کد خبر : 1497662 | 24 دی 1396 ساعت 17:37 | 28.3K بازدید | 0 دیدگاه

هفته نوزدهم و قحطی گل

یک پوکر، یک هت تریک و 10 دبل در 19 هفته

از مجموع 320 گلی که طی 19 هفته به ثمر رسیده، یک نفر موفق به پوکر، یک نفر هت تریک و 10نفر دبل کرده اند.

یک پوکر، یک هت تریک و 10 دبل در 19 هفته

به گزارش "ورزش سه"، تا پایان هفته نوزدهم این فصل از رقابت های لیگ برتر در 152 بازی برگزار شده 320 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرده تا شاهد معدل 2.1 گل برای هر دیدار باشیم. هفته نوزدهم در کنار هفته پانزدهم با 13 گل زده در 8 بازی، کم گل ترین هفته های این فصل بوده اند. یعنی معدل 1.62 گل برای هر بازی که آمار ناامید کننده ای به شمار می رود. پرگل ترین هفته این فصل مربوط به هفته دوم با 20 گل زده می شود که میانگین 3.12 گل در هر بازی را در پی داشت.


تاکنون 147بازیکن در لیگ هفدهم گلزنی کرده اند. البته از این 320 گل، 7 گل توسط بازیکنان خودی به ثمر رسیده که با احتساب این 7 گل به خودی، جمع گلزنان لیگ به 154 نفر می رسد!


پارس جنوبی جم با 14بازیکن و پیکان و ذوب آهن با در اختیار داشتن 13 بازیکن گلزن در ترکیب خود از این حیث رکورددار هستند و نفت تهران نیز تنها با 6 بازیکن گلزن کمترین جامعه آماری گلزن را در ترکیب خود دارد.
از این 320 گل تعداد 32 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. تیم های سایپا، سپیدرود و صنعت نفت با 4 گل زده از روی نقطه پنالتی، رکورد بیشترین گل زده در این بخش را در اختیار دارند. سیاه جامگان با 5 گل و استقلال نیز با 4 گل صاحب رکورد بیشترین گل خورده از روی نقطه پنالتی هستند.


لازم است بدانید تیم های استقلال تهران، فولاد و استقلال خوزستان هنوز گلی را با ضربه پنالتی به ثمر نرسانده اند و در مقابل تیم های پرسپولیس و پیکان نیز گل پنالتی دریافت نکرده اند. محمد ایران پوریان مدافع تراکتورسازی، حسین ابراهیمی هافبک سپیدرود و ساسان انصاری مهاجم سپاهان هم با به ثمر رساندن 3 گل از روی نقطه پنالتی بهترین پنالتی زن لیگ هفدهم تا پایان هفته هفدهم هستند.


جالب است بدانید از مجموع 320 گلی که طی 19 هفته به ثمر رسیده، یک نفر  پوکر، یک نفر هت تریک و 10 نفر دبل کرده اند. مرتضی تبریزی در هفته ششم دیدار ذوب آهن و استقلال خوزستان 4 بار برای اصفهانی ها گلزنی کرد تا تنها پوکر لیگ هفدهم را به نام خود ثبت کند. سامان نریمان جهان نیز در دیدار هفته چهاردهم گسترش فولاد تبریز برابر سایپا در همان نیمه اول طی 17 دقیقه 3 گل زد تا او نیز تنها هت تریک کننده لیگ لقب بگیرد. اما 10 بازیکن در این 19 هفته موفق به دبل شده اند که مروری اجمالی بر آنها خواهیم داشت. البته باید گفت علی علیپور آقای گل فعلی لیگ با 12 گل زده تنها بازیکنی است که دو بار موفق به دبل شده است.

آلویس نانگ (پارس جنوبی جم) مقابل گسترش فولاد تبریز (هفته اول)
محمد ایران پوریان (تراکتورسازی) مقابل نفت تهران (هفته چهارم)
سیدمحمد حسینی (ذوب آهن) مقابل استقلال خوزستان (هفته ششم)
سعید آقاخان (پیکان) مقابل نفت تهران (هفته هفتم)
علی علیپور (پرسپولیس) مقابل صنعت نفت آبادان (هفته هشتم)
علی علیپور (پرسپولیس) مقابل استقلال خوزستان (هفته نهم)
ساسان انصاری (سپاهان) مقابل تراکتورسازی (هفته دوازدهم)
کرار جاسم (صنعت نفت آبادان) مقابل سپاهان (هفته سیزدهم)
سرور جپاروف (استقلال) مقابل سپاهان (هفته پانزدهم)
حسن بیت سعید (فولاد خوزستان) مقابل نفت تهران (هفته هفدهم)
عیسی آل کثیر (نفت تهران) مقابل تراکتورسازی (هفته نوزدهم)

دیدگاه‌ها