کد خبر : 1508398 | 10 اسفند 1396 ساعت 09:44 | 102K بازدید | 0 دیدگاه

شفر به امید بزرگترین پیروزی

ترکیب احتمالی استقلال در دربی 86

شاگردان شفر پس از شکست دور رفت در مقابل استقلال بازگشت بزرگی به لیگ داشته اند و برای برد در بازی امروز کاملا امیدوارند.

ترکیب احتمالی استقلال در دربی 86

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر از ابتدای هفته 9 ام لیگ پس از برکناری علیرضا منصوریان به استقلال پیوست . او در ابتدا از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرد . او در اولین حضورش در نیمکت استقلال ، در مقابل فولاد به تساوی رسید . این سیستم از هفته 11 به بعد در تیم جا افتاد و آن ها را تا جایگاه سوم لیگ آورد .


در سیستم 1-3-2-4 دو هافبک میانی حقیقی ایفای نقش می کنند به همراه 3 هافبک که هافبک راست ، هافبک تهاجمی و هافبک چپ هستند، جلوتر از آن ها قرار دارند و خط میانی این سیستم را تشکیل می دهند . در فاز هجومی به دلیل حضور 1 مهاجم در جلو و 3 هافبک هجومی پشت سر آن ها می تواند به تیم برای رسیدن به گل کمک کند . در مقابل در فاز دفاعی هافبک هجومی به سمت عقب می آید و به همراه 2 هافبک میانی ، میانه زمین  را برای نفوذ مهاجمین حریف می بندند . مدافعان کناری نیز نقش پوششی را برعهده دارند و در مواقع حمله می توانند به خط حمله کمک کنند . مهمترین ویژگی این سیستم تاکید بر بازی هجومی است ، به صورتی که با اضافه شدن دو مدافع کناری 7 بازیکن در خط حمله حضور پیدا می کنند و می توانند خیلی راحت تر به گل برسند ؛ ولی در مقابل در ضد حملات پر تعداد حریف می تواند کار را سخت تر کند.


این سیستم پر بازده ترین سیستم در فوتبال اروپا است و در فوتبال ایران نیز توانست بازده ی خوبی داشته باشد و به احتمال بسیار قوی شفر در دربی نیز از همین چیدمان استفاده خواهد کرد.


ترکیب احتمالی:

 

  • سید مهدی رحمتی

پس از محرومیت سید حسین حسینی در بازی با فولاد خوزستان به دلیل دریافت کارت زرد ، مهدی رحمتی دروازه بان قطعی استقلال در دربی هشتاد و ششم خواهد بود. البته اگر حسینی محروم هم نمی شد عملکرد پر فراز نشیب این دروازبان پس از ثبت رکورد کلین شیت ، به احتمال زیاد رحمتی به دلیل  قدرت رهبری و تجربه بالایی که در دربی های پایتخت دارد شانس زیادی برای ایستادن درون دروازه داشت.

 

  • سید مجید حسینی – روزبه چشمی


با توجه به غیبت لئوناردو پادوانی و پژمان منتظری، بدون شک سید مجید حسینی و روزبه چشمی انتخاب های شفر برای پست دفاع میانی خواهند بود. روزبه چشمی نیز در این فصل بارها در دفاع میانی آبی پوشان حضور داشته و از این نظر مورد اعتماد شفر است. او به همراه مجید حسینی عملکرد خوبی در خط دفاعی داشتند و زوج خوبی تشکیل دادند. البته تفاوت مسئولیت پست هافبک دفاعی و خط میانی در بازی روزبه چشمی در پست دفاع وسط روی بازی او تاثیر می گذارد.

 

  • امید نورافکن (خسرو حیدری–آرمین سهرابیان )


مهمترین دغدغه شفر در پست دفاع چپ است. شفر در بازی الهلال نیز از خسرو حیدری در این پست استفاده کرد. در صورت عدم حضور نورافکن در ترکیب اصلی شفر به دلیل تجربه کم سهرابیان به احتمال زیاد از خسرو حیدری در این پست استفاده خواهد کرد .

 

  • وریا غفوری


وریا غفوری پس از آمدن شفر تحولی بسیار مثبت در بازی او ایجاد شده است. حضور در خط حمله و نفوذ از کریدور های کناری او را به یکی از سلاح های گلزنی شفر در دیدار امروز تبدیل می کند. عملکرد خوب وریا غفوری او را به اولین انتخاب شفر در پست دفاع راست تبدیل کرده است.


 

  • امید ابراهیمی – فرشید باقری


خط میانی استقلال کلیدی ترین نقش را در دربی هشتاد و ششم ایفا خواهد کرد. هافبک های تدافعی باید زهر خط حمله پرسپولیس را بگیرند و هافبک های دیگر باید توپ را در زمین سرخ پوشان نگه دارند و مدافعان و هافبک های پرسپولیس را درگیر کنند تا اجازه طرح ریزی حمله را از آنان بگیرند.


از آنجا که فاز هجومی پرسپولیس کاملاً زهردار نشان داده، بعید است وینفرد شفر ریسک بازی با تک هافبک دفاعی را بپذیرد و به احتمال زیاد با دو هافبک دفاعی بازی خواهد کرد. امید ابراهیمی و فرشید باقری در این فصل بارها به عنوان هافبک های دفاعی در کنار یکدیگر بازی کرده اند و وجود همین هارمونی موجب می شود که آن ها در دربی نیز کنار هم بازی کنند.

 

  • فرشید اسماعیلی – سرور جپاروف – داریوش شجاعیان


حضور 3 بازیکن گلزن و گلساز جلوتر از هافبک های تدافعی که بار حملات استقلال را به دوش می گیرند، می تواند یکی از مهم ترین راه های گلزنی تیم شفر باشد. فرشید اسماعیلی با قدرت دوندگی و توانایی نفوذ به محوطه جریمه در پست هافبک راست و داریوش شجاعیان تکنیکی و باهوش در پست هافبک چپ استقلال به میدان خواهند رفت. سرور جپاروف نیز به دو دلیل می تواند در پست هافبک هجومی به میدان برود: نخست آنکه از قدرت شوت خود به بهترین وجه ممکن بهره گیرد و دوم این که بتواند برای مهاجم و سایر هافبک های جلوزن استقلال بازی سازی و فضاسازی کند.

 

  • مامه تیام


به نظر می رسد استقلال در دربی هشتاد و ششم با تک مهاجم بازی کند. با درخششی که مامه بابا تیام در بازی استقلال-الهلال و همچنین فولادخوزستان-استقلال از خود نشان داد به احتمال قریب به یقین انتخاب شفر برای نوک حمله استقلال خواهد بود. این مهاجم تأثیرگذار در دیدار با فولاد خوزستان نشان داد که به خوبی می تواند از کمند مدافعان بگریزد و خود را در موقعیت گل قرار دهد. تیام بازیکن جدید الورودی است و سبک بازیش همانند بغداد بونجاح است. عملکرد ضعیف مدافعان میانی پرسپولیس در دیدار السد در مقابل این سبک از مهاجمین می تواند نقطه قوتی برای تیام باشد. تیام  فاکتور انگیزه را نیز از این رو خواهد داشت تا بتواند به عنوان اولین بازیکن خارجی استقلال گلزنی کرده و نام خود را در ذهن هواداران جاودانه سازد.


شفر چگونه می تواند برانکو را شکست بدهد ؟


پس از بررسی سیستم و 11 بازیکن احتمالی، امروز شاهد دربی زیبایی خواهیم بود. پیروزی های پی در پی استقلال و خارج شدن از بحران که تا یک قدمی کسب مقام دوم لیگ آمدند، از نقاط مثبت حضور شفر در استقلال بود.


شفر با تغییر سیستم و آرایش استقلال به دنبال تثبیت یک سیستم جامع و کلی بود و توانست با تعیین سیستم 1-3-2-4  بازده ی خوبی در استقلال داشته باشد. ضعف خط دفاعی پرسپولیس برای مقابله کردن با مهاجمان هم سبک تیام و آسیب پذیر بودن جناح چپ دفاعی پرسپولیس که در دیدار رفت بار ها توسط بازیکنان استقلال برای ترتیب دادن حملات استفاده شد. حضور وریا غفوری در جناح راست به همراه بازیسازی داریوش شجاعیان و سرور جپاروف و حضور مامه تیام در خط حمله می تواند از نقاط کار آمد تیم شفر باشد. ولی در مقابل مصدومیت نورافکن و حضور روزبه چشمی در پست غیر تخصصی می تواند برای آبی ها دردسر بسازد.

دیدگاه‌ها