کد خبر : 1506679 | 02 اسفند 1396 ساعت 16:52 | 26.9K بازدید | 0 دیدگاه

تعویض های پرسپولیس دیر انجام شد

پیوس: برانکو از کریم باقری بیشتر مشورت بگیرد

مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است سرخپوشان مقابل السد شادابی و طراوات همیشگی را نداشتند.

پیوس: برانکو از کریم باقری بیشتر مشورت بگیرد

به گزارش "ورزش سه"، فرشاد پیوس مهاجم و کاپیتان اسبق پرسپولیس بعد از شکست سه بر یک این تیم مقابل السد به خبرنگار ما گفت: وقتی بازی را می دیدیم انگار به پای بازیکنان وزنه بسته بودند و خیلی کند بودند. پرسپولیس آن شادابی و طراوت همیشگی را نداشت و به لحاظ فوتبالی یک 90 دقیقه بد را تجربه کرد.


او ادامه داد: به نظرم السد با شناخت خوبی به مصاف پرسپولیس آمده بود و برای تمام دقایق بازی برنامه داشت. آن ها مرکز زمین را از پرسپولیس گرفته بودند و بازی مالکانه این تیم قطری باعث شد شاگردان برانکو نتوانند موقعیت سازی کنند. در این بازی فکر نمی کنم مهاجمان پرسپولیس صاحب موقعیت مسلم گلزنی شده باشند و همه حملات آنها قبل از رسیدن به دروازه السد دفع می شد.


پیوس با انتقاد از تعویض های دیر هنگام برانکو تصریح کرد: وقتی ضریب اشتباهات بین بازیکنان زیاد است و ارتباط بین خطوط سه گانه برقرار نمی شود، باید روند تیم را تغییر داد. اما برانکو طبق معمول دیرهنگام دست به تعویض می زند و روی تاکتیک هایش اصرار می ورزد. البته نمی توان ایرادی گرفت چون او با همین روش در لیگ برتر نتیجه گرفته است.


وی افزود: به نظرم برانکو باید از تجربیات کریم باقری بیشتر استفاده کند. کریم تجارب زیادی در آسیا دارد و می تواند در ارنج تیم مشاوره های خوبی بدهد؛ اما متاسفانه برانکو کمی خودمحور است و به نظر می رسد کمتر اهل مشورت است.


پیشکسوت پرسپولیس در مورد عدم کنترل ژاوی توسط هافبک های پرسپولیس گفت: پرسپولیس با سیستم 4-4-2 خطی بازی می کرد و با توجه به اینکه 2 هافبک دفاعی در زمین حضور داشت، ژاوی پشت سر اینها می آمد و توپ می گرفت. السدی ها همه توپ های خود را به ژاوی می رساندند تا این بازیکن توپ پخش کند. اگر آرایش هافبک ها به شکل لوزی بود می شد او را منطقه ای کنترل کرد. یعنی هر بازیکنی که نزدیک به ژاوی بود، او را پرس می کرد.


او در مورد نیمکت نشینی محسن مسلمان گفت: مسلمان بازیکن خوبی است و به درد تیم می خورد. اینکه او باید در ترکیب باشد یا نه را تنها برانکو تشخیص می دهد نه من و شما. ولی مسلمان هم باید بداند در زمین باید کارهایی را انجام بدهد که سرمربی از او خواسته نه کار دیگری!


مهاجم سالهای دور پرسپولیس در مورد عملکرد مهدی طارمی در الغرافه گفت: مهدی بازیکن کاملی است و توانایی بازی در اروپا را دارد. اما او بی تجربه است و خودش را وارد حواشی می کند. او می توانست خیلی بیشتر از اینها مفید باشد و با یک انتخاب درست فوتبالش را در اروپا ادامه بدهد. باید منتظر بمانیم و عملکرد او را تا پایان لیگ قهرمانان آسیا ببینیم؛ ولی فکر می کنم طارمی یکی از بازیکنان ما در جام جهانی باشد.
پیوس در پایان یادآور شد: برانکو باید شرایط روحی روانی تیمش را به اوج بازگرداند و بازیکنان را برای ادامه راه در لیگ و اسیا آماده کند. بالاخره روز بد برای همه تیم ها وجود دارد و با این باخت چیزی از ارزشهای بچه ها کم نمی شود. بهرحال هنوز 4 بازی دیگر باقی مانده و 12 امتیاز دیگر وجود دارد و با یک باخت همه چیز تمام نشده است.

دیدگاه‌ها