کد خبر : 1502003 | 12 بهمن 1396 ساعت 19:26 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه انتقال ژیرو به چلسی:

برندگان و بازندگان انتقال ژیرو چه کسانی هستند؟!

ساعاتی پیش بود که باشگاه چلسی، انتقال اولیویه‌ژیرو به این تیم را به صورت رسمی اعلام کرد و اعلام داشت که این مهاجم بلند‌قامت فرانسوی، شماره 18 شیر‌های لندن را به تن خواهد کرد.

برندگان و بازندگان انتقال ژیرو چه کسانی هستند؟!

 اولیویه‌ژیرو ستاره فرانسوی سابق توپچی‌ها در روز پایانی نقل و انتقالات از نیمه قرمز شهر لندن جدا و به نیمه آبی این شهر پیوست.


او با این انتقال به جمع بازیکنانی مانند اشلی کول ،بنایون،لاسانا دیارا،پتی،کلایو آلن،پیتر نیکولاس،ویلیام گالاس،نیکولاس آنلکا،پیتر چک،جورج گراهام،استیو سیدول،گراهام ریکس و سسک فابرگاس پیوست که سابقه بازی برای هر دو تیم لندنی را در کارنامه خود می‌بینند. چلسی پیش از این انتقال، به اندی کارول، پیتر کراوچ، اشلی بارنز و ادین ژکو نیز لینک شده بود اما در نهایت، ژیرو به جمع شیر‌های لندن اضافه شد. اما برندگان و بازندگان انتقال ستاره فرانسوی، چه کسانی هستند؟

 

 

برندگان:


1-پیرامریک اوبامیانگ:


انتقال ژیرو به چلسی، سبب انجام دو نقل و انتقال دیگر شد. این انتقال سبب ماندن موراتا در چلسی، انتقال قرضی باتشوایی به دورتموند و همچنین چراغ سبز آرسنال به اوبامیانگ شد تا این انتقال، نقشی همانند کاتالیزور داشته باشد.


پیرامریک اوبامیانگ با وجود آنکه بر اساس شایعات، آث میلان و یک باشگاه چینی را خواهان خود می‌دید، در نهایت راهی لیگ جزیره شد تا شاگرد ونگر شود و دیداری دوباره با هنریک میخیتاریان، شماره 7 جدید توپچی‌ها داشته باشد.


اولین برنده این انتقال، این ستاره گابنی بود؛ چرا که به یکی از آرزو‌های خود، یعنی بازی در لیگ جزیره رسید. حالا مربع هجومی قدرتمند آرسنال در لیگ جزیره، متشکل از میخیتاریان، اوبامیانگ، لاکازت و اوزیل، می‌توانند برای هر تیمی، خطرناک باشند.

 

1280362

 

2-آرسنال:


فروش یک بازیکن نیمکت نشین با مبلغی در حدود 18 میلیون پوند برای هر باشگاهی، یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود و آرسنال نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگرچه آرسنال با انتقال ژیرو به چلسی، اصلی‌ترین رقیب خود را تقویت کرد و 12 میلیون پوند کمتر از پولی که در ابتدا درخواست کرده بود؛ به دست آورد اما بازهم این مبلغ، یک مبلغ مناسب برای یک مهاجم 31 ساله است.


با وجود اینکه ژیرو در آرسنال و در طی 5.5 فصل اخیر، یک ذخیره طلایی بود و همواره مثمرثمر بود و همچنین، دارای آمار خوب 105 گل در 253 بازی بود؛ به نظر می‌آید که انتقال وی به چلسی و جایگزین شدن وی به وسیله اوبامیانگ، انتقالی باشد که به سود آرسنال رقم بخورد.


در این فصل و پس از آمدن لاکازت به آرسنال، زمان بازی کردن ژیرو کاهش یافت و همه این دلایل، نشان دهنده مفید بودن این انتقال، چه برای خود ژیرو و چه برای آرسنال است!

 

1280363

 

3-آنتونیو کونته:


پس از مصدومیت اندی کارول و به بست خوردن مذاکرات شیر‌های لندن با ژکو، به نظر می‌آمد که کونته نمی‌تواند مهاجم مورد نظر خود را در این فصل، جذب کند اما با جذب ژیرو، اوضاع بر وفق مراد کونته پیش خواهد رفت.


با انتقال ژیرو به چلسی، آنتونیو کونته به آن سبک مهاجمی که احتیاج داشت؛ رسید. او به دنبال یک مهاجم سرزن و تمام‌کننده بود که تمامی این ویژگی‌ها در ژیرو وجود دارد.


در پایین، به مقایسه آماری ژیرو و ژکو می‌پردازیم. زدن 4 گل در طی 376 دقیقه در این فصل، سبب شده است تا این بازیکن با آمار 0.96 گل به ازای هر دقیقه، آمار خوبی را به ثبت برساند.


اما درمورد موفقیت در نبرد‌های هوایی، ژکو، دیگر گزینه شیر‌های لندن، آمار بهتری نسبت به ژیرو دارد.  مرد فرانسوی در زمینه خلق موقعیت نیز عملکرد بهتری نسبت به ژکو، ارائه داده است.  اما مزیت اصلی ژیرو نسبت به ژکو، توانایی بازی کردن او در این فصل لیگ قهرمانان اروپا و بازی سخت و حساس در برابر بارسلوناست که به آنتونیو کونته و تیمش، برای صعود کمک شایانی خواهد کرد.

 

1280364

 


4-آلوارو موراتا:


آلوارو موراتا در ابتدای فصل، با عملکردی خیره‌کننده خیال کونته را از داشتن مهاجمی درجه یک، راحت کرده بود اما هر چه که از فصل گذشت، آمار و ارقام خلاف این ادعا را اثبات می‌کرد و کار را برای آلواریتو سخت‌تر!


به خصوص در چند بازی گذشته، کونته مجبور به اعتماد به میچی باتشوایی شد و همین امر، سبب افت بیش‌تر موراتا شد اما با آمدن ژیرو، یک احساس رقابت میان این دو، ایجاد خواهد شد که به بهبود کیفیت موراتا کمک خواهد کرد.

 

1280365


5-اولیویه ژیرو:


ژیرو می‌تواند با توجه به کیفیت خود به راحتی از آرسن‌ونگر انتقاد کند که چگونه این بازیکن آماده و گلزن را تنها در 376 دقیقه از زمان بازی، به میدان فرستاده است.  با وجود اینکه او اکنون نیز به آرسنال وفادار مانده است؛ اما با وجود اینکه جام جهانی بسیار نزدیک است؛ او باید امیدوار باشد تا دقایقی بیشتری را در چلسی بازی کند تا جام جهانی 2018 را از دست ندهد.
درحالی‌که چلسی هنوز در سه جام، حضور دارد؛ می‌توان انتظار داشت که مدت زمان بیشتری به ژیرو برسد؛ به خصوص اگر آلوارو موراتا، به اوضاع کنونی خودش ادامه دهد. آلواریتو در نه بازی اخیر خود تنها دو گل به ثمر رسانده است که یک آمار فاجعه بار است!

 

1280366

 

  • بازندگان:


1-میچی باتشوایی:


باوجود اینکه انتقال ژیرو به چلسی سبب انتقال قرضی او به دورتموند شد؛ اما پس از بازگشت، این بازیکن بلژیکی، دیگر سرنوشت مشخصی نخواهد داشت و همه چیز بستگی به عملکرد موراتا و ژیرو دارد.


باتشوایی در آخرین بازی خود برای چلسی در مقابل نیوکاسل در جام اتحادیه، دو گل زد و عملکرد بسیار خوبی داشت اما اکنون با آمدن ژیرو، او بازنده اول این انتقال، لقب گرفته است.

 

1280367

 

2-موناکو:


موناکو که با فروش ایوان کاوالیرو به ساوتهمپتون، نیاز مبرمی به یک مهاجم داشت؛ به دنبال جذب ژیرو بود که تمام رشته‌هایش برای خرید این مهاجم فرانسوی، پنبه شد.


درست است که موناکو یک مهاجم جوان و 16 ساله را با قیمت گزاف حدود 25 میلیون پوندی خریداری کرده است؛ اما آن‌ها به دنبال مهاجمی هستند تا بتواند به فالکائو کمک بسیاری بکند اما موفق به خرید چنین بازیکنی نشدند.

 


3-تامی آبراهام:


مهاجم شیر‌های لندن که به صورت قرضی در تیم سوانزی‌سیتی، فعالیت می‌کرد؛ عملا با این انتقال شانس بازگشت به تیم محبوب و سابق خود را از دست داد.


تامی آبراهام که بار‌ها پس از عملکرد ضعیف موراتا، امکان بازگشت به تیم سابقش برای خودش را می‌دید؛ اکنون دیگر هیچ شانسی برای این کار ندارد. درست است که آبراهام مهاجم خوبی است اما به نظر نمی‌آید که کیفیتی همانند ژیرو به ثبت برساند.


ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

دیدگاه‌ها