کد خبر : 1500908 | 08 بهمن 1396 ساعت 09:14 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

محمدخانی: علیپور می‌تواند 20 گله شود

ناصر محمد خانی معتقد است علیپور برخلاف طارمی با اعتماد به نفس و انگیزه بالا نسبت به طارمی بازی میکند و میتواند از موقعیت ها بیشترین استفاده را کند.

محمدخانی: علیپور می‌تواند 20 گله شود

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم سابق و افسانه ای تیم پرسپولیس که در تیم دهه ۶۰ یکی از بهترین ها بود، درخصوص آقای گل جدید سرخ ها اظهار نظر کرده است. او راجع به طارمی نیز صحبت هایی جالب را انجام داده است:

 

آقای محمدخانی می‌خواهیم درباره علی علیپور برایمان صحبت کنید.


 من در همان شروع فصل بعد از اینکه دو سه تا بازی از علیپور دیدم گفتم خیلی آماده است و اگر همینطوری ادامه بدهد می‌تواند گلزن برتر پرسپولیس و حتی لیگ باشد. حتی آن زمان گفتم که می‌تواند به آقای گلی فکر کند چون واقعا آماده بود.


جالب است که او طی دو فصل گذشته بیشتر مهاجم مکمل بود.


 بله هم پنالتی می‌گرفت هم پاس می‌داد. بیشتر سایه مهدی بود اما الان اعتماد به نفس و انگیزه‌اش بالا رفته. از طرفی او بازیکن محجوب و دوست داشتنی هم هست و بدون حاشیه کار خودش را می‌کند.


و البته بر عکس طارمی از هر دو سه موقعیت یک گل می‌سازد.


 بله واقعا از موقعیت‌ها حداکثر استفاده را می‌برد. البته مهدی هم شاید تحت تاثیر مسائل روانی و باری که روی دوشش احساس می‌کرد یا حساسیتی که نسبت به او وجود داشت آن موقعیت‌ها را خراب می‌کرد اما علیپور واقعا با اعتماد به نفس و انگیزه بالا از موقعیت‌ها نهایت استفاده را می‌برد.


اینکه نیمی از گل‌هایش را با پای چپ زده را چطور تحلیل می‌کنید؟


 به هر حال تمرین کرده و پای چپش هم قدرت زیادی دارد. دیده‌ام که با چپ شوت‌های خوبی می‌زند.


شما خودتان هم با پای غیرتخصصی گل می‌زدید؟


 بله من هم با پای راست گل می‌زدم. حتی یک فصل 7-6 تا گل با سر زدم.


اما شما تکنیک فردی‌تان خیلی بالاتر بود.


 خب آن زمان واقعا تکنیک فردی حرف اول را می‌زد. الان می‌بینید که مدافع و هافبک هم می‌آیند و گل می‌زنند اما آن زمان همه توپ‌ها به مهاجمان ختم می‌شد و باید توپ آخر را گل می‌کردند. پس باید تکنیک بالایی داشتند در حالی که الان بیشتر فوتبال کار گروهی شده.


فکر می‌کنم کمتر مهاجمی در فوتبال ایران دشته‌ایم که اینطوری از هر دو تا پایش استفاده کند و گل بزند.


 بله خب نشان می‌دهد با هر دو پا کار کرده و از این نظر کامل شده.


به نظر شما الان علیپور مهاجم کاملی است یا نقطه ضعف‌هایی هم دارد؟


 دارد کامل‌تر و پخته‌تر می‌شود. امیدوارم در آینده به تیم ملی هم دعوت شود. او جوان است و فرصت این را دارد تا بعد از جام جهانی به تیم دعوت شود و سال‌های سال برای تیم ملی و پرسپولیس بدرخشد.
به نظرتان این فصل آقای گل می‌شود؟


 احتمالش زیاد است. الان با نفر دوم چند تا اختلاف دارد؟


4 گل. نفر دوم مرتضی تبریزی است که تا الان 10 گل زده.


 خب 4 گل اختلاف، حاشیه امنیت خوبی است اما نباید فکر کند که این فاصله باقی می‌ماند و اصلا نباید به این اختلاف نگاه کند. باید موقعیت‌هایش را گل کند. یکی را بکند دو تا و حتی سعی داشته باشد هت تریک کند چون ممکن است یک بازیکن دیگر در یک بازی سه چهار گل بزند و به او برسد.


یک اتفاق جالب هم در بازی پیکان افتاد و او آنقدر اعتماد به نفس داشت که بین دو نیمه زیرپیراهنش را عوض کرد. یعنی که می‌دانست دوباره گل می‌زند.


 خب این نشان می‌دهد چقدر با انگیزه کار می‌کند و چقدر شاداب است. به نظرم اگر همینطوری ادامه بدهد می‌تواند در 9 بازی آینده به 20 گل هم برسد.


اگر بخواهید علیپور را به بازیکنی قدیمی‌تر تشبیه کنید اسم چه کسی را می‌آورید؟


 الان به ذهنم کسی نمی‌رسد اما باید بگویم او واقعا در خدمت تیم است و خستگی ناپذیر تلاش می‌کند. حتی دیده‌ام که گاهی اوقات تا زمین خودی برگشته و دفاع می‌کند. او بازیکن موفقی است چون بدون حاشیه کار می‌کند و به حرف‌های مربی‌اش گوش می‌دهد.


منبع :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها