کد خبر : 1508263 | 09 اسفند 1396 ساعت 12:12 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

پاکدامن: تلویزیون پخش می کرد، حواله ماشین می گرفتیم!

سنت‌شکنی ایران از زبان پدیده شمشیربازی

نفر سوم جام جهانی شمشیربازی گفت: در بخش تیمی نیز با کمک تمامی بازیکنان توانستیم نتیجه فوق العاده ای را بگیریم.

به گزارش "ورزش سه"، علی پاکدامن که در چند سال اخیر زیر سایه نام مجتبی عابدینی در شمشیربازی قرار داشت، در یک سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و در جام جهانی لهستان که چند روز قبل به پایان رسید، به اولین مدال برنز خود در این سطح رسید.


پاکدامن که با این عملکرد درخشان به رده یازدهم برترین شمشیربازان جهان رسیده، همراه با تیم ملی ایران هم در این رقابت ها به یک عنوان تاریخی یعنی نایب قهرمانی در جام جهانی دست یافت.


به همین بهانه با علی پاکدامن، نفر اول شمشیربازی ایران در رنکینگ جهانی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های وی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

 


در حضور قهرمان های جهان و المپیک سوم شدم


هر سال ۵ دوره جام جهانی شمشیربازی برگزار می شود که برترین تیم ها و نفرات در آن شرکت می کنند. در این دوره هم ۲۰۵ شمشیرباز و ۲۸ تیم به لهستان آمده بودند که همه از قهرمان های المپیک و جهان بودند. خدا را شکر می کنم که با کمک مربی و لطف خدا توانستم برای اولین بار مقام سوم جام جهانی را کسب کنم.

 

1286601

 


در بخش تیمی سنت شکنی کردیم


در بخش تیمی نیز با کمک تمامی بازیکنان توانستیم نتیجه فوق العاده ای بگیریم. ما اوکراین را در دور اول شکست دادیم و سپس ایتالیا که جزو تیم های بزرگ جهان است را از پیش رو برداشتیم. مجارستان را هم برای رسیدن به فینال بردیم که تیم سوم رنکینگ جهانی است و چند قهرمانی جهان و المپیک در ترکیب خودش دارد. در فینال هم به کره باختیم که رنک اول جهان است و واقعا تیم قدرتمندی محسوب می شود. در اکثر دوره های قبلی جام جهانی کره، ایتالیا و مجارستان اول تا سوم شدند و در این دوره در واقع ایران توانست سنت شکنی کند و نایب قهرمان شود. 

 


تلویزیون پخش می کرد، حواله ماشین می گرفتیم!


متاسفانه با اینکه شمشیربازی کار بزرگی انجام داد؛ به اندازه کافی این اتفاقات بازتاب نداشت. مطمئنم اگر بازی های ما را تلویزیون نشان می داد و مردم به قدرت تیم های مقابل ما اشراف داشتند، جوی کاملا حماسی به وجود می آمد. به هر حال ما تیم هایی را شکست دادیم که سال هاست در دنیا حرف اول را می زنند. شاید در صورت پخش تلویزیون توجه به ما خیلی بیشتر می شد و مثل والیبالیست ها یک حواله ماشین هم می گرفتیم! خیلی از شبکه های معتبر خارجی این رقابت ها را پخش می کردند و امیدوارم در آینده این اتفاق در ایران هم رخ دهد.  

 


سر نخواستن شمشیربازی دعواست


متاسفانه همانطور که سرمربی تیم ملی بارها گفته است، ما کمبودهای زیادی برای رقابت در سطح اول جهان داریم. نه از اسپانسر خبری هست و نه سالن اختصاصی شمشیربازی داریم. حتی بعد از نایب قهرمانی در جهان و سومی من در بخش انفرادی هیچ مسئولی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما وعده پاداش هم نداد. آنطور که من می دانم، فدراسیون شمشیربازی از نظر بودجه ای جزو ۳، ۴ فدراسیون آخر است! این در حالی است که ما در طول سال چند جام جهانی داریم و در بازی های آسیایی و المپیک هم جزو امیدهای اصلی مدال محسوب می شویم. فکر می کنم سر نخواستن شمشیربازی دعواست. 

 

1286600

 


عابدینی هنوز هم نفر اول ایران است


مجتبی عابدینی دوست خوب من محسوب می شود که هنوز هم می گویم او بهترین بازیکن ایران است. در این مسابقات با هم روبرو شدیم که من توانستم مجتبی را شکست بدهم. به هر حال من خیلی برای رسیدن به این جایگاه تلاش کردم و همچنان سعی می کنم که خودم را ارتقا دهم. به حاشیه ها کاری ندارم و دیگر به این کمبودهایی که گفتم، عادت کردم.

دیدگاه‌ها