کد خبر : 1508254 | 09 اسفند 1396 ساعت 12:38 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

در سال ۲۰۱۸ رکوردهای بهتری ثبت می کنم

هاشمی: با طلای جهان تازه بین مردم شناخته شدم!

قهرمان دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری جهان گفت: مسئولیت قهرمان جهان به دوش من است و امیدوارم بتوانم بار دیگر آن را تکرار کنم تا دل مردم شاد شود.

هاشمی: با طلای جهان تازه بین مردم شناخته شدم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی وزنه برداری از ابتدای هفته جاری تمرینات خود را برای رویدادهای مهم سال آینده آغاز کرده است. این در حالی است که پولادمردان خوب می دانند با توجه به کسب عنوان قهرمانی در سال ۲۰۱۷ کار سختی برای تکرار این عنوان پیش رو خواهند داشت. 
علی هاشمی، وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان که برای اولین بار توانست روی سکوی قهرمانی جهان در آمریکا بایستد، حالا به عنوان یکی از ملی پوشان پرامید به کار خود ادامه می دهد.


در حاشیه اردوی تیم ملی وزنه برداری با علی هاشمی همکلام شدیم که در ادامه مشروح صحبت های وی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

 


امیدوارم ماهشهر اردوی خوبی باشد
اردوی تیم ملی چند روزی است آغاز شده و فعلا نمی توانیم نظر خاصی درباره شرایط اردو بدهیم. فعلا راهی ماهشهر هستیم و قرار است تا چند هفته تمرینات خود را در این شهر پیگیری کنیم. امیدوارم این اردو برای وزنه برداران مثمرثمر باشد و بتوانیم آمادگی خود را بالاتر ببریم. 

 


مصدومیت همیشه با وزنه برداران هست
من بعد از مسابقات جهانی مصدومیت هایی داشتم. مثلا کتفم خیلی مرا اذیت می کرد و زانوهایم نیز مشکل داشت. البته این آسیب دیدگی ها حتی از بازی های داخل سالن آسیا با من بود و با آنها کنار آمدم تا مسابقات جهانی را پشت سر بگذارم. بعد از این رقابت ها هم که لیگ را در پیش داشتیم و چون به تیم بیمه رازی تعهد داشتم، برای این تیم روی تخته رفتم. در یک ماه اخیر هم سراغ درمان رفتم و چند آمپول در کتفم زدم و فیزیوتراپی کردم. البته آسیب دیدگی همیشه با تمام وزنه برداران هست و باید به این وضعیت عادت کنیم. 

 

1286596

 


هیچ کدام از وعده ها عملی نشد
هم من شخصا مدال طلای جهان را برای اولین بار گرفتم و هم با تیم ملی برای نخستین بار قهرمان جهان شدیم. با این حال متاسفانه مسئولانی که وعده داده بودند، اکثرا به وعده های خود عمل نکردند. وقتی قبل از اعزام مسئولان شهری و استانی به یک ورزشکار قول پاداش می دهند، ما توقع داریم بعد از گرفتن مدال این وعده ها عملی شود. 

 


مسئولیت قهرمانی جهان روی دوشم است
تغییری که بعد از اتفاقات خوب مسابقات جهانی در زندگی من رخ داده، این است که خودم انگیزه ام بیشتر شده و بار مسئولیتی که روی دوشم هست را بیشتر احساس می کنم. به هر حال مسئولیت قهرمان جهان به دوش من است و امیدوارم بتوانم بار دیگر آن را تکرار کنم تا دل مردم شاد شود. 

 


مردم خیلی بیشتر مرا شناختند
وقتی یک ورزشکار آن هم در رشته پرمدال وزنه برداری، قهرمان جهان می شود، نگاه مردم نسبت به او تغییر می کند. من هم قطعا با مدال طلایی که در آمریکا آوردم، بیشتر از قبل دیده شدم و حس می کنم خیلی ها با نام من بعد از این اتفاق آشنا شدند. اگر هم من موفقیتی به دست آوردم، قطعا به خاطر دعای همین مردم است. اینکه الان نسبت به چند ماه قبل بیشتر دیده می شوم، فقط مسئولیتم را سنگین تر می کند. 

 


در ۲۰۱۸ رکوردهای بهتری ثبت می کنم
من در المپیک ۲۰۱۶ در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه می زدم و در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتم که یک وزن بالاتر بیایم. به خاطر همین هنوز به قدرت کامل نرسیده بودم و وزنم نیز کامل نشده بود. با این حال توانستم مدال طلا را کسب کنم. اگر هم نمایندگان برخی از کشورها امسال نبودند، به خاطر نمونه های مثبت دوپینگشان بود؛ پس حقشان نبود که آنجا باشند. امیدوارم این کشورها از سال آینده سالم به رقابت ها بیایند و در فضایی یکسان با هم رقابت کنیم. من تلاشم را می کنم که سال ۲۰۱۸ از رکوردهایی که در سال ۲۰۱۷ زدم، بهتر عمل کنم.

دیدگاه‌ها