کد خبر : 1483026 | 03 دی 1396 ساعت 15:11 | 72.1K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظ رکورد 17 ساله‌ی لیگ برتر

علیرضا بیرانوند در لیگ تاریخسار شد

دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس موفق شد با بسته نگه داشتن دروازه‌ی تیمش تا دقیقه 72 دیدار با فولاد به رکورد تاریخی عدم دریافت گل در تاریخ لیگ برتر دست یابد.

علیرضا بیرانوند در لیگ تاریخسار شد

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند، که از فصل گذشته با حضور در پرسپولیس توانسته به پیراهن تیم ملی نیز دست یابد، در این فصل شانس بزرگی را برای دستیابی به رکورد کلین شیت فصل در اختیار داشت و برای این منظور باید تا دقیقه 72 جدال با فولاد خوزستان دروازه‌اش را بسته نگه می‌داشت.


علیرضا بیرانوند با کمک ساختار دفاعی فوق‌العاده پرسپولیس که اجازه کمترین فرصت را به حمله وران حریف نمی‌دهد در دیدار مقابل فولاد خوزستان عبور از 4 رکوردار از حیث بسته نگه داشتن دروازه را پیش رو داشت که در نهایت توانست به این مهم تاریخی دست یابد. او تا پیش از جدال با فولاد خوزستان رکورد بسته نگه داشتن دروازه‌اش را به 633 دقیقه رساند. شماره یک پرسپولیس بعد از دریافت گل در دقیقه 87 از جلال الدین علی محمدی در جدال با سپاهان تا امروز مقابل نفت آبادان، استقلال تهران، سایپا، پدیده مشهد، پارس جنوبی جم، ذوب آهن اصفهان و سپیدرود رشت گلی دریافت نکرده. بسته ماندن دروازه در 7 دیدار رکورد او را به 630 دقیقه رساند و 3 دقیقه از دیدار مقابل سپاهان این رکورد به 633 دقیقه رسید تا علیرضا بیرانوند تنها 72 دقیقه با رکورد رشک برانگیز آرمناک پطروسیان فاصله داشته باشد. در رده اول جدول برترین دروازه‌بان از حیث بسته نگه داشتن دروازه‌ تا پیش از دیدار دو تیم پرسپولیس و فولاد، آرمناک پطروسیان با 704 دقیقه قرار داشت؛ دروازه‌بان ارمنستانی سابق سپاهان در لیگ اول حرفه‌ای با بسته نگه داشتن دروازه‌اش به مدت 704 دقیقه این رکورد 17 ساله را از خود به جا گذاشته بود تا در نهایت علیرضا بیرانوند موفق شود این رکورد تاریخی را به خود اختصاص دهد.


علیرضا بیرانوند برای رسیدن به این رکورد ابتدا از رکورد علی حسن صف ( 668 دقیقه) گذشت. او در گام بعدی در دقیقه 41 بازی با فولاد خوزستان از رکورد فرناندو دخسوس گذشت. وحید طالب‌لو، دروازه‌بان سابق استقلال نیز با رکوردی 690 دقیقه‌ای در رده دوم جا داشت که علیرضا بیرانوند در دقیقه 57 از آن عبور کرد. علیرضا بیرانوند که در دقیقه 72 که حکم دستیابی به رکورد تاریخی و 17 ساله را روبروی خود می‌دید روی ضربه رحیم زهیوی دروازه‌اش به خطر افتاد که توانست آن را مهار کند و جشن رکورد خود را اینگونه تکمیل کرد.


او اکنون باید برای دستیابی به رکوردهای تاریخی در فوتبال ایران با بزرگانی چون بهرام مودت، احمدرضا عابدزاده، ناصر حجازی و رضا قفلساز تلاش خود را آغاز کند و باید دید اینبار خواهد توانست این رکورد رشک برانگیز را ارتقا دهد یا خیر.


رکورد بسته نگه داشتن دروازه در فوتبال ایران در اختیار بهرام مودت، گلر سابق پرسپولیس است که طی بازه زمانی 131 روزه و به مدت 844 دقیقه موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌ی خود شده است. در رده دوم این رکورد نیز ناصر حجازی قرار دارد که به مدت 837 دقیقه دروازه‌اش را از حریفان حفظ کرده و در رده سوم این رکوردهای شگفت‌انگیز نیز احمدرضا عابدزاده قرار دارد که او نیز به مدت 802 دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. در رده‌‌های بعدی رکوردداران بسته نگه داشتن دروازه فوتبال ایران نیز رضا قفلساز (754 دقیقه) و محمدرضا مهربان (685 دقیقه) قرار دارند.

دیدگاه‌ها