کد خبر : 1497614 | 24 دی 1396 ساعت 14:18 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

اتهام تلاش برای دوپینگ سازمان یافته به فوتبال روسیه

رییس سابق آژانس ضد دوپینگ روسیه ادعایی جنجالی را مطرح کرده که در صورت اثبات می تواند عواقبی منفی برای فوتبال روسیه در پی داشته باشد.

اتهام تلاش برای دوپینگ سازمان یافته به فوتبال روسیه

به گزارش "ورزش سه"، رییس سابق آژانس ضد دوپینگ روسیه که پیش از این اطلاعاتی را درباره دوپینگ سازمان یافته در این کشور افشا کرد، اظهار کرده است که روسیه قصد داشت نمونه دوپینگ فوتبال خود در جام جهانی 2018 را عوض کند تا بازیکنان این تیم راحت بتوانند دوپینگ کنند.

 گریگوری رودچنکوف که در حال‌ حاضر در آمریکا به سر می‌برد، اطلاعاتی درباره برنامه روسیه برای دوپینگ تیم فوتبالش در جام جهانی 2018 را افشا کرده است.

 

 

1276030

 

 

رودچنکوف اعلام کرده است که وزیر ورزش روسیه معتقد بود بدین شکل تیم‌های فوتبال روسیه می‌توانند دوپینگ کنند و تست‌های آنها مثبت نمی‌شود. پیش از این، روسیه در  المپیک زمستانی سوچی نیز متهم به جابه‌جا کردن نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران شده بود.

 

فیفا در حال‌ حاضر پرونده دوپینگ فوتبالیست‌های روسیه در جام جهانی 2014 را رسیدگی می‌کند. همچنین فیفا قصد دارد مساله دوپینگ در روسیه را در زمان برگزاری جام جهانی 2018 به دقت نظارت  کند.

با این وجود گفته می‌شود که ویتالی موتکو، نماینده نخست وزیر روسیه در امور ورزش معتقد است که فوتبال باید سالم باقی‌ بماند و هیچ وقت نباید دوپینگ مثبتی از فوتبال در بیاید

دیدگاه‌ها