کد خبر : 1494482 | 10 دی 1396 ساعت 11:27 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

جامعه چوگان بر سر ریاست دهخدایی توافق کردند

داورزنی: درباره تعلیق کشتی نباید غافلگیر شویم

معاون وزیر ورزش گفت: در یکی، 2 روز آینده نام کاندیداهای تایید صلاحیت شده بسکتبال اعلام می شود.

داورزنی: درباره تعلیق کشتی نباید غافلگیر شویم

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا داورزنی بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون چوگان اظهار داشت: امروز یکی دیگر از رشته های ورزشی از حالت بی ثباتی خارج شد. دهخدایی که 9 سالی دبیر فدراسیون چوگان بود، با رای قاطع مجمع رییس جدید فدراسیون شد. با توجه به اینکه ماه گذشته در یونسکو چوگان به عنوان رشته ایرانی ثبت شد، انتظاری که مردم و مقام معظم رهبری دارند، این است که این رشته به عنوان یک رشته ایرانی به جایگاه خودش برسد. 


وی افزود: انتظار داریم نیروهای مسلح همکاری خوبی با چوگان داشته باشند چون یکی از نهادهایی که می تواند باعث پیشرفت این رشته شود، نیروهای مسلح است. نیروی زمینی ارتش هم اکنون تیم هم دارد و اقدامات خوبی انجام داده و البته این انتظار را از سپاه هم داریم. علاوه بر این از بخش خصوصی نیز انتظار حمایت داریم.


معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه مجمع انتخاباتی چوگان فقط 19 عضو داشت، تصریح کرد: در مجامع دیگر 31 استان حضور دارند و حدود 13، 14 نفر نمایندگان اقشار دیگر هستند. هیات های استانی تعدادشان در چوگان فقط 6 تا بود. تلاش می کنیم که از این پس در استان های دیگر هم چوگان توسعه پیدا کند تا انشاالله در مجمع بعدی تعداد بالاتر باشد. 


داورزنی درباره امکانات رشته چوگان گفت: امکانات این رشته بیشتر از سوی بخش خصوصی به وجود آمده است. ما هم انتظار داریم نهادها به کمک ما بیایند چون انتظار از دولت برای تهیه اسب و میدان خیلی منطقی نیست. تا الان هم همت جامعه چوگان بوده که این رشته به اینجا رسیده است.


وی در خصوص اینکه فقط یک نفر برای رای گیری باقی ماند، خاطرنشان کرد: به هر حال آن یک نفر هم باید رای مجمع را می آورد. یکی از بحث هایی که در فدراسیون جهانی چوگان هم مطرح بود، این است که رییس فدراسیون از اهالی این رشته باشد. دهخدایی جزو اهالی این رشته است و در ثبت جهانی هم پیگیری های خوبی انجام داد. سایر کاندیداها وقتی دهخدایی را دیدند، این ترجیح را دادند تا کنار بروند. البته من پیش بینی می کردم که 2، 3 رقیب جدی باشند اما شرایط اینطور پیش آمد. مهم این است که یک نفر انتخاب شود که بتواند ماموریت و وظایف خودش را انجام دهد. تعداد کاندیداها و رقبا برای وزارت ورزش مهم نیست. اگر 3، 4 نفر هم در رقابت می مانند، مهم این است که فرد اصلح باقی بماند و انتخاب شود. در رشته چوگان هم اهالی این رشته تشخیص دادند که دهخدایی می تواند در این مرحله ریاست را برعهده داشته باشد.


معاون وزیر ورزش درباره برگزاری متوالی انتخابات فدراسیون ها در 20 روز اخیر گفت: یک انتخابات فدراسیون بسکتبال مانده تا قبل از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود. خدا را شکر همه مجامع منظم برگزار شد و دغدغه ای هم که سازمان بازرسی داشت که چرا بازنشسته ها و سرپرست ها در فدراسیون ها حضور داشتند، رفع شد. در یک ماه گذشته 14، 15 مجمع را برگزار کردیم که خودش یک رکورد خوب برای وزارت ورزش بود. البته بعد از انتخابات مجمع کمیته ملی المپیک تعداد دیگری از فدراسیون ها هستند که تاریخ ریاستشان در بهمن و اسفندماه به اتمام می رسد. ما سعی می کنیم نگذاریم کار به سرپرستی برسد. 


داورزنی در خصوص برگزاری جلسات برای جلوگیری از تعلیق کشتی عنوان کرد: بحث های مطرح شده منجر به این شد که نشستی برگزار شود تا از تصمیمات احتمالی آینده باخبر شویم. در این صورت خدایی ناکرده اگر خطری بخواهد ورزشکار، مربی و کشتی کشورمان را تهدید کند، ما پیش بینی لازم را کرده باشیم. این مسائل بررسی شد تا با کمک سلطانی فر و خادم مشکل را رفع کنیم و با تصمیم غیرمترقبه ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی روبرو نشویم. نمی خواهم از این مساله به عنوان یک خطر جدی نام ببرم و ما هم سعی مان این است که بحث جدی نشود. 


وی در پایان درباره زمان تایید صلاحیت کاندیداهای فدراسیون بسکتبال گفت: فکر می کنم در یکی، 2 روز آینده اسامی کاندیداهای این فدارسیون اعلام شود چون معمولا 8، 9 روز قبل از مجامع انتخاباتی این اتفاق رخ می دهد.

دیدگاه‌ها