کد خبر : 1508305 | 09 اسفند 1396 ساعت 15:43 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

10 دوئل جذاب و تماشایی در دربی 86

فردا تقابل های جذابی در ورزشگاه آزادی وجود خواهد داشت.

10 دوئل جذاب و تماشایی در دربی 86

به گزارش "ورزش سه"، دربی دیداری است که بهترین های فوتبال یک کشور به مصاف هم می روند و به همین دلیل، بیش از 11 تقابل تشکیل می شود. حال وضعیت جدول و البته شرایط فنی خوب دو تیم استقلال و پرسپولیس سبب شده تا حساسیت این رویارویی ها بیشتر از گذشته باشد و بد نیست نگاهی به آن ها بیندازیم:

 

1. برانکو – شفر:
یکی از دوئل های جذاب دربی 86 بین وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ خواهد بود. دربی 85 در حالی برگزار شد که شفر به تازگی استقلال را تحویل گرفته و برانکو نیز به دنبال یک پیروزی خفیف برای عبور از بحران حذف در لیگ قهرمانان بود و به همین دلیل، جدالشان خیلی جذاب از آب در نیامد. همچنین این دو در داستان محرومیت جپاروف نیز درگیری کوچکی با یکدیگر داشتند و شاید میدانِ شهرآورد بهترین زمان برای تسویه حساب باشد.

شفر به خوبی می داند یک پیروزی مقابل برانکو و به تعویق انداختن قهرمانی پرسپولیس چه ارزشی بین هواداران دارد و پروفسور نیز بر اهمیت دیدار با استقلال و کسب جام قهرمانی در این مسابقه واقف است.

 

2. علی علیپور – سیدمهدی رحمتی:
پس از سه کارته شدن حسینی در بازی با فولاد، حالا رحمتی به دروازه استقلال رسیده و مقابل بهترین خط حمله سه فصل اخیر فوتبال ایران و در راس آن علی علیپور قرار خواهد گرفت. علیپور تاکنون 2 گل در دربی زده؛ اما هیچگاه موفق به باز کردن دروازه رحمتی نشده و حالا سیدمهدی به دنبال حفظ این رکورد است.

 

3. کمال کامیابی نیا – داریوش شجاعیان:
شجاعیان این روزها بهترین بازیکن استقلال است و در آن طرف کمال کامیابی نیا نیز کم کم به روزهای اوج بازگشته و احتمالا در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و جدال سختی با داریوش خواهد داشت. بدون شک اصلی ترین وظیفه کمال، تخریب بازیسازی آبی هاست و هافبک های استقلال هم به این سادگی ها کوتاه نخواهند آمد.

 

4. علیرضا بیرانوند – سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی:
جپارف در فصل جاری به خوبی نشان داده که شوت زن قهاری است و قطعا در مقابل پرسپولیس هم از این توانایی استفاده و بیرانوند را وادار به واکنش خواهد کرد. جدا از تقابل همیشگی با مهاجمان، بیرانوند این بار باید حواسش به هافبک ازبکستانی هم باشد تا غافلگیر نشود.

دیگر بازیکن شوت زن استقلال، فرشید اسماعیلی است که در دربی 84 هم به بیرانوند گلزنی کرد و حالا انگیزه مضاعفی برای گلزنی در دربی دارد.

 

5. وحید امیری – وریا غفوری:
جایگاه این دو بازیکن ملی پوش در پرسپولیس و استقلال تضمن شده به نظر می رسد چرا که آن ها با ثبات در عملکرد و عدم نوسان، خود را بازیکنی کامل نشان داده اند و حالا جدالشان در مقابل یکدیگر نیز جذابیت های بسیاری خواهد داشت. امیری و غفوری که روزگاری در نفت هم تیمی بودند، حالا در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و باید دید هافبک چپ پرسپولیس پیروز می شود یا دفاع راست استقلال؟! غفوری میل به هجوم بالایی دارد؛ اما باتوجه به حضور وحید امیری، بعید است شفر شعاع حرکتی زیادی برایش در نظر بگیرد.

 

6. راست هجومی پرسپولیس – چپ دفاعی استقلال:
صادق محرمی و فرشاد احمدزاده احتمالا جناح راست تیم پرسپولیس را تشکیل خواهند داد و در آن طرف خسرو حیدری وظیفه دفاعی سمت چپ استقلال را برعهده دارد. احمدزاده و محرمی سرعت و تکنیک بالایی دارند و دائم در حال حمله هستند؛ اما خسرو حیدری هم بازیکنی نیست که صرفا به دفاع بپردازد و سال هاست آبی ها به سانترهای او دل خوش کرده اند. شاید بار هجومی بالای پرسپولیس در این منطقه، شفر را به فکر استفاده از نورافکن در این پست بیاندازد.

 

7. گادوین منشا - روزبه چشمی:
مهاجم پرسپولیس در بازی های بزرگ همواره درخشیده و در دربی رفت نیز موثر بود به نوعی تقابل با مدافعان استقلال را به نفع خود خاتمه داد. منشا معمولا استایل بدنی خاص خودش کار می کند و از فیزیک مناسبش، به بهترین شکل بهره می برد؛ اما بازیکن روبروی او نیز مهره ای فیزیکی و خوش قد و قامت است. روزبه چشمی، شاید تنها مدافع استقلال باشد که از لحاظ بدنی بتواند با منشا درگیر شده و کم نیاورد.

 

8. احمد نوراللهی - سید مهدی رحمتی:
احمد امیدوار است همچون بازی با استقلال خوزستان فیکس باشد و یک دربی دیگر را هم تجربه کند. او در شهرآورد هشتاد و دوم که برای پرسپولیسی ها بسیار خاطره انگیز است، جای کمال کامیابی نیا بازی کرد و پایه گذار گل اول سرخ ها نیز شد تا اکنون شوتِ او به رحمتی، یکی از نمادهای پرسپولیسی ها در کری خوانی با رقیب باشد. حال اگر او در زمین باشد، دوئلش با رحمتی بسیار جذاب خواهد بود.

 

9. بشار رسن - امید ابراهیمی:
شاید این دوئل از ابتدای مسابقه تشکیل نشود؛ اما بشار احتمالا در نیمه دوم به زمین می آید و در نزدیکی های محوطه جریمه استقلال مستقر می شود. او در بازی رفت هم عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق شد خط دفاع و میانی استقلال را شکست دهد و حالا آبی ها، به دنبال انتقام از این بازیکن هستند. امید ابراهیمی، یکی از هافبک دفاعی های پرسپولیس، می تواند مامور مهار بشار باشد و باتوجه به تجربه بالایش، توان این کار را دارد.

 

10. هواداران پرسپولیس - هواداران استقلال:
دوئل جذاب دیگری نیز روی سکوها خواهد بود. جایی که مثل همیشه اما برای آخرین بار، ورزشگاه نصف قرمز و نصف آبی می شود و هریک مشغول تشویق تیم خود می شوند؛ اما این بار مقابل رئیس فیفا. هر کدام از گروه ها، برای خودشان پرچم ها و پروژه های جالبی دارند و اهالی فوتبال امیدوارند این بار با نظم بیشتری این کارها انجام شوند و همچنین، به اندازه بزرگترین دربی فوتبال آسیا عظیم باشند. اما مهم تر از این ها، باید امیدوار باشیم که تماشاگران، در مقابل اینفانتینو، حفظ آبرو کنند.

 

البته به جز این ها، تقابل های جذاب دیگری نیز در بازی خواهند بود؛ دوئل چشمی و علیپور، مامه تیام و سیدجلال و... که همگی جذابیت بسیاری به این مسابقه خواهند داد و البته حضور 6 بازیکن تعویضی نیز مصاف های جدیدی را به وجود می آورند. باید دید در نهایت سرخ ها پیروز این دوئل ها خواهند بود یا آبی ها؟!

 

(نویسنده: محمد همتی)

دیدگاه‌ها