کد خبر : 1503595 | 19 بهمن 1396 ساعت 10:09 | 57.1K بازدید | 0 دیدگاه

دلجویی از ملی پوشان و اعتراض ایران به IOC

هدیه‌ای که برای اسکی بازان المپیکی دردسرساز شد

سامسونگ ۴ هزار گوشی نسخه ویژه بازی‌های المپیک پیونگ‌چانگ ۲۰۱۸ را در اختیار کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری المپیک پیونگ‌چانگ ۲۰۱۸ قرار داده است

هدیه‌ای که برای اسکی بازان المپیکی دردسرساز شد

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته کمپانی سامسونگ به عنوان اسپانسر اصلی بازیهای المپیک زمستانی ٢٠١٨ پیونگ چانگ کره جنوبی از ارائه گوشی‌های هدیه این کمپانی به ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در بازی‌ها به دلیل تحریم‌های سازمان ملل امتناع کرد.


کمیته ملی المپیک امروز به این ماجرا ورود کرده و این موضوع را نقض آشکار روح المپیک و منشور المپیزم می داند که بر حضور ورزشکاران کشورهای سراسر دنیا در این رویداد بدون در نظر گرفتن ملیت، رنگ، دین، مذهب، نژاد و سیاست تاکید دارد.


از همین رو شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان با تنظیم و ارسال نامه هایی جداگانه به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ، کمیته ملی المپیک کره جنوبی و سفیر این کشور در این خواستار پیگیری و برخورد با تصمیم غیرالمپیکی کمپانی سامسونگ با کاروان اسکی ایران شد.


ضمنا شهنازی طی تماس با افتخاری سرپرست کاروان ورزشی کشورمان خواستار نامه نگاری و پیگیری موضوع از مسئولین ستاد برگزاری بازیها شد.


از سوی دیگر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دستور خرید گوشی برای ملی پوشان و دلجویی از آنان را به سرپرست کاروان اعزامی کشورمان ابلاغ کرد. رییس کمیته ملی المپیک ضمن اعلام  این خبر اظهار داشت: طی تماسی تلفنی با آقای افتخاری سرپرست کاروان اسکی مقرر شد تا ضمن پیگیری جدی اتفاق اخیر نسبت به خرید چهار گوشی و همچنین دلجویی از ورزشکاران اعزامی کشورمان اقدام شود.

 

دیدگاه‌ها