کد خبر : 1505164 | 25 بهمن 1396 ساعت 16:34 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

رفت و برگشت میهمان هستیم؛

ربیعی: از نُرم قهرمان سال گذشته بالاتریم

سرمربی تیم بادران معتقد است که لیگ یک فصل جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

ربیعی: از نُرم قهرمان سال گذشته بالاتریم

محمد ربیعی سرمربی تیم بادران در گفتگو با "ورزش سه" در خصوص کسب پیروزی 4 بر صفر برابر راه آهن گفت: در ابتدا خسته نباشید می گویم به مجموعه تیم راه آهن که تیم بسیار خوبی بودند و بازی بسیار خوبی ارائه داده اند.


ربیعی ادامه داد: ما در این بازی تغییر سبک داشتیم و مجبور شدیم به خاطر شرایط چمن زمین تیم راه آهن سیستم خود را تغییر دهیم که خوشبختانه موفقیت آمیز بود.


وی در مورد نزدیکی جدول رده بندی لیگ یک و توقف صدرنشین لیگ مقابل خونه به خونه یکی از رقیبان بادران خاطرنشان کرد: اینکه جدول مسابقات نزدیک می شود بحث دیگری است. برنامه ما این بود که از 5 دیدار گذشته 10 امتیاز بگیریم که 9 امتیاز گرفتیم. در واقع من کار خودم را می کنم و به تیم های دیگر کاری ندارم.


ربیعی در خصوص عدم نتیجه گیری مناسب بادران در هفته های اخیر و افت این تیم، افزود: ما افت نداشتیم و تیم ها خوب هستند. شما ببینید که تیم هایی نظیر آلومینیوم اراک و شهرداری تبریز که رشد محسوسی داشته اند و ما با آن ها بازی کردیم و نتایج هم مشخص است، در هفته های بعدی چه نتایجی گرفته اند. ضمن اینکه ما بدشانسی هایی هم داشتیم. مثلا در مقابل فجرسپاسی در دقایق پایانی پنالتی از دست دادیم و اگر این اتفاقات در دیدار برابر تیم های فجرسپاسی، آلومینیوم و شهرداری تبریز رخ نمی داد، الان می توانستیم شرایط بهتری داشته باشیم و شاید الان در یک قدمی صدر بودیم.


سرمربی تیم بادران در خصوص فشردگی بازی ها بیان کرد: شهرداری تبریز و آلومینیوم اراک تیم های احیا شده نیم فصل دوم هستند. در لیگ بازی آسانی وجود ندارد و این حرکات سینوسی تیم ها قطعا ادامه دار خواهد بود. من سعی می کنم تمرکزم را حفظ کنم و این دو سه هفته هم همین کار را کردم تا بدون پرداختن به حواشی کارم را انجام دهم.

 

ربیعی در خصوص مدعیان کسب سهمیه صعود به لیگ برتر افزود:  7، 8 تا شانس دارند و خیلی تیم ها هم ساختار بهتری پیدا کرده اند. مثلا ما با ملوان مساوی کردیم و همین ملوان روز گذشته سه گل به تیم نساجی زد. بازی ها همه سنگین است و هیچ بازی آسانی وجود ندارد.

 

سرمربی تیم بادران در پاسخ به این سوال که باتوجه به فاصله گرفتن تیم ها در جدول های لیگ هایی نظیر ایران و انگلیس فشردگی لیگ به دلیل ضعف فنی تیم ها و عدم وجود تیم های قدرتمند نیست، خاطرنشان ساخت: شما نمی توانید لالیگا را با لیگ یک ایران مقایسه کنید. شما باید کیفیت لیگ ها را با مختصات استعدادی مقایسه کنید، مثلا در انگلیس فاصله وجود دارد یا کشورهای دیگر هم این اتفاق رخ داده است. معمولا تعداد بازی ها ضرب در 2 می شود، مثلا قهرمان سال گذشته لیگ یک که پارس جنوبی بود میانگین 1.82 امتیاز در هر بازی گرفت. الان تیم من از 23 بازی 43 امتیاز گرفته و در واقع امتیاز قهرمان سال گذشته را گرفته است. 43 امتیاز از 23 بازی نشان می دهد، که ما میانگین امتیاز 1.86 داریم که 0.4 بالاتر از نرم سال قبل است.


وی ادامه داد: من سال گذشته از 18 بازی 33 امتیاز گرفتم و حالا  از 23 بازی 43 امتیاز. در واقع میانگین امتیازاتی که گرفته ام 1.90 بوده که نشان می دهد از میانگین امتیازات تیم قهرمان فصل گذشته بیشتر است، اما این نمی تواند به شما ضمانت بدهد، چون من معیار قهرمانی را با توجه به سال قبل گرفتم ولی الان دوم هستیم و این نشان می دهد که لیگ یک نسبت به سال گذشته رشد داشته است.


ربیعی افزود: ضمن اینکه در فصل زمستان با تغییرات زیادی روبرو می شویم. ما یک هفته تمرین نکردیم و نتیجه بدش را هم گرفتیم. شما دیدار خونه به خونه را هم که مشاهده کنید به وضوح متوجه تاثیر بسیار زیاد شرایط آب و هوایی در شکل بازی می شوید.


سرمربی بادران با اشاره به تیم های پرهوادار لیگ یک تاکید کرد: تیم ما در میان 5 تیم مدعی لیگ یعنی خونه به خونه، نساجی مازندران، نفت مسجد سلیمان و  فجرشهید سپاسی کمترین بهره وری از امتیازات میزبانی را داشته است. در بازی این تیم ها هواداران زیادی به ورزشگاه می آیند ولی  ما در ورزشگاه خانگی 50 تا 100 هوادار داریم. ما در واقع رفت و برگشت میهمان هستیم و این کار ما را سخت تر می کند. از طرفی می گویند بادرانی‌‍‌ها هزینه می کنند. ولی من می گویم ما جز 6 تیم اول  تیم های پرهزینه لیگ یک هم نیستیم، ولی دوست ندارم مدام این موضوع را تکرار کنم، چرا که کار خودم هم زیر سوال می رود. برای همین تمرکزم را روی کارم می گذارم. در مجموع لیگ بسیار سختی داریم و امیدوارم بتوانیم با تلاشی که مجموعه باشگاه و مدیران انجام می دهند، در پایان به لیگ برتر صعود کنیم.

دیدگاه‌ها