کد خبر : 1504534 | 23 بهمن 1396 ساعت 09:43 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

اظهارات جالب برترین مربی زن کشتی ایران

مرام پهلوانی زن و مرد نمی‌شناسد

برترین مربی زن کشتی ایران گفت: کشتی در خون ما ایرانی هاست و زنان و دختران مطمئن باشند با ورود به این رشته موفقیت های بزرگ در پیش دارند.

مرام پهلوانی زن و مرد نمی‌شناسد

به گزارش "ورزش سه"، حالا دیگر نزدیک به یک سال است که فعالیت زنان کشتی گیر در ایران رسما آغاز شده و اخیرا تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان هم با هدایت مربی اوکراینی اردوهای خود را در نقاط مختلف برپا کرده است.


فدراسیون کشتی فراست مبتدی را به عنوان برترین مربی زن کشتی ایران در سال ۹۶ معرفی کرده است. او که از چندی پیش در آماده سازی کشتی گیران زن تاثیر مستقیم داشت، در گفت و گو با وزارت ورزش صحبت های جالبی را به زبان آورده است.


مبتدی درباره نحوه حضورش در کشتی می گوید: «همسرم کشتی گیر است و من از طریق وی با این رشته آشنا شدم. آرزو داشتم وارد این عرصه شوم؛ اما شرایط برای ورود بانوان میسر نبود تا این که روزی با همسرم در ماشین رادیو گوش می کردیم که شنیدم کشتی آلیش رشته ای است که بانوان ایرانی نیز می توانند در آن فعالیت داشته باشند.


وی با بیان این که ازسال ۸۴ تا کنون در این رشته فعال است، افزود: از دوران کودکی و نوجوانی آرزوی مربی گری در سر داشتم و با تخیل این که شاگردانم را روی سکو ببینم لحظات خوشی برای خود می ساختم. پس از ورود به کشتی و بلافاصله بعد از این که به سن مربی گری رسیدم وارد این عرصه شدم و تا امروز نیز در این حیطه مشغول هستم.


مربی برتر کشتی سنتی بانوان در سال۹۶ دختران و زنان کشور را خطاب قرار داد و گفت: بُعد اول ورزش دست یابی به سلامت جسم و روح است و بُعد دوم که قهرمانی است اگر با پهلوانی همراه نباشد ارزشی نخواهد داشت.مرام پهلوانی زن و مرد نمی شناسد. از این رو در تلاشم این مهم را به شاگردانم آموزش دهم و اگر همین یک نکته را از من به یادگار داشته باشند برای همه عمر من کفایت می کند.


فراست مبتدی با بیان این که خاک کشتی دامن گیر است، اظهار داشت: کشتی در خون ما ایرانی هاست و زنان و دختران  مطمئن باشند با ورود به این رشته موفقیت های بزرگ در پیش دارند چرا که کشتی آلیش زودبازده است. تنها باید به لحاظ فرهنگی آماده سازی داشته باشیم که این مسیر در حال هموار شدن است.

 

دیدگاه‌ها