کد خبر : 1506544 | 02 اسفند 1396 ساعت 09:48 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

شبی که کاپیتان هم خوب نبود

وظیفه مهم سیدجلال در بازگشت پرسپولیس

حضور تمامی عناصر دفاعی مورد نظر برانکو هم نتوانست مانع از شکست سنگین پرسپولیس در دوحه شود.

به گزارش "ورزش سه" پرسپولیس بعد از باخت به الهلال در لیگ قهرمانان فصل قبل، تیمی متفاوت شد. برانکو آرام آرام تغییر سیستم داد و با اضافه کردن یک هافبک دفاعی ضریب شکست تیمش را پایین آورد. با این حال این تیم در بازی برابر السد در دوحه با نتیجه سنگین سه بر یک شکست خورد. این اتفاق درحالی رخ داد که پرسپولیس در سازمان دفاعی اش تمامی نفرات مورد نظر برانکو را داشت. ماهینی ، انصاری در کناره ها و شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی در دفاع میانی چهار بازیکن اصلی خط دفاع پرسپولیس در این بازی حضور داشتند ولی نتوانستند مانع از شکست سنگین تیمشان شوند. 

 


پرسپولیس اما هنوز از دو بازی سه امتیاز و شانس این که بتواند در گروهش موفق شود را دارد. اما این تیم برای موفقیت در مرحله گروهی و بازی های آینده باید از بازی با السد درس بگیرد و در این راه نقش سیدجلال حسینی به عنوان کاپیتان و مهره کلیدی خط دفاعی تیم در بازگشت این تیم مهم به نظر می رسد. پرسپولیس در بازی برابر السد یک تیم بیش از حد هیجانی و حتی عصبانی بود. اما نکته ای که در این بازی به چشم آمد، حضور کمرنگ سیدجلال به عنوان کاپیتان و بزرگ تیم در کنترل این فضای عصبی و هیجانی بود که کاملا به ضرر پرسپولیس تمام می شد. برخلاف بازی های قبلی سیدجلال نیز انگار مثل دیگر بازیکنان و حتی برانکو در بازی حل شده بود. 

 


با این وجود سید جلال می تواند  پرسپولیس را برای بازگشت به گروه و لیگ قهرمانان کمک کند. پرسپولیس در میان تیم های ایرانی و حتی آسیایی در دو فصل اخیر یکی از بهترین ساختارهای تدافعی را داشته و گل های کمی خورده است اما گاهی مثل بازی با الهلال و یا همین السد این ساختار دفاعی از هم گسیخته شده است. بی تردید حضور سیدجلال حسینی در ترکیب خط دفاعی یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس به خصوص در فاز دفاعی بوده است و این دو موضوع مهم را نشان می دهد: یکی اینکه سیدجلال در بازی با السد نتوانسته آن نقش همیشگی اش را ایفا کند و موضوع دوم این است که کاپیتان می تواند در بازگشت پرسپولیس به لیگ قهرمانان نقش اصلی را ایفا کند.

 

دیدگاه‌ها