کد خبر : 1504693 | 23 بهمن 1396 ساعت 18:25 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور در جستجوی نهمین برد آسیایی

تیم فوتبال تراکتورسازی پنجمین دوره حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را دقایقی پیش آغاز کرد.

تراکتور در جستجوی نهمین برد آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتورسازی در نخستین بازی خود در فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا امروز دوشنبه 23 بهمن در عمان میزبان الاهلی عربستان است.

 

سابقه رویارویی این دو تیم به فصل 2015 برمی گردد که یکبار حریف عربستانی با دو گل پیروز شد و در دیگر بازی دو تیم به تساوی رسیدند. تراکتورسازی در چهار حضور قبلی، در نخستین دیدار دور گروهی سه بار میزبان بوده و هر سه بار پیروز شده و یک بار نیز در خانه حریف تن به شکست داده است. تراکتورسازی در لیگ قهرمانان تاکنون 8 بار به مصاف تیم های عربستانی رفته که دو پیروزی، یک مساوی و 5 باخت کسب کرده است.

 

در سال 2013 تراکتورسازی تبریز اولین حضور خود را در آسیا تجربه کرد. در این فصل سرخپوشان تبریزی با تیم های الشباب عربستان، الجیش قطر و الجزیره امارات همگروه شد و با کسب یک پیروزی، یک تساوی و چهار شکست در انتهای جدول قرار گرفت. از نتایج شاخص تراکتورسازی در این فصل می توان به برد 3 بر یک مقابل الجزیره امارات در روز نخست اشاره کرد.

 

1283038

 

سال 2014 دومین حضور پیاپی تراکتورسازی در آسیا بود. العین امارات، الاتحاد عربستان و لخویای قطر همگروه نماینده کشورمان بودند. سرخ پوشان تبریزی با یک برد دو مساوی و سه  باخت باز هم در جایگاهی بهتر از چهارمی گروه قرار نگرفتند. در این فصل نیز تراکتورسازی با پیروزی ارزشمند یک بر صفر مقابل الاتحاد عربستان رقابت ها را آغاز نمود اما در ادامه با دو مساوی و سه شکست در انتهای جدول قرار گرفت.

 

1283040

 

 

در سال 2015 تراکتورسازی سومین ناکامی متوالی آسیایی خود را تجربه کرد و با یک پیروزی، یک مساوی و چهار شکست مقابل الاهلی عربستان، الاهلی امارات و نسف قرشی ازبکستان باز هم در رتبه چهارم گروه قرار گرفت. از مهمترین نتایج  تراکتورسازی  برد خانگی یک بر صفر مقابل الاهلی امارات و شکست مقابل نسف قارشی ازبکستان در هر دو بازی رفت و برگشت با نتایج مشابه 2-1 بود.

 

1283042

 

در سال 2016 تراکتورسازی در چهارمین حضور متوالی خود در لیگ قهرمانان بالاخره موفق شد برای نخستین بار از گروه خود صعود کند. تراکتورسازی که با تیم های الهلال عربستان، پاختاکور ازبکستان و الجزیره امارات همگروه بود با چهار برد  و دو شکست تیم نخست گروه شد. از نتایج مهم تراکتورسازی در این فصل برد 2 بر صفر مقابل الهلال و پاختاکور و پیروزی 4 گله مقابل الجزیره امارات بود. در دور رفت یک هشتم نهایی تراکتورسازی بازی را 4 بر یک به النصر امارات واگذار کرد و در بازی برگشت نتوانست نتیجه ای بهتر از 3 بر یک کسب کند و از راهیابی به دور بعد بازماند.

 

1283043

 

در مجموع تبریزی ها چهار دوره در لیگ قهرمانان حاضر بوده اند که طی این ادوار در 26 بازی هشت برد به دست آوردند. 4 تساوی و 14 باخت حاصل کار این تیم در سایر بازی های آسیایی بوده است. امسال هم هدایت تی تی ها در آسیا به ارتغرول ساغلام ترکیه ای سپرده شده و باید دید او چگونه با این تیم نتیجه می گیرد.

دیدگاه‌ها