کد خبر : 1508402 | 10 اسفند 1396 ساعت 09:46 | 152.9K بازدید | 0 دیدگاه

فرصت جاودانگی برای برانکو؛

ترکیب احتمالی پرسپولیس در دربی 86

شاگردان برانکو برای کسب پیروزی در دربی و قهرمانی در لیگ برتر به یک برد دیگر احتیاج دارند .

ترکیب احتمالی پرسپولیس در دربی 86

به گزارش "ورزش سه" ، برانکو ایوانکوویچ در این فصل از سیستم 2-4-4 خطی و2-2-2-4 در تیمش استفاده کرده است . پس از شکست مقابل السد قطر، در آخرین بازی پیش از دربی نیز دست به تغییراتی زد و تصمیم گرفت از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند . این آرایش بر خلاف آرایش قبلی که از دو بازیکن خط حمله بهره می برد، یک بازیکن از خط حمله به عقب آمده و در پست 10 قرار می گیرد . برانکو در دیدار استقلال خوزستان از سیامک نعمتی در پست شماره 10 و از علی پور به عنوان تک مهاجم استفاده کرد و نعمتی توانست گل پیروزی پرسپولیس را به ثمر برساند . انعطاف کم آرایش پرسپولیس باعث می شود که امروز نیز برانکو به احتمال زیاد از آرایش  1-1-2-2-4 استفاده کند .


این آرایش براساس یک هسته مرکزی قدرتمند شکل گرفته است . حضور دو هافبک تدافعی در میانه زمین باعث پوشش خط میانی می شود و دو بازیکن کناری هر دو نقش وینگر و هافبک را بازی می کنند . که در فاز حمله به وینگر و در فاز دفاعی به هافبک تبدیل می شوند . این آرایش نسبت به آرایش های قبلی 2-4-4 مدرن تر است . ویژگی های این آرایش همانند آرایش های قبلی است . عدم حضور بازیکن بازیساز که به عنوان وینگر راست و چپ در ترکیب اصلی قرار می گیرد و وجود فضا برای اوورلپ مدافعان کناری از نکات مثبت این آرایش و وجود فضای خالی در پشت مدافعین کناری از نکات منفی این آرایش است .

 

ترکیب احتمالی:

 

  • علیرضا بیرانوند

 

دروازبان اصلی تیم ملی بیشترین شانس را برای حضور درون دروازه پرسپولیس دارد . او توانست با این تیم بیشترین کلین شیت را داشته و لحظات خوبی هم برای هواداران ثبت کرده است . برانکو برای جلوگیری از ۳ اخطاره شدن و دادن استراحت به او برای آمدگی بیشتر در دربی بیرانوند را نیمکت نشین کرد و رادوشوویچ را درون دروازه گذاشت تا دروازه بان تیم ملی آماده بازی روز پنج شنبه شود.

 

  • سید جلال حسینی – شجاع خلیل زاده


با توجه به نمره قبولی خط دفاعی پرسپولیس و داشتن مستحکم ترین و بهترین خط دفاعی لیگ، بعید به نظر می‌رسد که به غیر از سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده در خط دفاع بازیکن دیگری قرار بگیرد . حسینی و خلیل زاده در قلب خط دفاع کار سختی در مقابل مهاجم جدید استقلال خواهند داشت . مشکل این دو در مقابل یک مهاجم سرعتی که به عمق خط دفاع نفوذ می کند، می تواند روز سختی را برای این دو در پیش داشته باشد .

 

  •  محمد انصاری


عملکرد خوب و بی نقص او در این پست او را به گزینه نهایی برانکو تبدیل کرده است . حضور انصاری در خط حمله و نفوذ از کانال های کناری برای ارسال سانتر می تواند در فاز حمله به سرخپوشان کمک مهمی کند . انصاری در فاز دفاع نیز نقش مهمی بر عهده دارد . او باید جلوی نفوذ بازیکنان کناری استقلال را بگیرد . با حضور وریا غفوری در سمت راست که نفوذ های خطرناکش به مهم ترین سلاح تیم شفر تبدیل شده است، انصاری نقش مهمی برای مهار او دارد و تقابل این دو می تواند در دربی جذاب باشد  .

 

  •  حسین ماهینی (صادق محرمی)


حسین ماهینی در سمت راست خط دفاعی محتمل‌ترین بازیکن است، اما درخشش صادق محرمی کمی معادله را در این پست پیچیده کرده است. دفاع چپ استقلال را می توان پاشنه آشیل این تیم در نظر گرفت . غیبت میلاد زکی پور و امید نور افکن و حضور آرمین سهرابیان که سومین آلترناتیو استقلال است، می تواند حملات پرسپولیس را به این منطقه انتقال بدهد . صادق محرمی سبک متفاوت تری نسبت به ماهینی دارد . محرمی به دلیل نفوذ به خط کناری دفاع بازیکن تهاجمی تر نسبت به حسین ماهینی است و این موضوع می تواند محرمی را در این دیدار در ترکیب اصلی قرار بدهد و از ماهینی در نیمه دوم برای حفظ نتیجه استفاده کند .

 

  • کمال کامیابی نیا –محسن ربیع خواه (احمد نوراللهی)


یکی دیگر از کلیدی ترین پستها در ترکیب پرسپولیس هافبک دفاعی است . حضور سرور جپاروف و داریوش شجاعیان که که فاز دوم حملات استقلال را از میانه میدان بر عهده دارند، کار هافبک های تدافعی را برای جلوگیری از نفوذشان را دو برابر می کند  . 


کمال کامیابی نیا بدون شک گزینه اول برانکو در پست هافبک دفاعی است . کامیابی نیا پس  از رها شدن از بند مصدومیت توانست در دو دیدار گذشته در مقابل تیم های السد و استقلال خوزستان در ترکیب اصلی حضور پیدا کند . برانکو برای تشکیل زوج برای کامیابی نیا در میانه میدان انتخاب های زیادی دارد . احمد نورالهی و محسن ربیع خواه بازیکنانی هستند که دست برانکو برای انتخاب زوج کامیابی نیا را باز تر گذاشته است .  نوراللهی همانند کامیابی نیا ماهیت تهاجمی تری دارد و ربیع خواه بر خلاف این دو تدافعی تر است و با پاس های کوتاه پل ارتباطی بین خط حمله و خط دفاع می باشد .

 

  • فرشاد احمدزاده


اولین و تنها گزینه برانکو برای پست وینگر راست فرشاد احمدزاده می باشد . وینگر سرعتی و جوان پرسپولیس که همانند محرمی با نفوذ در عمق دفاع به خلق موقعیت می پردازد، می تواند یکی از مهره های تاثیر گذار در طول بازی برای پرسپولیس باشد . بالا بودن قابلیت ارسال سانتر و پاس به بازیکنان خط حمله به همراه قابلیت بالا در ضربات سر می تواند کار سهرابیان را در این دیدار سخت کند.

 

  • بشار رسن


بازیساز عراقی پرسپولیس باید در این مسابقه میخ محکم خود را برای حضور در ترکیب همیشگی پرسپولیس بکوبد . بشار که جوان ترین بازیکن میدان است در نقشی قرار می گیرد که پیش از این به محسن مسلمان سپرده می شد . او با تستی که در بازی استقلال خوزستان پشت سر گذاشت نشان داد آماده دربی است .

 

  • وحید امیری


برانکو برای انتخاب وینگر چپ همانند دیگر پست ها آلترناتیو هایی دارد؛ اما وحید امیری بدون شک اولین گزینه برانکو برای این پست است . بازیکن خستگی ناپذیری که در دو فصل گذشته عملکرد کم نقصی داشته و حضور مثبتش در بازی امروز می تواند معادله را به سود سرخپوشان کند.  

 

  • علی علیپور( گادوین منشا )

 

علی علیپور و گادوین منشا گزینه‌هایی هستند که حضورشان در خط حمله پرسپولیس برابر استقلال  محتمل‌تر به نظر می‌رسد . البته وحید امیری فصل گذشته توانست در خط حمله عملکرد خوبی به جا بگذارد . در عین حال حضور یک مهاجم تمام کننده بر روی نیمکت می تواند دست برانکو را برای تغییر باز تر کند . گادوین منشا مهاجم گلزن پرسپولیس در چند دیداری که به عنوان نیمکت نشین وارد زمین شد عملکرد خوبی نشان داد و این یکی از سناریوهای ترکیب امروز سرخهاست .

 

برانکو چگونه می تواند شفر را شکست بدهد ؟


با توجه به دست باز مربیان هردو تیم در چیدن ترکیب، منتظر جنگ و شطرنجی هستیم که تا مدتها از آن حرف بزنیم . پس از بررسی سیستم و 11 بازیکن احتمالی می توان به این نتیجه رسید که برانکو برای شکست دادن شفر کار سختی را در پیش دارد . استقلال فعلی شرایط بسیار متفاوت تری نسبت به نیم فصل اول دارد . در نیم فصل اول به دلیل شناخت کم شفر از بازیکنان باعث شد که استقلال بازی رفت را شکست بخورد؛ ولی آن ها پس از شکست دربی نتایج خوبی را گرفتند و از شرایط بحرانی خارج شدند . آن ها هفته گذشته نیز توانستند تیم فولاد را در اهواز با 4 گل زمین گیر کنند . مهمترین سلاح های شفر برای بازی فردا وریا غفوری ، داریوش شجاعیان و سرور جپاروف به همراه مامه تیام می باشند .


نفوذ وریا غفوری از جناح راست به همراه بازیسازی داریوش شجاعیان و سرور جپاروف و حضور مامه تیام در خط حمله می تواند کار شاگردان برانکو برای خنثی کردن حملات این تیم را سخت کند؛ ولی در مقابل استقلال در این بازی دو غایب مهم دارد . به احتمال زیاد جناح چپ دفاعی استقلال امروز روز پر کاری را پیش رو خواهد داشت و عمده حملات پرسپولیس از این جناح صورت خواهد گرفت .

دیدگاه‌ها