کد خبر : 1498359 | 27 دی 1396 ساعت 16:17 | 76.4K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشگاه امام رضا میزبان بازی‌های شلوغ نخواهد بود؛

واکاوی معمای استادیوم زیبای شرق ایران

رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی، مدیرعامل باشگاه پدیده و فرماندار مشهد در مورد شرایط بازی در ورزشگاه امام رضا صحبت کرده اند.

واکاوی معمای استادیوم زیبای شرق ایران

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه امام رضا 25 شهریور ماه سال جاری با برگزاری دیدار دو تیم منتخب مشهد و کربلا به صورت رسمی افتتاح شد و در ادامه سه مسابقه لیگ برتری نیز در این ورزشگاه به میزبانی سیاه جامگان و پدیده انجام شد. اما در شرایطی که انتظار این بود که از ظرفیت های این ورزشگاه مدرن بیشتر استفاده شود، مدت ها است که این ورزشگاه مدرن میزبان هیچ مسابقه ای نبوده است. روز جمعه تیم پدیده در مشهد میزبان استقلال تهران است و بسیاری منتظر رونمایی از این ورزشگاه در یک دیدار حساس لیگ برتری بودند، که این امکان به دلایل مختلف فراهم نمی شود! محمد مهدی برادران رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی، حمیدرضا کریمویی مدیرعامل پدیده و محمد رحیم نوروزیان فرماندار مشهد در این خصوص در گفتگو با "ورزش سه" توضیحات و ادله خود را مطرح ساخته اند.

 

ورزشگاه امام رضا متعلق به همه مردم است
محمد مهدی برادران رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در گفتگو با "ورزش سه" در پاسخ به این سوال که آیا دلیل عدم انجام بازی دو تیم پدیده و استقلال تهران در ورزشگاه امام رضا هزینه 50 میلیون تومانی است که برای اجاره ورزشگاه در نظر گرفته شده، گفت: نه ما اصلا مشکلی از این جهت نداریم و تمام مجموعه های استانی در این زمینه همکاری خود را اعلام کرده اند. ما متعهد شدیم که هزینه نگهداری ورزشگاه را برآورد کنیم و از مجموعه های استانی استفاده کنیم. ورزشگاه امام رضا متعلق به همه مردم است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

فرمانداری در ابتدا موافقت کرد، سپس حرف دیگری زد
وی در ادامه در مورد اینکه پس چرا پدیده از استقلال در ورزشگاه امام رضا میزبانی نمی کند، عنوان کرد: دیروز معاون فرماندار به ما نامه زدند که اگر نامه بزنید ما اجازه می دهیم. بعد از درخواست آنها بلافاصله هم هیئت فوتبال، هم باشگاه پدیده، هم آستان قدس و هم اداره ورزش و جوانان استان موافقت کردند و ما نامه را زدیم،  ولی بعدا گفتند که چرا نامه زدید؟

 

بازی در ورزشگاه امام رضا مطالبه جدی مردم و باشگاه پدیده است
در همین راستا حمیدرضا کریمویی در گفتگو با "ورزش سه" با خاطرنشان کردن این موضوع که بازی در ورزشگاه امام رضا مطالبه جدی مردم مشهد و باشگاه است، عنوان کرد: در این مورد دو اتفاق مد نظر است. عملا بازی در ورزشگاه امام رضا مطالبه جدی مردم و باشگاه پدیده است و در این راستا هیئت فوتبال تمام تلاش خود را کرده است. دوم بحث آستان قدس رضوی است که آنها هم به طور کامل با ما همکاری کرده اند. بحث ادامه همین روند را هم با آستان قدس بر سر مسائلی نظیر هزینه داشته ایم که در این موارد نیز به تفاهم کلی رسیده ایم.

بعید به نظر می رسد مقابل استقلال در ورزشگاه امام رضا بازی کنیم
وی با اشاره به موافقت فرماندار مشهد، اینگونه صحبت هایش را ادامه می دهد: آقای فرماندار به ما گفتند که مشکلی برای برگزاری بازی وجود ندارد. روز سه شنبه به ما گفتند که نامه بزنید، ولی نهایتا هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی گفتند که امکان پذیر نیست. در مجموع و با توجه به مکاتباتی که انجام شده، بعید به نظر می رسد که بازی در ورزشگاه امام رضا حداقل برای این مسابقه امکان پذیر باشد تا در آینده مجوزهای لازم در این خصوص را کسب کنیم.

 

1241663

 

 

برای روشن تر شدن ابعاد ماجرا گفتگویی با محمد رحیم نوروزیان فرماندار مشهد در خصوص انجام بازی دو تیم پدیده و استقلال در ورزشگاه امام رضا داشتیم که ایشان توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

نمی دانیم چرا این موضوع اینقدر سخت شده
فرماندار مشهد در پاسخ به ادعاهای مطرح شده توسط محمد مهدی برادران رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: این بازی و داستان ها را آقای برادران راه انداخته است؛ آن هم در شرایطی که ما نیاز به آرامش داریم. البته ما پیگیر این موضوع هستیم که دنبال چه هدفی هستند؟ نمی دانیم چرا این موضوع قابل فهم نیست. ایشان و اداره کل ورزش و جوانان استان مکاتبه کرده اند و تقویم بازی های خود را اعلام کرده اند. نه فشاری از سمت ما بوده و نه ما خواستیم که در ورزشگاه ثامن بازی ها انجام شود. خودشان این برنامه را اعلام کرده اند و دیگر نمی دانیم که ایشان دنبال چه چیزی هستند؟!


فقط بازی های کم تماشاگر در ورزشگاه امام رضا برگزار می شود
فرماندار مشهد در ادامه با ذکر این موضوع که انجام بازی هایی که بیش از ظرفیت ورزشگاه امام رضا هستند، امکان پذیر نیست، عنوان کرد: بازی هایی که بیش از ظرفیت ورزشگاه هستند، در ورزشگاه امام رضا برگزار نمی شوند؛ این بازی حداقل 25 هزار نفر تماشاگر دارد و نمی تواند در ورزشگاه امام رضا برگزار شود.

 

برای استثناء ها در همان زمان تصمیم می گیریم
نوروزیان در پاسخ به این سوال که در صورت انجام بازی های ملی احتمال حضور جمعیتی بیش از این هم وجود دارد؛ آیا بهتر نیست فکری برای این موضوع شود، توضیح داد: به هر حال در آن شرایط ما تصمیمات مناسب را می گیریم؛ ولی در حال حاضر صحبت بر سر بازی استقلال و پدیده است.

 

باید 15 روز قبل به ما اطلاع دهند
وی ادامه داد: مورد بعدی هم این است که ما با برگزاری بازی ها موافقت کردیم و هیچ مشکلی هم نداریم. هیئت فوتبال باید برنامه ریزی درستی در این خصوص داشته باشند. چرا که طبق دستورالعمل شورای امنیت که خودشان هم در جریان آن قرار دارند، 15 روز قبل از هر بازی باید در مورد انجام بازی اطلاع داده شود و با این اوصاف نمی دانیم که حالا و در شرایطی که از قبل اعلام نکرده اند، دنبال چه چیزی هستند؟!

 

 

1241659

 

آقای برادران اطلاعات اشتباه می دهند
نوروزیان با اشاره به برخی مصاحبه های قبلی برادران اینگونه صحبت هایش را خاتمه داد: ضمنا قبلا از سوی ایشان مسائلی از قبیل اینکه چمن ورزشگاه شرایط مناسبی ندارد و یا اعتبارات لازم برای بازی وجود ندارد، در این خصوص مطرح می شد. چطور وقتی نامه زدند و برنامه بازی ها را بسته اند، دوباره این موضوع را مطرح می کنند؟! آقای برادران اطلاعات غلط و اشتباه می دهند. ما با آنها مکاتبه کرده ایم و می دانند که باید 15 روز قبل به ما اطلاع بدهند و ما هم متناسب با شرایط در این خصوص تصمیم می گیریم. علاوه بر این اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات فوتبال جدول برگزاری بازی ها تا انتهای فصل را تهیه و در خصوص آن برنامه ریزی و به ما اعلام کرده اند و نامی از ورزشگاه امام رضا وجود ندارد.

دیدگاه‌ها