کد خبر : 1504540 | 23 بهمن 1396 ساعت 09:44 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

مهران حاتمی با فدراسیون جدید ادامه نمی‌دهد؟

بلاتکلیفی محض روی نیمکت تیم ملی بسکتبال

در فاصله ۱۰ روز مانده تا بازی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قزاقستان هنوز وضعیت کادرفنی مشخص نیست.

بلاتکلیفی محض روی نیمکت تیم ملی بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، ماراتن فینال لیگ برتر بسکتبال هم مثل بازی‌های نیمه‌نهایی این مسابقات به رقابت پنجم کشیده شد؛ اگرچه تکلیف جایگاه سومی لیگ برتر در همان سه مسابقه نخست با برتری پتروشیمی مقابل نفت آبادان مشخص شده بود.


بدین‌ترتیب قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها با هدایت مهران شاهین‌طبع امسال در رده سوم قرار گرفت؛ اما جدال برای رسیدن به جام‌ قهرمانی همچنان میان تیم‌های تهرانی و تبریزی ادامه دارد.


بعد از این‌که در دو مسابقه نخست به میزبانی تبریز، مهرام و شهرداری تبریز به تساوی یک بر یک رسیده بودند، در تهران هم این روند ادامه پیدا کرد. روزهای جمعه و شنبه دو بازی دیگر از فینال لیگ برتر بسکتبال به میزبانی سالن آزادی برگزار شد که مهرام در بازی اول و شهرداری تبریز در مسابقه دوم به برتری رسیدند تا بازی پنجم که روز سه‌شنبه در تبریز برگزار می‌شود، مشخص‌کننده قهرمان لیگ‌ برتر بسکتبال در‌ سال ٩٦ باشد.


البته این نتایج شاید خیلی به مذاق فدراسیون بسکتبال خوش نیامد چون قطعا مدیران فدراسیون علاقه داشتند تکلیف قهرمان لیگ برتر هر چه زودتر مشخص شود تا برنامه‌های تیم‌ملی را پیگیری کنند.


حالا در شرایطی فینال لیگ برتر رسما ٢٤ بهمن‌ماه در تبریز به پایان می‌رسد که تیم‌ملی باید ٣ اسفندماه در چارچوب انتخابی جام‌جهانی به مصاف قزاقستان آن هم در کشور حریف برود.


آسمانخراش‌های کشورمان که از دو بازی نخست یک برد و یک باخت در کارنامه دارند، اوایل اسفندماه دو بازی کلیدی مقابل قزاقستان و عراق خواهند داشت. عجیب این‌جاست که با وجود فرصت محدود برای آماده‌سازی تیم‌ملی هنوز وضع کادر فنی هم توسط ریاست جدید فدراسیون مشخص نشده است.


از مربیانی چون مصطفی ‌هاشمی، مهران حاتمی و مهران شاهین‌طبع به‌عنوان گزینه‌های اصلی نیمکت تیم‌ملی یاد می‌شود؛ اما رئیس فدراسیون ترجیح داده بعد از پایان لیگ از نام سرمربی جدید رونمایی کند.
جالب اینکه سایت فدراسیون بسکتبال شب گذشته از آغاز اردوی تیم ملی از ۲۶ بهمن ماه خبر داد. به گفته قاسمی، مدیر تیم ملی بسکتبال، سرمربی و کادرفنی جدید بعد از پایان لیگ برتر اعلام می شوند. محتوای این خبر نشان از تغییرات در کادرفنی تیم ملی دارد. در واقع به نظر می رسد فدراسیون دیگر قصد ادامه همکاری با مهران حاتمی به عنوان سرمربی تیم ملی را ندارد و سراغ گزینه های دیگر رفته است.
به هر حال باید دید در روزهای آینده بالاخره چه کسی به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال معرفی می شود و آیا فرصت آماده سازی یک هفته ای برای تیم ملی قبل از بازی مهم مقابل قزاقستان کافی است یا خیر.

دیدگاه‌ها