کد خبر : 1506270 | 01 اسفند 1396 ساعت 09:35 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکن محبوب برانکو در نبرد باستاره اسپانیایی 

روز اکشن دو جانبه برای ربیع خواه

محسن ربیع خواه که همواره با انتقادهای هواداران و کارشناسان فوتبال مواجه بوده، روز آینده این فرصت را دارد تا به کلیشه های موجود پایان دهد.

روز اکشن دو جانبه برای ربیع خواه 

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته که السد قطر در مرحله ی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا میهمان استقلال در ورزشگاه آزادی بود، علیرضا منصوریان سرمربی وقت استقلال از امید نورافکن که در آن مسابقه در پست هافبک تدافعی به کار گرفته شده بود، به عنوان یارگیر مستقیم ژاوی هرناندز استفاده کرد و در مجموع این بازیکن جوان موفق شد در جدال با ژاوی پیروز از زمین مسابقه خارج شود؛ هر چند نمایش ستاره‌ی سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا در مقابل استقلال قابل توجه بود ولی مهار این بازیکن را می توان یکی از دلایل حذف السد در پلی آف فصل گذشته دانست.


حالا پس از سپری شدن یک سال روز آینده نماینده ی دیگر کشور ایران باید مقابل السدی قرار بگیرد که ژاوی هرناندز را در اختیار دارد و محسن ربیع خواه می تواند با نمایش خود نتیجه ی این دیدار را تحت تاثیر قرار دهد.


با توجه به سیستمی که مربیان دو تیم السد و پرسپولیس استفاده می کنند (السد با سیستم 3-3-4 مقابل حریفان صف آرایی می کند و پرسپولیس با سیستم 2-4-4 خطی)، محسن ربیع خواه و البته زوج او که از بین ماهینی و کامیابی نیا انتخاب می شود، بازیکن‌های اصلی برای کنترل ژاوی هرناندز و بازیکنان تهاجمی تیم میزبان به شمار می روند، که قصد بازیسازی و ارسال پاس های عمقی به پشت خط دفاعی پرسپولیس را دارند.


ربیع خواه همواره طی دوران حضور در پرسپولیس منتقدان پرشماری داشته که سبک بازی او را زیر سوال برده اند. با این وجود برانکو ایوانکوویچ همواره پشتیبان بازیکن کم حاشیه و سر به زیر خود بوده و در اولین دیدار برابر نسف قارشی نیز مانند همیشه ربیع خواه یکی از یازده بازیکن اصلی او بود و آمار جالبی از خود به جای گذاشت.


ربیع خواه مقابل نسف قارشی 68 پاس با دقت 92 درصد ارسال کرد، که از این تعداد 8 پاس به صورت بلند ارسال شد. ضمن اینکه سه بار نیز با تکل های موفق خود توپ را از اختیار بازیکنان نسف قارشی خارج کرد و 4 بار نیز با قطع توپ حریف به خط دفاعی تیمش کمک کرد. ربیع خواه در مقابل نماینده ازبکستان در بخش تهاجمی نیز یک پاس کلیدی برای هم تیمی های خود ارسال کرد، تا آمار قابل توجهی از خود به جا بگذرد و سرخپوشان با پیروزی پر گل از اولین مسابقه خارج شوند.

 

1284653

1284654


در سوی دیگر تیم السد در شرایطی با پیروزی 2 بر 1 مقابل الوصل امارات مسابقه را خاتمه داد، که ستاره ی اسپانیایی این تیم مثل همیشه تاثیر زیادی در نتیجه به دست آمده داشت و یکی از گل های این تیم روی پاس او به دست آمد. علاوه بر این ژاوی 57 پاس با دقت 91 درصد ارسال کرد و 2 بار نیز به سمت دروازه شوت زد که یکی از این شوت ها در قاب دروازه جای گرفت ولی دروازه بان حریف با واکنش خود مانع از گلزنی این بازیکن شد، تا ژاوی باز هم در یک مسابقه ی حساس دیگر توانمندی های خود را به اثبات برساند.

 

1284655

1284656


مانند بسیاری از بازی هایی که در فوتبال دنیا برگزار می شود و در آن ستاره ها سرنوشت بازی را تعیین می کنند، روز آینده ژاوی تاثیرگذارترین بازیکن السد به شمار می رود و در صورتی که ربیع خواه بتواند از کنترل این بازیکن سربلند بیرون بیاید، می تواند بیشتر از گذشته  جای خود را در دل هواداران پرسپولیس و البته منتقدانش باز کند.

دیدگاه‌ها