کد خبر : 1507573 | 06 اسفند 1396 ساعت 12:26 | 210.4K بازدید | 0 دیدگاه

10 تصویر جذاب از عقاب آبی ها در دربی

آن پنالتی، آن تک به تک، آن ایسلندی!

مهدی رحمتی برابر پرسپولیس روز پنجشنبه سیزدهمین دربی خود را تجربه می کند.

آن پنالتی، آن تک به تک، آن ایسلندی!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رحمتی در نیم فصل دروازه بان نیمکت نشین استقلال بود و شایعات زیادی پیرامون انتقال او به تیم های مدعی لیگ برتر شنیده می شد. دروازه بان و کاپیتان استقلالی ها در شرایطی بدترین روزهای خود را سپری می کرد که رقیب او هفته به هفته به ثبت رکوردی تاریخی نزدیک تر می شد و حتی بسیاری حسینی را شایسته حضور در جام جهانی می دانستند اما با این وجود رحمتی تصمیم گرفت تا نیمکت نشینی استقلال را به شماره یکی دیگر تیم های لیگ برتری ترجیح دهد و در کمتر از دو ماه مزد تصمیم درست خود را گرفت.


کاپیتان استقلال از بازی با پدیده فیکس شد و سه بازی خوب را پشت سر گذاشت تا با استقلال راهی فینال حذفی شد. او سپس برابر الهلال به عنوان دروازه بان اول در ترکیب آبی ها برابر الهلال قرار گرفت تا این بار دستاورد بزرگ آقای کلین شیتی آسیا را از آن خود کند و حالا به دنبال سومین ماجراجویی مهم خود در دربی است که البته حتی در صورت عدم محرومیت حسینی، باز هم رحمتی گزینه اول شفر بود. دروازه بان اول آبی ها در دربی، سابقه تلخ، شیرین و طولانی در بازی بزرگ فوتبال ایران دارد که در ادامه قاب های ماندگار او را بررسی خواهیم کرد:

 

 

1-    شروع بد با دوست قدیمی در دربی


رحمتی و معدنچی به واسطه حضور در فجرسپاسی دوستی دیرینه ای داشتند تا رحمتی اولین گل خود در دربی ها را از یکی از دوستان خود دریافت کند. شیطنت رحمتی در هنگام ارسال ضربه کرنر و خروج او باعث شد تا معدنچی با تیز هوشی دروازه استقلال را باز کند و همین موضوع باعث شد تا یک شروع بد برای رحمتی رقم بخورد.

 

 

2-پنالتی از دست رفته محمد نوری و اولین کلین شیت

 

1286048


استقلال در دوران حضور مظلومی دربی های موفقی را سپری می کرد و در فصل دوم حضور مظلومی، رحمتی دروازه بان اول این تیم بود.
محمد نوری در دربی هفتاد و یکم این فرصت را داشت تا جلوی رسیدن شکست های پرسپولیس در دربی به عدد 4 را بگیرد؛ اما ضربه پنالتی او برابر مهدی رحمتی به بیرون رفت تا اولین کلین شیت رحمتی در دومین دربی رقم بخورد.

 

 

3-خاطرات تلخ از زاید و روز بد رحمتی و مدافعان

 

1286047


استقلال در 10 دقیقه برد خود را با شکست عوض کرد تا رحمتی تلخ ترین روز خود در دربی را تجربه کند. آبی ها برابر حریف 10 نفره خود نتوانستند از برتری دو گله دفاع کنند تا یازده استقلالی حاضر در زمین، روز بسیار بدی را سپری کنند.
رحمتی در چهارمین دربی خود نتوانست به آبی ها کمکی کند و همین موضوع باعث شد تا او نیز در این شکست تاریخی نقش آفرینی کند.

 

 

4-آغاز روند کلین شیت های متوالی رحمتی با امیر قلعه نویی

 

1286049


لیگ دوازدهم امیر قلعه نویی سرمربی استقلال شد و رحمتی همچنان دروازه بان اول فوتبال ایران بود. رحمتی در چهار دربی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا با 4 کلین شیت پی در پی در دربی خود را تبدیل به یکی از بهترین دروازه بان های این دیدار تاریخی کند. کاپیتان حال حاضر استقلالی ها در 12 مسابقه موفق به ثبت 7 کلین شیت شده است.

 

 

5- واکنش تکرار نشدنی برابر عالیشاه

 

1286050


استقلال آماده برابر پرسپولیس سراسر انگیزه و سیاه پوش قرار گرفته بود. تیم برانکو مسلط بر زمین بود اما مهدی رحمتی با دو سیو عالی استقلال را در نیمه اول حفظ کرد. واکنش تماشایی او برابر ضربه عالیشاه در موقعیت تک به تک مطمئنا یکی از لحظات تکرار نشدنی دربی خواهد بود. البته رحمتی در ثانیه پایانی بازی برابر دربی هشتاد و یکم برابر مهاجمان پرسپولیس تسلیم شد اما مطمئنا این دربی یکی از روزهای فوق العاده رحمتی بود.

 

 

6-مهار پنالتی طارمی برای جلوگیری از فاجعه

 

1286052


هر چند استقلال در دربی هشتاد و دوم سنگین ترین شکست تاریخ دربی خود بعد از انقلاب را متحمل شد اما شاید اگر رحمتی دروازه بان استقلال نبود، این دربی نتیجه ای اسفناک تر داشت. دروازه بان استقلال در شرایطی که بازی با دو گل به نفع حریف در جریان بود، توانست پنالتی طارمی را مهار کند تا استقلال نیمه اول را با شکست دو گله به رختکن برود. او در نیمه دوم نیز چند مرحله ناجی دروازه استقلال شد اما تیم برانکو به اندازه ای قوی بود که استقلال با 4 گل شکست بخورد.

 

 

7- یک واکنش تماشایی برای ابقای منصوریان

 

1286053


دربی هشتاد و سوم، اولین دربی منصوریان بود. سرمربی استقلال شروع بدی داشت و بسیاری دربی را آخرین فرصت او می دانستند. جدی ترین موقعیت پرسپولیس دقایق پایانی با پرتاب یک اوت رقم خورد اما رحمتی با یک واکنش تماشایی توانست ضربه کامیابی نیا را مهار کند تا استقلال با تساوی زمین مسابقه را ترک کند و البته منصوریان در تیم ابقا شود. میرزایی گزارشگر این دیدار عکس العمل رحمتی را فوق واکنش نامگذاری کرد و بعد از این صحنه به تمجید از رحمتی پرداخت.

 

 

8-باز هم طارمی و رحمتی که برنده شد

 

1286045


پرسپولیس صدرنشین با دو اختلاف از استقلال عقب افتاده و نیمه دوم سرتا پا حمله است. بهترین فرصت باز هم نصیب طارمی می شود اما مهدی رحمتی در موقعیت تک به تک موفق شد آقای گل فوتبال ایران را نگه دارد تا استقلالی ها برتری دو گله خود را زود از دست ندهند.

 

 

9-دربی مهم تر از برادری

 

1286046


رحمتی به دلیل درگیری با صمیمی ترین دوست فوتبالی خود از زمین مسابقه اخراج شد. دروازه بان استقلال بعد از برخورد با جلال حسینی و درگیری با او با کارت زرد داور مسابقه جریمه شد و دقایقی بعد ادامه درگیری باعث اخراج رحمتی شد تا استقلالی ها دقایق پایانی را 10 نفره ادامه دهند.
رحمتی در این بازی با بازیکنی درگیر شد که نقش برادر او در فوتبال را دارد تا به این ترتیب نشان دهد دربی از برادری هم برای او مهم تر است.

 

 

10- جشن بزرگ پیش چشم هواداران

 

1286051


پایان مسابقه برای رحمتی همراه با یک جشن بزرگ بود. او سپس در مصاحبه های خود گفت که با بازیکنان تصمیم داشتند تا شکست 4 گله فصل قبل را جبران کنند و به همین دلیل از این برد بزرگ بسیار خوشحال هستند. رحمتی در پایان بازی نفر اول جشن آبی ها بود و البته بعد از این اتفاقات حسابی از سوی کمیته انضباطی نقره داغ شد.

دیدگاه‌ها