کد خبر : 1496434 | 19 دی 1396 ساعت 11:53 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش کاملی از بدهی های تیم های عربستانی؛

وزارت ورزش عربستان بدهی الهلال و الاهلی را می‌پردازد

وزارت ورزش عربستان کمک های زیادی برای حل مشکلات مالی باشگاه ها پرداخت کرده است.

وزارت ورزش عربستان بدهی الهلال و الاهلی را می‌پردازد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه های عربستانی نیز مانند دیگر تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید مشکل بدهی خود را حل می کردند و این موضوع برای فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


بر اساس بررسی های فدراسیون فوتبال عربستان، 14 باشگاه حاضر در لیگ اول این کشور رقم 1047 میلیون ریال عربستان معادل 1047 میلیارد تومان بدهکاری دارند که مبلغی از آن باید در کوتاه مدت و مبلغ دیگری در بلندمدت پرداخت شود.


ترکی آل شیخ وزیر ورزش جدید این کشور اهمیت ویژه ی برای این موضوع قائل است و به همین دلیل دستور داده تا پرداخت و تعیین و تکلیف این بدهی ها هرچه سریعتر انجام شود.


حسن الفواص مشاور عالی وزیر ورزش عربستان روز گذشته اعلام کرد که در 4 ماه نخست این پروژه، بیش از 300 میلیون ریال عربستان برای حل این موضوع اختصاص داده شده است که در این میان الهلال 55 میلیون ریال، النصر 44 میلیون، الاتحاد 35 میلیون ریال، الشباب 30 میلیون ریال و الاهلی 35 میلیون ریال در این طرح دریافت کردند.


البته بر اساس اعلام الفواص میزان دریافتی باشگاه الاهلی بیش از 95 میلیون ریال است زیرا با توجه به مصدومیت سوما و اهمیت جذب بازیکن جدید برای این تیم و همچنین لغو قرارداد این تیم با هواپیمایی قطر بعد از مشکلاتی که میان دو کشور پیش آمد، الاهلی به حمایت بیشتری نیاز داشته است.


میزان حمایت از تیم های عربستانی به گفته مشاور وزیر ورزش عربستان بیش از 300 میلیارد است و در این مدت به تیم های دیگر این لیگ ارقامی بین 5 تا 10 میلیون ریال کمک شده است. همچنین فدراسیون فوتبال عربستان نیز 80 میلیون ریال دریافت کرده است.


با وجود این کمک ها الاتحاد با 317 میلیون ریال همچنان بیشترین مبلغ بدهی را دارد و النصر با 240 میلیون در رده دوم قرار دارد و دو باشگاه الهلال و الاهلی نیز در مجموع نزدیک به 100 میلیون ریال بدهکار هستند.

دیدگاه‌ها