کد خبر : 1505075 | 25 بهمن 1396 ساعت 10:00 | 217.1K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور، میزبانی که میهمان بود

برای استقلال در السیب دام پهن کرده‌اند!

دیدار تراکتورسازی و الاهلی در شرایطی در عمان برگزار شد که با وجود میزبانی نماینده ایران اما تقریبا همه شرایط به سود سعودی ها بود؛ این ماجراها احتمالا برای استقلال هم در عمان تکرار می شود.

برای استقلال در السیب دام پهن کرده‌اند!

به گزارش "ورزش‌سه"، این روزها که چالش میان فدراسیون فوتبال با علی کریمی بالا گرفته و همه جا از مناظره جنجالی دوشنبه شب صحبت است، اشاره به اتفاقات قبل و در حین بازی تراکتورسازی و الاهلی عربستان بی ربط به مساله اصلی نیست. اتفاقاتی که با توجه به میزبانی اسمی تراکتورسازی در عمان هضم آن برای طرفداران فوتبال راحت نیست و نمی شود به سادگی از آن ها عبور کرد. سلسله کارشکنی هایی که از سوی مقامات عمانی انجام و باعث شد عملا عربستان میزبان مسابقه باشد و نماینده ایران به راحتی یک بازی خانگی خود را از دست بدهد. آن هم در حالی که تراکتورسازی و استقلال برای بازی با نمایندگان عربستانی خواهان حضور در قطر بودند اما این درخواست با مخالفت عربستان و تایید ای اف سی مواجه شد تا بار دیگر میزبانی در عمان را تجربه کنیم. 

 


4 مسئول تراکتور در فرودگاه ماندند!


کارشکنی مقامات کشور عمان از لحظه ورود کاروان تراکتورسازی به مسقط شروع شد؛ جایی که 4 نفر از همراهان این باشگاه به دلیل صادر نشدن ویزایشان توسط کشور عمان در فرودگاه ماندند وتلاش مسئولان باشگاه نیز کارساز نشد. در نهایت بعد از 24 ساعت رایزنی این افراد توانستند با دریافت ویزای یکروزه از فرودگاه به هتل محل اقامت تراکتورسازی بروند و در کنار تیم قرار بگیرند.

 


برخورد بد با خبرنگاران ایرانی!


خبرنگاران ایرانی حاضر در عمان در این سفر هرگز احساس میزبانی و حضور در خاک کشور خود را نداشتند. برخوردهای بدی که در نشست های قبل و بعد از بازی انجام شد به خوبی این موضوع را می رساند. وقتی خبرنگار "ورزش سه" در نشست خبری قبل از بازی از ربروف سرمربی الاهلی درباره چرایی نیامدن تیم عربستانی به ایران سوال کرد ناظر برگزاری نشست با لحنی تند و برخورد مناسب این سوال را سیاسی خواند و اجازه ادامه دادن نداد. این کارشکنی در حق خبرنگار "ورزش سه" و یک نفر دیگر از سوی مقامات کشور عمان ادامه داشت تا اینکه در روز بازی آی دی کارت مربوط به خبرنگاران برای آنها صادر نشد و آنها را با مشکلات زیادی مواجه کرد. جالب اینکه همان افرادی که مسئول صدور آی دی کارت بودند،به بهانه نداشتن آن خبرنگاران ایرانی را از نشست خبری بعد از بازی نیز بیرون کردند تا حاشیه ها به اوج برسد.

 


ورزشگاه پر از ایراد دور از استانداردهای لیگ قهرمانان


با اینکه خیلی ها انتظار داشتند حداقل بازی در ورزشگاه سلطان قابوس برگزار شود اما عمانی ها در تصمیمی عجیب و ناگهانی بدون اینکه دلیل قانع کننده ای داشته باشند، میزبانی از تراکتورسازی- الاهلی را به ورزشگاه آماتور السیب سپردند. ورزشگاه السیب که معماری آن شباهت زیادی به استادیوم هایی با قدمت 30، 40 ساله دارد، با مشکلات بسیار زیادی مواجه است. از کمبود سرویس های بهداشتی و نداشتن صندلی ثابت در قسمت VIP گرفته تا نبود اینترنت و ورودی های مشخص. اگر از در جنوبی ورزشگاه وارد آن شوید، تصورتان این است که می خواهید به یک زندان دخول کنید. درهای چوبی و کهنه را یکی پس از دیگری باید باز کنید و جالب اینکه در آخر شما را دقیقا می برد به کنار زمین! دقیقا همان جایی که ناظر بازی به شما می گوید نمی توانید در آنجا قرار بگیرید! مسئولان برگزاری مسابقه برای قسمت VIP صندلی از بیرون سفارش دادند و سپس آنجا را بعد از بازی تخلیه کردند و جالب اینکه هیچ امکانات رفاهی هم به غیر از یکی، دو آبسردکن که آبی گرم و شور را به مشتری اش تحویل می داد، وجود نداشت.  

 


برخورد بد دشداشه پوش های عمانی


مقامات عمانی حاضر در ورزشگاه که مسئول برقراری نظم و امنیت بودند با دیدن ایرانی ها تصور شان چنین بود که باید هرطور شده آنها را اذیت کنند. فریاد های دشداشه پوش های عمانی بر سر برخی ایرانی های حاضر در ورزشگاه از جمله اتفاقات عجیب مسابقه تراکتورسازی و الاهلی بود. 

 


بلیت فروشی پر از تبعیض


ماجرای بلیت فروشی مسابقه هم داستانی عجیب داشت؛ از روز قبل بازی تراکتورو الاهلی مسئولان برگزاری و همچنین مدیران باشگاه عربستانی بارها تاکید کردند که بیشتر از 10 درصد سکوهای ورزشگاه را می خواهند که این مساله با مخالفت تراکتوری ها مواجه شد. در نهایت هم قرار شد هواداران عربستانی فقط پشت یکی از دروازه ها استقرار یابند اما در طول بازی مشاهده شد که در قسمت های مختلف ورزشگاه عربستانی ها را نشستند و بازی را نظاره کردند. اگرچه بر اساس اعلام بلندگوی ورزشگاه السیب فقط 1053 بلیت از 11 هزار بلیت موجود فروخته شد اما از این تعداد هواداران تراکتورسازی حتی به 100 نفر هم نمی رسیدند!

 

 


مسئولان تراکتور پرچم به دست شدند!

 

تراکتورسازی از روزی که مشخص شد بازی با عربستانی ها باید در زمین بی طرف برگزار شود، خواهان برگزاری مسابقه در قطر شد. با این حال این اتفاق رخ نداد و تیم به عمان رفت. از این رو استقبال بسیار اندکی از بازی تیم تبریزی شد و این در حالی بود که اگر مسابقه در قطر بود، شرایط برای هواداران ایرانی فرق می کرد و تعداد بیشتری هوادار به ورزشگاه می رفتند. شرایط برای هواداران تراکتورسازی به قدری سخت بود که حتی برخی مسوولان تراکتورسازی مجبور شدند پرچم قرمز به دست بگیرند و بین هواداران بروند و شعار بدهند!

 


باند و میکسر عربستانی ها در ورزشگاه


در حالی که به لیدر تراکتورسازی اجازه ورود بلندگوی دستی داده نشده بود، هواداران عربستانی باند حرفه ای و میکسر به ورزشگاه آوردند و 90 دقیقه به آواز خوانی پرداختند. این درحالی است که ای اف سی ورود وسایل تولید صدا در ورزشگاه ها را ممنوع کرده اما ظاهرا این موضوع در ورزشگاهی که اسما میزبانش ایران بوده، برای عربستانی ها مشکل نداشته است. 

 


نگرانی بابت استقلال- الهلال


بازی تراکتورسازی و الاهلی با همه سختی هایی که برای تیم ایرانی داشت، تمام شد اما این ماجرا همچنان ادامه دارد. استقلال چندی بعد باید در همین ورزشگاه و با شرایط مشابه در آسیا با الهلال عربستان دیدار کند و هیچ بعید نیست کارشکنی ها برای آبی ها نیز تکرار شود. شانس بزرگ فوتبال ایران چنین است که فقط دو تیم عربستانی در آسیا حضور دارند. در چنین شرایطی یکبار دیگر حسرت عدم توانایی فدراسیون فوتبال در حل مناقشه با عربستان را می خوریم. اینکه بلد نیستیم از راه درست یک مساله فوتبالی را حل کرده تا تیم های ایرانی متضرر نشده و بتوانند از امتیاز میزبانی نهایت بهره را ببرند.

دیدگاه‌ها