کد خبر : 1497028 | 22 دی 1396 ساعت 09:59 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

حضور در لیگ چین بهترین اتفاق برای من بود

الهه منصوریان: چینی‌ها ما را رقیب اصلی خود می‌دانند

بانوی لژیونر ووشوکار ایران معتقد است که پخش زنده تلویزیونی به پیشرفت ووشو کمک می‌کند و حضور ووشوکاران ایران در لیگ چین بهترین اتفاق است.

الهه منصوریان: چینی‌ها ما را رقیب اصلی خود می‌دانند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا،  الهه منصوریان در مورد حضور بانوان ایران در لیگ ووشوی چین گفت: حضور ووشوکاران بانوی ایران در لیگ چین بهترین اتفاق است. مبارزه کردن در لیگ چین باعث بالا رفتن تجربه ووشوکاران ایران می‌شود. چینی‌ها از اصلی‌ترین رقبای ایران در ووشو هستند و این اتفاق برای آمادگی بدنی و روحی بانوان ایران مفید است.

 

او ادامه داد: حضور ایرانی‌ها در لیگ چین به ارتباط فدراسیون ایران با چین برمی‌گردد که رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. حتی ممکن است این رقابت‌ها در آینده بیش‌تر هم شود. فدراسیون ووشو در بزرگ کردن ما و شناساندن ووشوی ایران به جهان کمک زیادی کرده است و امیدوارم نتایج خوبی در این رقابت‌ها کسب کنیم.

 

بانوی سانداکار لژیونر تیم ملی در تیم چانگ‌چونگ چین، با اشاره به پیشرفت سطح ووشوی ایران اظهار کرد: چینی‌ها در ووشو بهترین هستند اما برنامه‌ریزی فدراسیون ایران هم کمتر از چینی‌ها نیست. تنها تفاوت ووشوی ایران با چین این است که به دلیل جمعیت زیاد، این کشور ووشوکاران بیشتری دارد و نفرات برتر هم از بین این جمعیت زیاد انتخاب می‌شوند که باعث به وجود آمدن ووشوکاران خوبی می‌شود.

 

منصوریان در ادامه راجع به بیش‌تر شدن تعداد لژیونرهای ووشوی ایران در چین گفت: خوشبختانه نسبت به سال‌ قبل که من و خواهرم سهیلا در تیم چانگ‌چونگ بودیم امسال کیمیا شوشتری را هم در کنار خود داریم که یک اتفاق خوب است. تیم چانگ‌چونگ نیاز به بازیکن جوان داشت و با ارتباط خوبی که داشتم شاگردم را به این تیم معرفی کردم و بعد از تست او را پسندیدند. خوشبختانه او بازی اول خود را برد و حالا چینی‌ها ما را رقیب اصلی خود می‌دانند.

 

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون ادامه داد: خوشبختانه با چینی‌ها ارتباط خوبی دارم و اگر باز هم بازیکن بخواهند از ووشوکاران ایرانی نفراتی را معرفی می‌کنم. اگر بانوان ایران وارد لیگ ‌چین شوند باعث پیشرفت ورزش بانوان در داخل کشور خواهد بود.

 

او افزود: چینی‌ها همیشه در المپیک و رقابت‌های جهانی میزبان خوبی هستند و ووشو نیز یکی از رشته‌های محبوب در بین مردم این کشور است. وجود پخش زنده ووشو در این کشور به پیشرفت آن‌ها بسیار کمک کرده است. امیدوارم در داخل ایران نیز با این کیفیت ووشویی که داریم شرایط بهتر شود تا شاهد آمدن اسپانسرهای بیش‌تری به این رشته باشیم. این یک واقعیت است و باید بپذیریم که اگر برای اسپانسرها منفعتی نداشته باشد پیش نمی‌آیند و به همین دلیل نیاز به توجه بیش‌تری است.

 

دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان کازان روسیه، با اشاره به برنامه‌های آینده خود ظهار کرد: من، سهیلا و کیمیا شوشتری دیگر مثل گذشته نیستیم و تمرینات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم تا به آمادگی مطلوبی برسیم. تلاش خود را می‌کنیم که برای بازی‌های آسیایی آماده شویم و نتایج خوبی را برای ووشوی بانوان ایران کسب کنیم.

دیدگاه‌ها