کد خبر : 1497256 | 23 دی 1396 ساعت 08:45 | 226.5K بازدید | 0 دیدگاه

سهم برنده‌ها ۷ و نارنجی‌ها ۳ بازیکن؛

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

نفرات برتر نوزدهمین هفته لیگ از نگاه "ورزش سه" طوری انتخاب شده‌اند که تنها چهار گلزن در این بین جای گرفته‌اند.

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، از جمع تیم‌های بالای جدول تنها پرسپولیس موفق شد در لحظات پایانی مقابل سیاه جامگان به پیروزی برسد و ذوب‌آهن نیز با برد در دربی اصفهان و صعود پنج پله‌ای در جایگاه چهارم جدول قرار بگیرد؛ اما دو برد دیگر هفته نوزدهم سهم نفت تهران و استقلال خوزستان پایین جدولی بود که توانستند با کسب سه امتیاز اوضاع خود را بهتر کنند.


پرسپولیس، ذوب‌آهن و نفت تهران با پیروزی‌هایی که به دست آورده‌اند دارای دو نماینده در تیم منتخب هفته "ورزش سه" هستند و استقلال خوزستان نیز که موفق به شکست پدیده شد یک بازیکن در این بین دارد؛ اما از بین شاگردان علی دایی که نمایش زیبا و کم‌اشتباهی برابر استقلال تهران داشتند و به تساوی یک بر یک مقابل این تیم رسیدند، سه بازیکن در این جمع حضور دارد و گسترش فولاد نیز که توانست فولاد رده دومی را متوقف کند دارای نماینده در تیم برترین‌های هفته است که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

  • دروازه‌بان

 

  • رشید مظاهری(ذوب‌آهن):


گلر ذوبی‌ها یکی از بازیکنان مهم دربی اصفهان بود. هرچند مظاهری در دقایق اضافه پایان مسابقه از روی یک ضربه پنالتی دروازه خود را باز شده دید؛ اما در جریان بازی چندین مرتبه با واکنش‌های به موقع خود مانع از باز شدن دروازه سبزپوشان شد و توانست موقعیت‌های سپاهانی‌ها را مهار کند. مظاهری که یکی از گلرهای ملی پوش لیگ برتر محسوب می‌شود در این دیدار برای سومین بار با دروازه‌بان تیم ملی سوریه روبه‌رو شد و در نهایت با برتری در دربی اصفهان، زمین را ترک کرد. دروازه‌بان ذوب آهنی‌ها در حال حاضر رکورددار مهار پنالتی در لیگ هفدهم محسوب می‌شود.

 

1275557

 

  • مدافعان

 

  • موسی کولی‌بالی(استقلال خوزستان):

 

پدیده بعد از پیروزی برابر صنعت نفت، به اهواز سفر کرده بود تا بتواند امتیاز و حتی برد دیگری مقابل استقلال خوزستان را تجربه کند؛ ولی بسیاری از حملات این تیم که روی سرعت و نفوذهای خلعتبری، معین عباسیان و حسین فاضلی طراحی شده بود به سد موسی کولی‌بالی برخورد می‌کرد و این مدافع بلند قامت استقلال خوزستان اجازه نمی‌داد توپ‌های آخر به محمد قاضی برسد؛ کولی‌بالی علاوه بر کارهای دفاعی که روی زمین و هوا اجازه خودنمایی به پدیده‌ای‌ها نداده بود، در دقیقه ۴۲ هم ارسال حکیم نصاری را با جای‌گیری مناسب و ضربه سر محکم زد که همین توپ در ریباند تبدیل به گل پیروزی‌بخش تیم ویسی شد.

 

1275636

 

  • محمد دانشگر(سایپا):


سایپا در دیدار با استقلال تقریبا در خط دفاع بی‌اشتباه عمل کرد و تیم شفر تنها دو موقعیت برای گلزنی داشت. دانشگر نفر اول خط دفاعی سایپا در این دیدار بود که روی زمین و در جنگ‌های هوایی عملکرد بسیار خوبی داشت و اجازه نداد تا بازیکنان استقلال دروازه فلاح‌زاده را تهدید کنند. دانشگر در حملات و ضربات ایستگاهی حضور موثری داشت؛ اما ناکام گذاشتن اسماعیلی و قربانی در خط دفاع عملکردی است که موجب شده این بازیکن در خط دفاعی تیم منتخب هفته نوزدهم "ورزش سه" قرار بگیرد.

 

1275637

 

  • محمد نصرتی(نفت تهران):


مدافع باتجربه نفت تهران دچار یک رستاخیز بزرگ در آخرین سال‌های فوتبال خود شده و توانسته به نقطه قوت نفت تهران در دو دیدار اخیر تبدیل شود. عدم دریافت گل در دو بازی پیاپی مقابل پرسپولیس و تراکتورسازی تنها یک ردپای بزرگ در خود دارد و باید آن را در رهبری و تجربه بالای محمد نصرتی جستجو کرد. مدافعی که بعد از ناکام گذاشتن حمله‌وران پرسپولیس، این بار نیز کاری کرد تا تراکتورسازی برای دستیابی به دروازه زردپوشان تهرانی سخت‌ترین کار ممکن را پیش‌رو داشته باشند. نصرتی ۳۶ ساله این روزها با فاکتور تجربه توانسته کار بزرگی در قلب دفاعی نفت تهران انجام دهد و تیم مدعی سقوط در نیم‌فصل اول اکنون در دو بازی اخیر ۴ امتیاز حیاتی کسب کرده است.

 

1275442

 

  •  هافبک‌ها

 

  • کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس):

 


هافبک دفاعی سرخ‌ها در جدال با سیاه جامگان روز خوبی را سپری کرد. او که در سیستم فعلی پرسپولیس متمایل به سمت راست بازی می‌کند، در این بازی نمایش بهتری نسبت به قبل از خود ارائه کرد و نشان داد در فرآیند هجومی تیم نیز می‌تواند موثر باشد. البته کمال با کارت زردی که گرفت، بازی با گسترش را از دست داد و نکته جالب این که برخلاف گذشته، کارتی که کامیابی‌نیا دریافت کرد در اثر خطا روی بازیکن حریف نبود.

 

 

  • رضا اسدی(سایپا):


هافبک مرکزی سایپا برابر استقلال روز بسیار خوبی داشت و در تقابل با بازیکنان سرشناس و ملی‌پوش آبی‌ها به برتری رسید تا سایپا در اکثر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشته باشد. اسدی که در توپ‌گیری و پخش توپ موفق عمل کرده بود، مزد بازی خوب خود را با شکستن طلسم دروازه حسینی گرفت و توانست سایپا را به حداقل حق خود برابر تیم شفر برساند تا ستاره‌ای که دایی از نفت تهران با خود به سایپا آورده بود، در تیم منتخب "ورزش سه" قرار بگیرد.

 

 

 

  • علی قلی‌زاده(سایپا):


بیش از همه بازیکنان برای شکستن رکورد حسینی تلاش کرد و چندین مرحله این شانس را داشت تا این کار را انجام دهد؛ اما با بدشانسی و کم‌دقتی این اتفاق رخ نداد. قلی‌زاده مانند اکثر دیدارهای سایپا در این فصل عملکرد درخشانی در خط حمله داشت و با سرعت بالای خود و البته دریبل‌های سریع توانست بارها خط دفاعی استقلال را آزار دهد. وینگر سرعتی سایپا هر چند در این مسابقه گلزنی نکرد؛ اما عملکرد خوب او برابر یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر موجب شد تا این مهاجم جوان و با انگیزه در تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر قرار داشته باشد.

 

 

  • وحید امیری(پرسپولیس):


وینگر آماده‌ی این روزهای پرسپولیس باز هم در نقش گل‌ساز ظاهر شد و توانست یک بار دیگر در استادیوم ثامن مشهد بدرخشد تا تیمش به سه امتیاز بازی دست یابد. وحید امیری بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت در آستانه جام جهانی روز به روز به چهره ویژه ترکیب پرسپولیس تبدیل می‌شود تا خیال خود را بابت حضور در روسیه آسوده کند. او در دیدار با سیاه جامگان نیز بعد از دوندگی‌های فوق العاده‌اش که روز سخت مدافعان حریف را شکل داده بود، در نهایت با پاسی که قلب رضا عنایتی و تیمش را نشانه گرفته بود، علیپور را در آستانه دروازه خالی قرار داد تا مهاجم پرسپولیس آسان‌ترین کار ممکن برای ثبت گل سه امتیازی تیمش را در پیش داشته باشد.

 

1275641

 

 

  • مهاجمان

 

  • عیسی آل‌کثیر(نفت تهران):


مهاجمی که بیش از ۵۰ درصد گل‌های نفت تهران را به نام خود کرده، تنها دقایقی برای آتش‌بازی مقابل تراکتورسازی به‌عنوان بزرگترین خواستگار این روزهای خود زمان نیاز داشت تا با دبل سکوها را دچار التهاب بزرگی کند. عیسی آل‌کثیر که پیش از این از دو تیم استقلال و تراکتورسازی به‌عنوان مقصد زمستانی‌اش یاد می‌شد، توانست ۱۸ دقیقه بعد از ورودش به زمین روی پاس‌های فشنگچی و محمدزاده بزرگترین پیروزی هفته را به نام شاگردان هومن افاضلی کند تا عدم خوشحالی گلش نیز که شائبه حضورش در تراکتورسازی را افزایش می‌دهد هم مانع از این نشود که نفت برای جدایی او کمتر از گذشته کوتاه بیاید. آل‌کثیر اکنون با هشت گل زده در تیم مدعی انتهای جدولی امیدوار به آینده است و باید دید در ادامه مسیر تغییر رنگ پیراهنش او را به امیدواری بیشتر برای کسب آقای گلی خواهد رساند یا خیر.

 

1275644

 

  • مرتضی تبریزی(ذوب‌آهن):


بعد از اینکه برابر پرسپولیس به بدترین و بدشانس‌ترین شکل ممکن پنالتی‌اش را از دست داد در بین دو نیمه نیمکت‌نشین شد تا شایعه جدایی‌اش از جمع شاگردان ژنرال به مقصد استقلال افزایش یابد. با این حال او اکنون نیز در جمع سبزهای اصفهانی باقی مانده تا یکی از حساس‌ترین گل‌های این فصل را در دربی برابر کرانچار به ثمر برساند. گلی که می‌تواند برخلاف نیمکت تیمش، نیمکت سپاهان را نشانه بگیرد و جدایی زلاتکو کرانچار را اینبار رقم بزند. تبریزی که در فصول گذشته همواره یکی از گلزنان برتر ذوب لقب گرفته یکی از سخت‌ترین روزهای عزت پورقاز را رقم زد و در نهایت نیز با سود بردن از اشتباه این مدافع ملی‌پوش، تیمش را به سه امتیاز ارزشمند دربی اصفهان رساند. گلی که احتمالا موجب خواهد شد امیر قلعه‌نویی از خرید مهاجم استقلال منصرف شده و بیش از گذشته به او اعتماد داشته باشد.

 

1274375

 

  • پیمان بابایی(گسترش فولاد):


در هفته‌هایی که گسترش فولاد فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شود و توانسته از ۱۰ بازی ۲۰ امتیاز بگیرد، پیمان بابایی موثرتر از سایر بازیکنان این تیم تبریزی خودی نشان داده و فرشته نجات این تیم بوده است؛ این مهاجم ۲۳ ساله از فرصتی که فیروز کریمی پس از حضورش در این تیم داشته به خوبی بهره برده و در هفته نوزدهم هم در حالی که گسترش فولاد با یک گل از فولاد خوزستان رده دومی عقب بود، توانست با فرار از بین مدافعان میانی این تیم به زیبایی و با شوت به زیر طاق دروازه گل تساوی را به ثمر برساند و تحرکات زیادی که در خط حمله گسترش برابر تیم پورموسوی داشت را نتیجه‌بخش کند.

 

1275479

 

نکته مهم :


در تیم منتخب هفته نوزدهم، می توانستیم جای بازیکنان برگزیده را با چهره دیگری عوض کنیم.


محسن فروزان و حامد لک (دروازه بان)
میلاد فخرالدینی، وریا غفوری و صادق محرمی، مهدی شیری  (خط دفاعی)
احمد کامدار، آندرانیک تیموریان، آگاستو سزار، فرشاد احمدزاده  جورجی ولسیانی (خط هافبک)
حسن بیت سعید (خط حمله )
و...

دیدگاه‌ها