کد خبر : 1502372 | 14 بهمن 1396 ساعت 11:26 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

کدام تیم بهترین نقل و انتقالات زمستانی را در لیگ جزیره داشته است؟!

ریتینگ نقل و انتقالات زمستانی BIG6

ژانویه سال 2018 برای شایعه‌پردازان، سال پرباری بود و هر کدام از شش تیم مطرح لیگ جزیره، حداقل یک خرید بزرگ را در کارنامه خود به جای گذاشتند.

ریتینگ نقل و انتقالات زمستانی BIG6

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال، به درستی، منچسترسیتی و پپ گواردیولا را قهرمان لیگ جزیره می‌دانند؛ اما این اتفاق مانع از نقل و انتقالات پربار دیگر تیم‌ها نشده است و دلیل اصلی این اتفاق نیز این است که این تیم‌ها، باید در لیگ قهرمانان با رقبای خود، بر سر صعود به مرحله بعد، بجنگند.


همه باشگاه‌های بزرگ لیگ جزیره، حداقل یک خرید بزرگ و مثمرثمر را داشته اند و به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، بهترین خرید‌های هر تیم را زیر ذره‌بین، قرار دهیم اما کدام تیم بهترین تیم این پنجره نقل و انتقالاتی بود؟

 

آرسنال:


بهترین خرید زمستانی: پیرامریک اوبامیانگ( از دورتموند با مبلغ 56 میلیون پوند)

 

1280743


پست: مهاجم هدف


مهاجم گابنی سابق دورتموند طی 4.5 فصلی که در جمع زنبور‌ها بود، خود را به عنوان یکی از مرگبارترین اسلحه‌های خط آتش جهان فوتبال، مطرح کرد. اما نکته‌ای که از قبل مورد توجه کارشناسان فوتبال بود، این بود که این جدایی از قبل قابل پیشبینی بود.


درتوانایی‌های ستاره گابنی هیچ شکی وجود ندارد و این توانایی‌ها، برای آرسنالی که 8 امتیاز با سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد؛ بی‌شک ارزشی حیاتی خواهد داشت؛ چراکه توپچی‌ها دوست ندارند برای دومین فصل متوالی از لیگ قهرمانان اروپا، دور باشند.


نکته کلیدی این انتقال: 


الکساندر لاکازت که تا کنون، بهترین گلزن توپچی‌هاست؛ میانگین 0.36 گل در هر بازی را به ثبت رسانده است و این در حالی است که، پیرامریک اوبامیانگ تا پیش از انتقال به آرسنال، در این فصل بوندسلیگا، آمار نسبتا مناسب 0.86 گل در هر بازی را به ثبت رسانده است.


آیا این انتقال برای آرسنال واقعا ضروری بود؟!


از لحظه‌ای که الکسیس سانچز، ستاره شیلیایی سابق توپچی‌ها، چمدان‌های خود را برای سفر به منچستر و پیوستن به شیاطین سرخ، جمع کرد تا زمانی که آرسن ونگر و مدیران آرسنال، موفق به خرید اوبامیانگ شدند؛ چه برای ونگر و چه برای هواداران آرسنال، لحظات سختی بود. آن‌ها می‌خواستند هر طور که شده، جای ستاره شیلیایی را پر کنند و توانستند تا با خرید اسلحه گابنی، این کار را به نحو احسن انجام دهند.

 

1280339


آنها همچنین در جریان معاوضه سانچز با میخیتاریان، ستاره ارمنی را نیز به چنگ آوردند تا دوباره، شاهد هنرنمایی‌های میخیتاریان و اوبامیانگ در کنار هم باشید. به این دوستاره سابق دورتموند، الکساندر لاکازت و مسوت اوزیل را اضافه کنید تا متوجه اهمیت خرید اوبامیانگ شوید!


نکته کلیدی: الکسیس سانچز در فصل پیش، توانست 31.2 درصد از گل‌های فصل گذشته آرسنال را به ثمر برساند. در این زمینه تنها، هری کین با 33.7 درصد و زلاتان ابراهیموویچ با 31.5 درصد، عملکرد بهتری نسبت به این بازیکن در جمع مهاجمین BIG6 داشتند.


ریتینگ انتقال اوبامیانگ: 8/10

 

2-چلسی:


بهترین خرید زمستانی: اولیویه‌ژیرو( از آرسنال با مبلغ 18 میلیون پوند)

 

1280744


پست: مهاجم هدف


پس از پیوستن به آرسنال در سال 2012 و از تیم مون‌پلیه، ژیرو عملکرد خوبی برای توپچی‌ها داشت. ژیرو در مون‌پلیه، توانست در همان سال 2012، قهرمان لیگ فرانسه شود. انتقاداتی که به او می‌شد، هیچگاه در سطح کیفی او تاثیرگذار نشد و او با عملکردی درخشان، آرسنال را ترک کرد. او تبدیل به یکی از پنج بازیکنی شد که زیر نظر آرسن ونگر موفق به زدن بیش از 100 گل برای توپچی‌ها شده است.(این بازیکنان عبارتند از: دنیس برگکمپ، تیری هانری، رابین فن‌پرسی، تئو والکات و اولیویه‌ژیرو)


نکته کلیدی این انتقال:


اولیویه ژیرو در این فصل لیگ جزیره،  به طور متوسط در هر 93 دقیقه یک بار دروازه حریفان را باز کرده است که نسبت به آمار هر 353 دقیقه یکبار میچی باتشوایی که اخیرا به طور قرضی راهی دورتموند شد، بسیار بهتر است.


آیا این انتقال برای چلسی واقعا ضروری بود؟!


چلسی در این نقل و انتقالات، نیاز مبرمی به خرید یک مهاجم برای برداشتن فشار از روی آلوارو موراتا و همچنین ایجاد رقابت با این ستاره اسپانیایی داشت که در نهایت نیز با خرید ژیرو موفق به این کار شد.


شیر‌های لندن با خرید ژیرو، حالا موراتا را وادار به تمرین کردن برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی کرده‌اند. این مسئله دلیل این بود که در طی این پنجره نقل و انتقالات زمستانی، آن‌ها همواره به مهاجمان هدف لینک شده‌اند.

 

1280190

 


نکته کلیدی: 


چلسی اخیرا و بدون احتساب بازی مقابل نیوکاسل، چهاربازی متوالی است که موفق به گلزنی نشده است.


ریتینگ انتقال ژیرو: 7/10

 

 

3-لیورپول:


بهترین خرید زمستانی: ویرجیل فن دایک( از لیورپول با مبلغ 75 میلیون پوند)

 

1274238


پست: مدافع وسط

بازیکنی که از ابتدای فصل، همواره و بدون قید و شرط، مدیران لیورپول و همچنین مربی این تیم، یعنی یورگن کلوپ به دنبالش بودند ولی این انتقال عملی نشد تا اینکه در ژانویه امسال و در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی این فصل، این خرید انجام شد و یورگن کلوپ، به بازیکنی که نیاز داشت تا خط دفاعی قرمز‌های آنفیلد را تقویت کند؛ رسید.
در هر صورت، باتوجه به شرایط سنی فن‌دایک، قرمز‌ها می‌توانند تا سال‌های سال از این مدافع قدر هلندی استفاده کنند.


نکته کلیدی این انتقال:


لیورپول با خوردن 29 گل، بیشترین تعداد گل خورده را در جمع چهارتیم بالای جدول لیگ جزیره دارد. آن‌ها می‌خواهند تا با فن‌دایک، از این آمار اسفبار، خارج شوند.


آیا این انتقال برای لیورپول، واقعا ضروری بود؟!


یک مدافع وسط آماده که بتواند مسائل خط دفاعی لیورپول را که بدترین خط دفاعی را از نظر اشتباهات فردی در بین BIG6  دارد، حل کند؛ اصلی‌ترین نیاز قرمز‌ها بود.
حالا کلوپ با این انتقال، می‌خواست که اشتباهات فردی خط دفاعی خود را کاهش دهد که البته تا این لحظه، موفق به انجام کامل این کار نشده است. فن‌دایک با قوه رهبری و البته آمادگی بالای خود، می‌تواند به روز‌های اوج خود در ساوتهمپتون و سلتیک بازگردد.

 

1275056


نکته کلیدی:


ویرجیل فن‌دایک از زمان پیوستن به لیورپول، 77 درصد از نبرد‌های هوایی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است(13/10) که این آمار، بهترین آمار در بین مدافعان فعلی لیورپول است. او همچنین با 95 درصد دقت پاس، بیشترین دقت پاس را در میان تمامی بازیکنان این فصل لیورپول دارد.


ریتینگ انتقال فن‌دایک: 8/10

 


4-منچسترسیتی:


بهترین خرید زمستانی: آیمریک لاپورته(از اتلتیک بیلبائو با مبلغ 57 میلیون پوند)

 

1280748


پست:دفاع وسط


مدافع وسط جوان و باتجربه سابق بیلبائو که یکی از بهترین بازیکنان چند فصل اخیر اتلتیک بیلبائو بود؛ با انتقال از ایالت باسک به منچسترسیتی، رکورد نقل و انتقالات این باشگاه متمول انگلیسی را شکست تا یکی دیگر از مدافعین گران‌قیمت این فصل سیتی، لقب گیرد.


این مدافع جوان، با 222 بازی برای بیلبائو در تمامی رقابت‌ها، نشان‌داده است که تجربه بالایی دارد.


نکته کلیدی این انتقال:


پپ‌گواردیولا تاکنون، در این فصل لیگ جزیره از 4 مدافع وسط استفاده کرده‌است که تنها نیکولاس اوتامندی، مدافع آرژانتینی آماده این تیم، بیش از 20 بازی برای تیمش به ثبت رسانده‌است و این درحالی است که 25 هفته از رقابت‌های لیگ جزیره، سپری شده‌است و شاید به این دلیل، انتقال لاپورته اهمیت پیدا می‌کند.


آیا منچسترسیتی واقعا به این انتقال نیاز داشت؟


منچسترسیتی با توجه به اینکه همچنان در این فصل، در 4 جام حضور دارد، نیاز مبرمی به بازیکنان آماده دارد و این موضوع، وقتی جدی‌تر می‌شود که می‌فهمیم سیتیزن‌ها بعضی از بازیکنان خود را به دلیل مصدومیت از دست‌داده‌اند که در این مسئله، لروی سانه، ستاره آلمانی این تیم، جدیدترین مصدوم این تیم است.

 

1280747


آیمریک لاپورته با آمدن خود به سیتی، رقابت جدیدی میان مدافعین وسط این تیم به وجود خواهد آورد، اما این انتقال، در این مقطع از فصل، برای ستیزن‌ها تعیین کننده به نظر نمی‌آید.


نکته کلیدی:


آیمریک لاپورته با 0.37 شانس خلق‌کرده به طور متوسط به ازای هر بازی، از تمام مدافعان وسط منچسترسیتی، خلاق‌تر است.


ریتینگ انتقال لاپورته: 5/10

 

5-منچستریونایتد:


بهترین خرید زمستانی: الکسیس سانچز( از آرسنال به صورت معاوضه با میخیتاریان)

 

1280751


پست: وینگر


یکی از جالب‌ترین و غیرقابل پیشبینی ترین انتقالات فصل فوتبال اروپا، انتقال این ستاره شیلیایی به جمع شیاطین سرخ بود و دلیل این امر نیز این است که سانچز از آغاز سال 2018 و حتی قبل از آن، به باشگاه‌های دیگری همانند منچسترسیتی و لیورپول، لینک شده‌ بود و بحث‌های زیادی تا پیش از آغاز سال 2018 درباره انتقال وی به منچستریونایتد، مطرح نبود.


این وینگر سابق توپچی‌ها می‌تواند با کمی هماهنگ شدن با تیم جدیدش، عملکردی همانند همان عملکرد خود در ورزشگاه امارات را به ثبت برساند.


الکسیس سانچز در 122 بازی خود در لیگ جزیره تاکنون، 60 گل به ثمر رسانده است که برای یک وینگر، آمار مناسبی است.


نکته کلیدی این انتقال:


در بین شش تیم بالای جدول لیگ جزیره، منچستریونایتد از نظر خلاقیت و خلق موقعیت، بدترین تیم میان این تیم‌هاست. آن‌ها تا به اینجای فصل تنها 255 شانس خلق کرده‌اند که 52 شانس کمتر از تیم رده پنجمی چلسی از این نظر است و این اهمیت بالای انتقال ستاره خلاق شیلیایی را بیان می‌کند.


آیا منچستریونایتد واقعا به این انتقال نیاز داشت؟!


جواب سوال فوق بلی است. خلاقیت یکی از اصلی‌ترین ارکان موفقیت هر تیم است که تا پیش از آمدن سانچز در جمع شیاطین‌سرخ، کمرنگ دیده می‌شد. سانچز مهاجمی بود که در جمع توپچی‌ها، از هر توپ مرده، یک گل می‌ساخت.


همه دلایل فوق، بیانگر ارزش و اهمیت مهم‌ترین و به احتمال بسیار، موثرترین انتقال ژانویه امسال در لیگ جزیره هست.

 

1280750


ریتینگ انتقال سانچز: 9/10

 

6-تاتنهام:


بهترین خرید زمستانی: لوکاس مورا( از پاریسن ژرمن با مبلغ 25 میلیون پوند)

 

1280752


پست: وینگر


وینگر برزیلی و خوش تکنیک سابق پاریسن‌ژرمن، با انتقال به جمع باثبات ترین تیم لیگ جزیره به دنبال بازی کردن در دقایق بیشتری برای تیم جدیدش خواهد بود.


ستاره برزیلی، 35 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است و در 229 بازی خود در تمامی رقابت‌ها برای پاریسن‌ژرمن، 50 گل و 49 پاس گل را به ثبت رسانده است تا نشان دهد که کیفیت و تجربه مناسبی برای بازی در لیگ جزیره دارد.


نکته کلیدی این انتقال:


تاتنهام با 247 دریبل، کمترین میزان دریبل را در بین شش تیم بالانشین لیگ جزیره داراست و شاید با بازی دادن به مورا، این آمار بهبود یابد.


آیا این انتقال برای تاتنهام واقعا ضروری بود؟!


تاتنهام نیز به مشابه سیتی، نیاز بسیاری به بازیکنان آماده و ذخیره برای بهبود تیم خود و حضور مقتدرانه در تمامی رقابت‌ها، من جمله لیگ جزیره، لیگ قهرمانان اروپا و اف‌ای‌کاپ دارد و به همین دلیل هم لوکاس مورا را جذب کرده است.


قوه دریبل‌زنی و سرعت مورا می‌تواند کمک شایانی به پوچتینو و تیمش در ادامه راه بکند.

 

1280212

 

نکته کلیدی این انتقال:


در دو فصل گذشته، لوکاس مورا در لوشامپیونه، دومین بازیکن برتر  در زمینه دریبل‌زنی در یک سوم دفاعی حریفان است. او همچنین از موسی دمبله، بهترین دریبل‌زن تاتنهام با 57 دریبل در یک سوم دفاعی حریف، 34 دریبل بیش‌تر به ثبت رسانده است.


ریتینگ این انتقال: 6/10

 


ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

دیدگاه‌ها