کد خبر : 1497529 | 24 دی 1396 ساعت 10:17 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

پارس، هفتمین باشگاه حرفه‌ای نوری

محمد نوری هافبک سابق تیم پرسپولیس، پارس جنوبی را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد.

پارس، هفتمین باشگاه حرفه‌ای نوری

به گزارش "ورزش سه"، نوری که در 35 سالگی همچنان توانایی بازی در سطح اول فوتبال ایران را دارد، پس از نیم فصل ناموفق در پیراهن تراکتور از این تیم جدا شد و به بوشهر آمد تا شانس خود را در تیم شگفتی ساز پارس جنوبی امتحان کند. حالا پارس هفتمین باشگاه حرفه ای نوری در نزدیک به 2 دهه فعالیت حرفه ای اوست.

 

نوری فوتبال حرفه ای را از ابتدای قرن 21 میلادی و با تیم همای تهران آغاز کرد. او 5 فصل در هما ماند و پس از پیشنهاد تیم سپاهان از هما جدا شد و به عنوان یکی از خریدهای نقل و انتقالاتی زردپوشان برای لیگ پنجم، گام به میادین گذاشت. نوری نزدیک به 50 بازی در دو فصل حضورش در سپاهان انجام داد و سپس راهی صبا شد.

 

هافبک خوش فکر فوتبال ایران 3 فصل موفق را هم در صبا سپری کرد تا این که بزرگترین اتفاق فوتبالی برای او در تابستان 89 رخ داد و نوری راهی پرسپولیس شد. او به همراه فشنگچی و غلام رضا رضایی همزمان سرخپوش شدند اما نگاهی به سابقه هر سه نشان می دهد محمد نوری خرید بسیار بهتری نسبت به آن دو بود.

 

نوری 5 فصل در پرسپولیس بازی کرد و بارها بازوبند کاپیتانی این تیم را هم به بازو بست و به مرد اول خط میانی قرمزها تبدیل شد. او بیش از 150 بازی با پیراهن پرسپولیس انجام داد و با 41 گل هشتمین گلزن برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس لقب گرفت. اما او پس از حضور برانکو ایوانکوویچ، با پیشنهادی از قطر روبرو شد و به لیگ ستارگان پیوست تا در دوران مدرن پرسپولیس هیچ نقشی نداشته باشد. کاپیتان نوری در پرسپولیس یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی جام حذفی را به دست آورد و در لیگ سیزدهم هم با این تیم نایب قهرمان شد.

 

بعد از یک فصل حضور در المسیمیر و با سقوط این تیم، نوری بار دیگر به ایران بازگشت. او در تلاش برای بازی در پرسپولیس بود اما این بار برانکو او را نخواست تا این که توجه قلعه نوئی را جلب کرد و راهی تبریز شد. او در تراکتور هم روزهای تلخ و شیرین بسیاری داشت اما در نهایت پس از یک و نیم فصل بازی برای این تیم، حالا پارس جنوبی را انتخاب کرد و باید دید او در تیم تارتار چه نقشی خواهد داشت و اساسا تا کِی در سطح اول فوتبال به میدان خواهد رفت.

دیدگاه‌ها