کد خبر : 1497297 | 23 دی 1396 ساعت 10:15 | 52.2K بازدید | 0 دیدگاه

بازی در زمین بی طرف پذیرفته می‌شود

تهدید امارات؛ خروج کامل از ای اف سی!

اماراتی ها تهدید کرده اند که در صورت عدم بازی در زمین بی طرف، از کنفدراسیون فوتبال آسیا کنار خواهند کشید.

تهدید امارات؛ خروج کامل از ای اف سی!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته وزیر ورزش امارات پذیرای تیم تحقیقات ای اف سی بود و در این جلسه صحبت های مهم و حساسی انجام شد. البته در این جلسه علاوه بر وزیر ارتش امارات، مسئولان نهاد های فوتبالی از جمله رئیس سازمان لیگ امارات هم حضور داشت و گفته می شود بحث اصلی درخصوص بازی تیم ها در زمین بی طرف بود.

 

* اسم آوردن از قطر ممنوع!


اماراتی ها در طول این جلسه از هیچ کشوری اسم نبردند؛ اما تاکید داشتند که قصد ندارند در آن کشور خاص به میدان رفته و فوتبال بازی کنند. البته مشخصا نام این کشور قطر است و هیچ ارتباطی به ایران ندارد؛ اما با این حال آن ها اسمی از قطر نبردند و با الفاظ کشور خاص و کشور همسایه قطری ها را خطاب قرار می دادند.


آن ها همچنین در ادامه گفتند:« کسی نمی تواند ما را مجبور به بازی در کشوری کند و تصمیم داریم در این کشور بازی نکنیم و ما پیرو سیاست دولت هستیم و مطمئنیم ای اف سی دلایل ما را درک می کند. امارات تصویر واضحی از مشکلات را نشان داده و درخواست مشترک ما و عربستان برای جابجایی بازی های باشگاه هایمان در لیگ قهرمانان آسیا با این کشور خاص کاملا مشخص است.»
اماراتی ها که مصرانه درخواست بازی در زمین بی طرف را مطرح کرده اند، بهای حذف از لیگ قهرمانان را به جان خریده اند و حتی روز گذشته اعلام کردند در صورت هرگونه جریمه ای حاضرند از کنفدراسیون فوتبال آسیا هم کنار بروند و در کنفدراسیون دیگری عضو شوند.


مسئول فوتبال امارات خاطر نشان کرد که ما 99 درصد مطمئنیم با این درخواست ما موافقت خواهد شد و فقط در زمین بی طرف بازی میکنیم، چرا که در غیر این صورت از تصمیم دولت مردان حمایت نکرده ایم.

 

او همچنین نکته جالبی را گفت:« حتی اگر به ما بگویند که سیاست را وارد ورزش کرده اید بازهم مشکلی نیست و اتفاقا ما طبق سیاست های دولتمردانمان تصمیم گیری میکنیم. کسانی که ما را بسیار حمایت کرده اند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند درخواست ما را رد کند.»

 

در پایان نیز در خصوص جام امارات که سال آینده برگزار می شود گفت:« ما به شکل محترمانه و زیبا این جام را برگزار می کنیم و پذیرای همه تیم ها به یک شکل هستیم و از آن کشورهایی هستیم که به همه احترام می گذاریم.»

 

*تصمیم نهایی، به زودی


نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم گفت:« ما دلایل و مطالبات کشور امارات را درک میکنیم و ما تاکید داشتیم عربستان و امارات را بررسی کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. ما باید یک تصمیم عملی بگیریم تا در واقعیت بتوانیم انجام دهیم. کمیته برگزاری مسابقات نیز پیش تر تصمیم گرفته بود بازی ها رفت و برگشت برگزار شوند؛ اما ما این جلسات را با کشورهای امارات و عربستان برگزار کردیم و مشخص شد مسائلی وجود دارد. ما این مسائل را با کمیته برگزاری مسابقات در میان خواهیم گذاشت و باتوجه به مشکلات امنیتی و سلامتی که بسیار مهم هستند، توجه ویژه ای به این دو نکته خواهیم کرد و در نهایت با کمیته برگزاری مسابقات تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.»

دیدگاه‌ها