کد خبر : 1502510 | 14 بهمن 1396 ساعت 18:39 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

سه اشتباه مرگبار سبزپوشان پیش از دیدار بزرگ(عکس)

مدافعان ذوب آهن در دیدارهای اخیر این تیم با اشتباهات خود زمینه ساز گلزنی حریف شدند. گل هایی که هرچند بردهای ذوبی ها را خدشه دار نکرد اما باعث خراب شدن آمار دفاعی این تیم شد.

سه اشتباه مرگبار سبزپوشان پیش از دیدار بزرگ(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ذوبی ها را می توان بهترین تیم دور برگشت رقابت های لیگ هفدهم دانست. شاگردان قلعه نویی در پنج دیداری که به میدان رفتند موفق شدند به چهار پیروزی و یک تساوی دست پیدا کنند تا بهترین آمار امتیازی را بین سایر تیم ها از آن خود کنند. وقتی این پیروزی ها با برد آسیایی این تیم جمع شود موفقیت ذوبی ها در یکی دو ماه اخیر بیش از پیش به چشم می آید.


اما در کنار موفقیت ذوبی ها در امتیازگیری این تیم در دیدارهای اخیر در قلب خط دفاعی دچار مشکل بود. مدافعان ذوب آهن در سه دیدار با سه اشتباه خود موجبات گلزنی حریف را آماده کردند (دو دیدار لیگ برتر و یک بازی آسیایی) و هر چند در نهایت برد سبزپوشان در این سه بازی خدشه دار نشد اما آمار خط دفاعی این تیم به نسبت بدتر از قبل شد.


آنها ابتدا در دربی اصفهان و در حالی که با دو گل به سود این تیم در حال رسیدن به پایان بود در دقیقه 2+90 با خطایی روی ساسان انصاری یک پنالتی به حریف دادند تا در آخرین دقایق با گل خورده بازی را به پایان برسانند. این پنالتی در حالی تقدیم به حریف شد که مهاجم سپاهانی ها پشت به دروازه بود و اصلا خطری دروازه سبزپوشان را تهدید نمی کرد و می توان گفت هیچ لزومی برای انجام خطا نبود.

 


پس از آن در دیدار هفته بیستم و در حالی که باز هم بازی با دو گل برای یاران قلعه نویی در پیش بود یک اشتباه دیگر باعث باز شدن دروازه اصفهانی ها شد. در حالی که بازی بدون گل خورده با پیروزی ذوبی ها در پیش بود در دقیقه 88 پاس رو به عقب کم جان و اشتباه مدافع این تیم باعث شد تا لوسیانو پریرا که بین سه بازیکن حریف کمین کرده بود به توپ برسد و دروازه این تیم را باز کند.

 


سومین اشتباه نیز در جریان دیدار آسیایی این تیم شکل گرفت و در حالی که گل زودهنگام ذوبی ها نشان از یک برد پرگل برای این تیم داشت در همان دقایق ابتدایی یک ارسال از سوی هندی ها و اشتباه محاسباتی مدافع ذوبی ها در زدن ضربه سر و دور کردن توپ با ضربه دقیق مهاجم حریف توام و دروازه میزبان باز شد تا در این دیدار نیز شاگردان قلعه نویی با گل خورده کار خود را به اتمام برسانند.

 


سه اشتباه مدافع ذوب آهن هرچند باعث از دست رفتن پیروزی های این تیم نشد اما سه کلین شیت را از دروازه بان ملی پوش این تیم گرفت تا در کوران رقابت با سایر دروازه بان های ملی پوش برای رسیدن به جام جهانی، رشید مظاهری نتواند بیشترین کلین شیت را به نام خود بزند تا لقب بدشانس ترین گلر این روزهای لیگ هفدهم را از آن خود کند. علاوه بر این در صورتی که حریف این تیم زمان کافی برای ادامه بازی داشت شاید می توانست اختلاف یک گل را با شاگردان قلعه نویی از بین ببرد و پیروزی را از این تیم بگیرد.


حال پیش از دیدار حساس سبزپوشان برابر استقلال تهران که سه امتیاز آن برای این تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است امیر قلعه نویی و کادرفنی ذوبی ها به همراه مدافعان این تیم قطعا بارها اشتباهات خود را آنالیز کردند تا در دیدارهای حساس این تیم باز هم یقه ذوبی ها را نگیرد. البته نباید فراموش کرد مدافعان ثابت ذوب آهن در بازی های اخیر جزء نفراتی هستند که پیش از این مورد تایید سرمربی تیم ملی هم بودند و در اردوهای این تیم نیز شرکت داشتند.

دیدگاه‌ها