‌تواند مانعی برای آنها باشد، چرا که ما روی بازیکنان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و زمانی که می‌خواهیم از آنها بهره‌برداری کنیم، مشکلاتی اساسی مانند خدمت سربازی پیش می‌آید. ما باید در این باره برنامه‌ریزی درست، صحیح و منطقی داشته باشیم. ما سعی می‌کنیم بازیکن‌سازی انجام دهیم، اما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. الان بازیکنان ما در خط حمله جزو تیم‌های ملی پایه هستند و زمانی که ما می‌خواهیم آنها را در تیم بزرگسالان به کار بگیریم، باید وارد تیم‌های نظامی شوند. هر چند که تیم‌های نظامی هم تیم‌های همین کشور هستند و حق دارند. در غیر این صورت بازیکن مجبور است در دسته‌های پایین‌تر حضور پیدا کند و یا به پادگان برود و این ظلمی است که به باشگاه‌های سازنده و جوان می‌شود و باید فکری به حال آن کرد.


استفاده از بازیکن غیربومی اشکالی ندارد


تیمی اگر بخواهد برای قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیا بجنگد اشکالی ندارد از بازیکنان غیربومی هم استفاده کند. سیاست باشگاه این است که بازیکنان جوان را پرورش دهد، اما اگر هدف قهرمانی و کسب سهمیه باشد حضور بازیکنان دیگر هم بلامانع است و می‌تواند تیم را برای رسیدن به اهداف کمک کند. استفاده از بازیکنان غیربومی مشکلی ندارد، چرا که در فوتبال حرفه‌ای این مسائل جا افتاده است و تیم‌ها از این بابت ضرر نخواهند کرد. می‌شود از بازیکنان مختلف در پست‌های مختلف ترکیبی مناسبی ایجاد کرد تا تیم تقویت شود.


فدراسیون درباره سربازی برنامه ریزی کند


امیدوارم تمام این اتفاقات به پیشرفت فوتبال ایران کمک کند. همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال در بحث خدمت سربازی بازیکنان جوان برنامه‌ریزی کنند تا بازیکنانی که نمی‌توانند به تیم‌های نظامی بروند به دنبال فرار از خدمت و درست کردن کارت‌های تقلبی پایان خدمت نباشند.

دیدگاه‌ها