کد خبر : 1498268 | 27 دی 1396 ساعت 11:11 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

راه مردانی برای کسب مدال در گراند اسلم

تکواندوکار خوش اخلاق کشورمان که همیشه یکی از بهترین های جهان بوده است توانست در اولین دوره گراند اسلم، صاحب مدال شود.

راه مردانی برای کسب مدال در گراند اسلم

به گزارش "ورزش سه"، سجاد مردانی که بعد از المپیک ریو تقریباً به طور پیوسته در اردوهای تیم ملی بوده است، پس از چند دوره شرکت در مسابقات جهانی و جام های بین المللی در آخرین تلاش خود در کشور چین پا به مسابقاتی گذاشت که سطح رقابتی آن در حد المپیک بود.


رقابت هایی تحت عنوان گراند اسلم که به تازگی فدراسیون جهانی تصمیم به برگزاری آن به مانند مسابقات تنیس گرفته بود. مسابقاتی که در هر وزن آن فقط بهترینهای جهان می توانستند با کسب حد نصاب امتیازات جمع آوری شده در آن شرکت کنند. مردانی که در این مسابقات با انگشت شکسته پا شرکت کرده بود توانست حریفانش را یکی پس از دیگری شکست دهد.


سجاد مردانی در این رقابت ها توانست ابتدا سئونگ هوآن لی نایب قهرمان یونیورسیاد ٢٠١٧ را از کره شکست دهد. اوج کار مردانی اما مبارزه با رادیک ایسائف  آذربایجانی قهرمان المپیک ریو٢٠١٦  بود که توانست این حریف سرشناس خود را با نتیجه 9-11 شکست دهد. مردانی که انگشت دستش نیز در این رقابت ها دچار شکستگی شده بود با این مصدومیت به کار خودش ادامه داد و در مقابل رمان کوزنتسوی روس قهرمان گراندپری ٢٠١٧ و نایب قهرمان اروپا  بدون اینکه امتیازی بین آنها رد و بدل شود فقط با رای سیستم داوری بازنده شد و به دیدار رده بندی رفت. مردانی که از شکستگی انگشت دست و پا به شدت رنج می برد با غیرت مثال زدنی اش توانست در دیدار رده بندی مقابل حریف سرسختش ودارن گولس از کرواسی با نتیجه ٩-٤ به پیروزی برسد و مدال برنز این رقابتها که برای اولین بار  برگزار می شد را به دست آورد.


مردانی که به همراه علی نصرآزادانی مربی تیم ملی تکواندو در این رقابتها شرکت کرده بود با کسب این افتخار شب گذشته به کشورمان بازگشت.


اما نکته ای که در مبارزات مردانی دیده می شد تاثیر بسزای کادرفنی و در راس آن مهدی بی باک  بود؛ مبارزاتی که با تکنیک های روز دنیا پیش می رفت و این تاثیر به روز بودن کادرفنی تکواندوی ایران است که از آن سبک سنتی خودش بیرون آمده و با علم روز دنیا پیش می رود.

دیدگاه‌ها